اخبار

۱۳۹۸/۰۸/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۹۵۴

قطعه‌سازی نیازمند  سرمایه مالی است

ایسنا| سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: صنعت قطعه‌سازی به‌شدت نیازمند سرمایه مالی شده و در واقع کاملا «بی‌پول» شده است. تنها راه‌حل این معضل، گشایش اعتبار از سوی بانک مرکزی است که از آن سر باز می‌زند. فرهاد به‌نیا اظهار کرد: اکنون تنها مجوز پیش‌فروش به خودروسازان داده می‌شود. به عنوان مثال ایران‌خودرو ۳۰۰۰ میلیارد تومان مجوز پیش‌فروش برای چهار مدل خودرو گرفته است و می‌خواهند که از محل پیش‌فروش‌ها، تامین منابع مالی صورت بگیرد. او با تاکید بر اینکه تا زمانی که پیش‌فروش صورت می‌گیرد، باید بتوان به تعهدات مردم نیز پاسخ داد، گفت: برای پاسخ به این تعهدات باید موتور، قطعه، بدنه و نظایر آن تولید شود که در واقع همه اینها هزینه هستند. در این صورت نیز درآمد چندانی برای قطعه‌ساز به وجود نخواهد آمد. به‌نیا افزود: این سیاستی است که بانک مرکزی بر گردن خودروسازان گذاشت و در واقع تعهدات خودرویی خودروسازان را بیشتر کرده است. در واقع به جای آنکه تسهیلات به خودروسازان ارایه دهند که بتوانند بدهی خود را پرداخت کرده و چرخ خودروسازی را دوباره به راه بیندازند، خودروسازان را موظف کرد و تحت فشار قرار داد که با پیش‌فروش تامین منابع مالی کنند. این در حالی است که بازار خودرو در رکود قرار گرفته و همانند سال‌های گذشته نیست که پیش‌فروش‌ها به دلیل اختلاف قیمت کارخانه و بازار مشتری را برای خرید ترغیب کند. پیش‌فروش راه تامین مالی نیست اما متاسفانه به خودروساز دیکته می‌شود و خودروساز نیز راهی جز این ندارد.

سود ۴۰۰ درصدی صنایع لبنی در برخی محصولات

ایلنا| رییس هیات‌مدیره اتحادیه دامداران ایران با رد ادعای مطرح شده درباره گران‌فروشی شیرخام توسط دامداران گفت: نوک پیکان دستگاه‌های نظارتی در حالی به سوی دامداران است که صنایع لبنی در برخی محصولات مانند شیر پاستوریزه و ماست کم‌چرب ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد و در محصولات لوکس مانند دسرهای لبنی تا هزار برابر سود می‌کنند. حسین نعمتی با اشاره به موج به‌راه‌افتاده علیه دامداران درباره گران‌فروشی شیرخام، اظهار کرد: اکنون شیر خام از دامداران، بسته به میزان بار میکروبی و جایزه درصد چربی و پروتئین، از یک هزار و 800 تومان تا 2 هزار و 700 تومان خریداری می‌شود. او ادامه داد: قیمت مصوب خرید شیر خام 2 هزار و 390 تومان است که با در نظرگرفتن 150تومان کرایه حمل، متوسط قیمت آن 2 هزار و 500 تومان می‌شود. نعمتی متوسط خرید هر کیلوگرم شیرخام در سراسر کشور را در همین حدود (2500 تومان) عنوان کرد. او یادآور شد: بر اساس مصوب ستاد تنظیم بازار شیرخام کیفی که بار میکروبی پایین، درصد چربی و پروئین بالا دارد از قیمت‌گذاری بالاتری برخوردار می‌شود. نعمتی با تاکید بر اینکه صنایع لبنی قیمت شیرهای برخوردار از جایزه کیفیت را برای جوسازی و تاثیر بر افکار عمومی مطرح می‌کنند، افزود: جوسازی صنایع لبنی با قیمت خرید شیرهای کیفی در حالی است که این صنایع در برخی محصولات خود مانند شیر پاستوریزه و ماست کم‌چرب 300 تا 400 درصد سود دریافت می‌کنند. به گفته او؛ صنایع لبنی در محصولات لوکس مانند دسرهای لبنی تا هزار برابر سود می‌کنند.

وضعیت مالیاتی اصناف در سال آینده

اتاق اصناف ایران| مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران درباره وضعیت مالیاتی اصناف در سال آینده نیز گفت: در بحث مالیات‌های سال آینده با وجود این سیاست بودجه‌نویسی، باید در نظر داشت که دولت موظف است ماده ۹۷ قانون مالیات‌های مستقیم را اجرا کند. یعنی ممیز مالیاتی دیگر حق ندارد علی‌الرأس مالیات تعیین کند و حتما باید بر اساس اسناد و مستندات این کار را انجام دهد. محمدرضا جعفریان ادامه داد: اصناف باید برای عملکرد سال ۹۸ خود را مجهز به اسناد و مستندات کنند و این توصیه را برای همه آنها داریم. اگر آنچه مودیان اظهار می‌کنند در چارچوب واقعیت‌های فعالیت‌شان باشد ممیز دیگر حق ورود به پرونده را ندارد.جعفریان درباره وظایف اتاق اصناف ایران نیز گفت: اتاق اصناف ایران باید امر آموزش را سرلوحه کار خود قرار دهد. تمام گردش‌های مالیاتی واحدهای صنفی باید دفاتری داشته باشند. حتی پیش‌نویس داشته باشند. آنها که می‌توانند کامپیوتر و نرم‌افزار داشته باشند و از فعالیت‌هایشان مستندسازی کنند تا ممیزان بر اساس آن تعیین مالیات کنند. اگر واحدهای صنفی شفافیت عمل کنند و اظهارنامه بدهند نباید نگران تعیین مالیات‌ها باشند.

تجارت ترکیه و ایران رو به افزایش است

ایرنا| عضو هیات‌مدیره منطقه آزاد ازمیر و رییس اتاق بازرگانی شهر منمن ترکیه گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه و سنگین، تلاش می‌شود تجارت میان ۲ کشور دوست، برادر و همسایه ایران و ترکیه روز به روز توسعه یابد. سوسو ایزیت افزود: از توسعه و افزایش روابط تاجران دو کشور استقبال می‌کنیم و در این ارتباط از فعالان اقتصادی ایران دعوت می‌شود در نمایشگاه‌های برپا شده در کشور ترکیه حضوری پررنگ داشته باشند. او ادامه داد: کشورش سعی کرده تجارت با ایران را افزایش دهد و در این ارتباط اتاق ازمیر و منمن سهم عمده‌ای داشته است.

 

ارسال نظر