اخبار

۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ۰۰:۵۶:۳۰
کد خبر: ۱۵۵۷۴۳

موبایل دیگر گران نمی‌شود

ایسنا| نایب‌رییس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت: تعرفه قبلی مسافری که ۸۰ دلار معافیت داشت موجب شد از این موقعیت سوءاستفاده ‌شود و خرید و فروش پاسپورتی هم در بازار راه افتاده بود؛ در حالی که همانطور که از اسم واردات مسافری پیداست، باید قابلیتش تنها برای مسافر واقعی باشد که بتواند کالایش را از کشورهایی که به آنها رفته، تهیه و اینجا به نام و با پاسپورت و سیم‌کارت خودش رجیستر کند. رضا دیهیمی ادامه داد: افزایش تعرفه گمرکی و حذف معافیت ۸۰ دلاری گوشی‌های مسافری باعث شد که از خرید و فروش پاسپورت جلوگیری شود. البته در گوشی‌های مسافری افزایش قیمت داشتیم، اما در گوشی‌های وارداتی شرکتی افزایش قیمت آنچنانی نداشتیم. اما درنهایت به نفع مصرف‌کننده است زیرا گوشی‌های مسافری گارانتی ندارند اما تمامی گوشی‌های شرکتی ۱۸ ماه خدمات پس از فروش و گارانتی دارند. او در پاسخ به اینکه در چنین شرایطی برای مسافر به‌صرفه است که بخواهد گوشی وارد کند، گفت: اگر کاربران بخواهند گوشی گارانتی‌دار بگیرند، به نفع‌شان است که از بازار و گوشی‌های شرکتی را تهیه کنند و این موضوع به طرح رجیستری هم کمک می‌کند. دیهیمی با بیان اینکه تعداد شرکت‌های واردکننده اکنون بیش از ۱۷۶ شرکت است، افزود: این موضوع باعث می‌شود که سرمایه‌گذاری آنها بیشتر شده و بتوانند بازار را تامین کنند، همانطور که در ماه گذشته، بازار بیش از ظرفیت مورد نیازش گوشی داشت و آنها توانستند بازار را تامین کنند و دیگر نیازی به کالای مسافری و پاسپورتی نیست. این مقام مسوول با اشاره به احتمال افزایش قیمت، بیان کرد: در کالاهای گران‌قیمت که برای شرکت‌ها مقرون‌به‌صرفه نبود و بیشتر از طریق مسافری وارد می‌شد، افزایش قیمت داشتیم اما گوشی‌های گران‌قیمت وارداتی توسط شرکت‌های واردکننده ثبت سفارش شده و هفته آینده از گمرک ترخیص می‌شوند و قیمت‌ها به قیمت‌های قبل برمی‌گردد. او گفت بنابراین افزایش قیمتی برای مصرف‌کننده نهایی نخواهیم داشت زیرا نه دلار گران شده و نه تعرفه گوشی‌های شرکتی افزایش پیدا کرده و نهایتا همان سه درصد هزینه خدمات پس از فروش به گوشی‌ها اضافه می‌شود و مورد دیگری برای افزایش قیمت وجود ندارد و با افزایش قیمت نامتعارفی روبرو نخواهیم بود.

شیر گران نشده است

تسنیم| مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار از تیر ماه، قیمت پایه شیر ۲ هزار و ۳۹۰ تومان در دامداری تعیین شده که این قیمت، تاکنون هیچ افزایشی نداشته است. سعید سلطانی افزود: قیمت پایه شیر با 3.2 درصد چربی و 3 درصد پروتئین بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، 2 هزار و 390 تومان است که 150 تومان به ازای هرکیلو کرایه حمل به این مبلغ افزوده می‌شود. او ادامه داد: به ازای افزایش هر دهم درصد چربی نیز، 36 تومان بر این مبلغ افزوده می‌شود. سلطانی تاکید کرد: کارخانجاتی که اظهار می‌کنند، شیر را با قیمت بالاتر مثلا 2700 تومان خریداری می‌کنند درخواست شیر با درصد چربی بالا داشته‌اند که از این چربی نیز برای تولید خامه استفاده می‌شود و این نرخ نیز مصوب ستاد تنظیم بازار است. سلطانی تصریح کرد: هرگونه ارایه شیر خارج از این قیمت‌های مصوب، غیرقانونی است و دامداران با وجود افزایش قیمت نهاده‌های دامی به مصوبه ستاد تنظیم بازار پایبند مانده‌اند و هیچ افزایش قیمتی وجود ندارد.

ایجاد کمیسیون‌های جدید در اتاق‌های اصناف بلامانع است

اتاق اصناف ایران| عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران گفت: با تشخیص هیات رییسه اتاق‌های اصناف و با رعایت ماده ۲۰ آیین‌نامه موضوع ماده ۳۶ قانون نظام صنفی، ایجاد کمیسیون‌های جدید در هر اتاق اصناف شهرستان بلامانع است. حسین طاهرمحمدی در تشریح قانون و مقررات نظام صنفی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه هر اتاق چه کمیسیون‌هایی می‌تواند داشته باشد، اظهار کرد: بر اساس ماده ۲۰ آیین نامه موضوع ماده ۳۶ قانون نظام صنفی کمیسیون‌های اتاق اصناف شهرستان شامل کمیسیون‌های «بازرسی و رسیدگی به شکایات»، «حل اختلاف و تشخیص»، «امور اقتصادی، آموزش و پژوهش»، «بودجه و تشکیلات» و «کمیسیون امور اجتماعی و فرهنگی» هستند که در اتاق‌هایی که تعداد داوطلبان برای تشکیل کمیسیون‌های مستقل به جز کمیسیون بازرسی کافی نباشد به تشخیص هیات رییسه کمیسیون‌های مشترک با ادغام دو یا چند کمیسیون تشکیل می‌شود و در صورت ضرورت تشکیل کمیسیون جدید به تشخیص هیات رییسه و با رعایت مفاد این آیین‌نامه بلامانع است. او درباره چگونگی استخدام و انتصاب مسوولان و مشاوران اتاق اصناف نیز بیان کرد: چگونگی استخدام و انتصاب مسوولان و مشاوران اتاق اصناف، حقوق و مزایا و وظایف آنان به موجب دستورالعمل ماده ۲۸ آیین‌نامه موضوع ماده ۳۶ قانون نظام صنفی به پیشنهاد اتاق اصناف ایران تهیه و از سوی دبیرخانه هیات عالی نظارت ابلاغ شده است.

 

ارسال نظر