اخبار

۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۵۷۳

۴ راهبرد توسعه صنعت لوازم‌التحریر اعلام شد

شاتا |سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت با اعلام چهار راهبرد اصلی توسعه صنعت لوازم‌التحریر گفت: توسعه صنعت لوازم‌التحریر مبتنی بر الگوی ایرانی- اسلامی یکی از برنامه‌های وزارت صنعت بوده و در این راستا تحقق چهار محور اساسی تکمیل سبد کالا ‌در صنعت لوازم‌التحریر، تعمیق ساخت داخل، تامین نیاز داخلی کشور و توسعه صادرات، باید در اولویت قرار بگیرد. مهدی صادقی نیارکی اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی فرصت مغتنمی است که به نقش صنعت لوازم‌التحریر به عنوان یک کالای استراتژیک فرهنگی و تاثیرگذار در قشر کودک، نوجوان و دانشگاهی کشور با رویکردی تحولی بپردازیم. وی افزود: این صنعت ارتباط مستقیمی با فرهنگ جامعه ایرانی دارد و زیبنده کشور ما نیست که با قدمت تاریخی و برخورداری از الگوی ایرانی - اسلامی، از محصولات تولیدی سایر کشورها تاثیر بپذیرد. صادقی نیارکی ضرورت برنامه‌ریزی برای توسعه این صنعت با نماد و الگوی ایرانی- اسلامی در محصولات صادراتی را مورد تاکید قرار داد و افزود: کارگروه تخصصی متشکل از نمایندگانی از انجمن تخصصی، دفاتر صنایع غیر‌فلزی و نساجی، پوشاک و سلولزی و همچنین با حضور مشاور ارشد معاونت امور صنایع برای تدوین برنامه راهبردی توسعه این صنعت ایجاد شود. وی خاطرنشان‌کرد: برنامه توسعه این صنعت باید با محوریت تکمیل سبد کالا، توسعه و تعمیق ساخت داخل، تنظیم بازار داخلی و توسعه صادرات در دستور کار قرار گیرد و مهم‌ترین محصولات داخلی‌سازی شده، شناسایی و احصاء شود.

 همکاری دو دستگاه در تامین تجهیزات تولیدکنندگان

تسنیم |گمرک و شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران به‌منظور تأمین تجهیزات مورد نیاز تولید‌کنندگان همکاری می‌کنند. بهمن حسین‌زاده معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، از همکاری گمرک با این شرکت به‌منظور تأمین تجهیزات مورد نیاز تولیدکنندگان در سال رونق تولید خبر داد. وی با اعلام این خبر افزود: ساختمان گمرک در شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی وجود داشت، اما جزو گمرکات تعطیل شده بود و از سال 97 تلاش شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران به منظور فعال کردن این نمایندگی گمرکات تلاش‌های بسیار انجام داد و در نهایت توانست بار‌دیگر ساختمان گمرک را در نمایشگاه بین‌المللی افتتاح کند. حسین‌زاده با یادآوری این نکته که شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران حدود 90 نمایشگاه به‌صورت سالانه برگزار می‌کند، اظهار داشت: برای حضور ویژه شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه‌ها و همکاری آنها با شرکت‌های ایرانی مطابق با کنوانسیون‌های موجود، گمرک در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران افتتاح شده است. وی تصریح کرد: این شعبه از گمرک خدمات بسیار مهمی به شرکت‌هایی خواهد داد که قصد واردات تکنولوژی به ایران را داشته باشند که در شرایط تحریم اقتصادی این گام تأثیر بسزایی در ایجاد رونق در صنعت ایرانی خواهد داشت. مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران گفت: این نمایندگی گمرک ایران قرار است پس از این خدمات گمرکی به شرکت‌های واردکننده کالاها که در نمایشگاه‌های مختلف حاضر می‌شوند ارایه دهد و امور ترخیص کالا را برای این شرکت‌ها تسهیل کند.

دبیرکل اتاق ایران انتخاب شد

غلامحسین شافعی رییس اتاق ایران پس از پذیرش استعفای علیرضا اشرف، طی حکمی محمدرضا رمضانی را به عنوان دبیرکل اتاق ایران منصوب کرد. غلامحسین شافعی رییس اتاق ایران طی حکمی، دبیرکل اتاق ایران در دوره جدید را منصوب کرد. بر این اساس محمدرضا رمضانی به عنوان دبیرکل اتاق ایران فعالیت خود را آغاز کرد. غلامحسین شافعی روز گذشته با استعفای علیرضا اشرف دبیرکل اتاق ایران در دوره هشتم، موافقت کرده بود.رمضانی پیش‌از این سال‌ها به عنوان معاون امور مجلس اتاق ایران فعالیت داشت و از مدیران باسابقه پارلمان بخش خصوصی به شمار می‌رود.

اعلام قیمت دولتی دفاتر مشق

وزارت صمت |معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان سقف قیمت مدیریتی انواع دفترچه دانش‌آموزی با ارز ترجیحی ۴۲۰۰۰ ریال را اعلام کرد.  وحید منایی اظهار داشت: به منظور اجرای مصوبه پنجاهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار قیمت دفترچه ۴۰ برگ، ۶۰ برگ، ۸۰ برگ، و ۱۰۰ برگ دانش‌آموزی باابعاد ۲۴.۵ در ۱۷ جلد و مشخصات گلاسه منگنه‌ای و خطوط یک و دورنگ باچاپ و کاغذ تحریر گراماژ ۵۵ و ۶۰ گرمی برای مصرف‌کنندگان به ترتیب ۱۷۰۰، ۲۵۰۰، ۳۴۰۰ و ۴۲۰۰ تومان تعیین شد. وی ادامه داد: قیمت عمده فروشی دفترچه دانش‌آموزی با مشخصات ذکر شده در ۴۰ برگ ۱۴۹۳ تومان، ۶۰ برگ ۲۲۴۰ تومان، ۸۰ برگ ۲۹۸۷ تومان و دفترچه صد برگ ۳۷۳۳ تومان تعیین شده است . منایی اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی به‌عمل آمده توسط معاونت بازرگانی داخلی ونیز اعلام آمادگی شرکت‌های تولیدی دریافت‌کننده ارز رسمی، تولید و توزیع حدود ۱۵ میلیون جلد دردست اقدام و به منظور تدوین ضوابط اجرایی و سهمیه‌بندی در استان‌ها در حال انجام است. این مقام مسوول افزود: همچنین قیمت دفاتر دانش‌آموزی با کاغذهای وارداتی ارز نیمایی راسا توسط شرکتهای تولیدی با رعایت ضوابط قیمت‌گذاری کالاهای تولید داخل و سود مجاز تعیین می‌گردد.

 

ارسال نظر