با واردات، صنعت کفش را از پا نیندازیم

۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۵۷۶

عضو هیات‌مدیره جامعه صنعت کفش ایران، با انتقاد از آزادسازی واردات کفش به مناطق آزاد گفت: نام‌گذاری سال 98 تحت عنوان رونق تولید نشان از اهمیت تولید داخلی است، هنگامی که یک کشور دچار بحران اقتصادی یا تحریم می‎شود، باید از سربازان اقتصادی حمایت کنند؛ این در حالی است که دولت با آزادسازی واردات، شرایط را برای سربازان اقتصادی سخت‌تر می‌کنند.

علی لشگری در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه واردات، ضربه‌ای سنگین به بازار تولید داخل وارد خواهد کرد، افزود: واردات در شرایط مثبت خواهد بود که کشور توان تولید نداشته یا میزان تولید آن جوابگوی نیاز داخل نیست. این در حالی است که جدیدترین تکنولوژی و ماشین‌آلات در این صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد و ما تنها 20 درصد به کشور خارج وابسته هستیم. این در حالی است که وابستگی کشوری مانند ایتالیا برای تامین مواد اولیه 60 درصد است. او با اشاره به آزاد شدن واردات کفش‌های تخت بیرونی از جنس چرم، کفش دو و میدانی و... گفت: در سال رونق تولید با توجه به تحریم‌ها دولت باید دانش تولید برخی از محصولات که توان تولید آنها در کشور وجود ندارد را بومی کند و این امر تنها با حمایت از تولیدکنندگان صورت خواهد گرفت نه با واردات!

این مقام مسوول بیان کرد: دولت بهتر است به جای بازارسازی برای برندهای خارجی، از تولیدکننده داخلی حمایت کند تا علاوه بر اشباع بازار داخل، بازار صادراتی رونق بگیرد . بنابراین می‌توان برنامه‌ریزی کرد که به جای واردات برای مناطق آزاد، تولید را چنان سهل و آسان کنند تا محصولات وارداتی با انعقاد قرارداد، در داخل کشور تولید شوند.

 

ارسال نظر