نامه‌نگاری برای ایمن‌سازی معادن زغال‌سنگ

۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۲۵۱

رییس انجمن زغال‌سنگ در نامه‌ای به معاون معدنی وزیر صنعت، تسریع در ایمن‌سازی معادن زغال‌سنگ را خواستار شد.

به گزارش فارس، محمد مجتهدزاده در نامه‌ای به سرقینی معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کم‌کاری صورت گرفته در زمینه ایمن‌سازی معادن زغال‌سنگ با وجود تخصیص بودجه، تسریع در انجام این کار را به منظور جلوگیری از تکرار تجربه تلخ معدن زمستان یورت خواستار شد. در این نامه آمده است:

«احتراما به استحضار می‌رساند بعد از حادثه غم‌انگیز معدن زمستان یورت مشخص شد یکی از علل اصلی افزایش تلفات انسانی، عدم وجود پایگاه ایمنی و نجات در مناطق زغال‌ سنگ است، لذا بر این اساس کمیته پشتیبانی زغال‌ سنگ که به ریاست مقام عالی وزارت تشکیل می‌شود تصویب کرد که نسبت به احداث و تجهیز پایگاه‌های ایمنی و نجات 4‌گانه در مناطق زغال‌ سنگ اقدام شود. در جلسه مورخ 97.10.15 کمیته پشتیبانی زغال‌ سنگ تصویب شد با اختصاص بودجه از ابتدای سال 1398 عملیات اجرایی پروژه فوق توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران‌آغاز شود اما در سال جاری با وجود اختصاص بودجه به دلایل مختلف در این خصوص اقدام قابل توجهی انجام نشده است.

همان‌گونه که استحضار دارید با توجه به شرایط خاص معادن زغال‌ سنگ از نظر ایمنی ایجاد پایگاه‌های فوق، یک امر حیاتی جهت پایش شرایط ایمنی معادن، آموزش و نهایتاً کمک سریع به معادن در هنگام بروز حوادث است و تعلل در احداث این پایگاه‌ها در برابر افکار عمومی و قانون قابل توجیه نیست و انجمن وظیفه دارد در شرایط فعلی اهمیت این پایگاه‌ها را یادآوری کند.

در جلسه کمیسیون حمایت از تولید مجلس شورای اسلامی که هفته گذشته تشکیل شد، کمیسیون فوق مجددا تصویب کرد انجام تعهدات مالی ذوب‌ آهن به معادن زغال‌ سنگ به روز شده، در احداث پایگاه‌های امداد و نجات معادن زغال‌ سنگ تسریع به عمل ‌آید و تجهیزات معادن زغال‌ سنگ که عمدتا وارداتی هستند در ثبت سفارش و اختصاص ارز در اولویت قرار گیرند. لذا با عنایت به موارد فوق‌الذکر و اعلام جنابعالی در جمع معدن‌کاران زغال‌ سنگ مبنی بر تشکیل کمیته پشتیبانی زغال‌ سنگ در خرداد سال جاری خواهشمند است دستور فرمایید اقدامات لازم را جهت عملیات اجرایی احداث پایگاه‌های امداد و نجات 4‌گانه آغاز کرده و همچنین با توجه به مشکلات متعدد معادن زغال‌سنگ که در مکاتبات قبلی به آن اشاره شده نسبت به تشکیل کمیته پشتیبانی زغال‌ سنگ تسریع به عمل آورند.»

 

 

ارسال نظر