اخبار

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۴۸۲

رد پای دلالان در سفارشات روپوش مدارس!

عضو هیات‌مدیره اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با بیان اینکه در حال حاضر نهادی برای نظارت بر کیفیت لباس مدارس وجود ندارد، از حضور دلالان برای گرفتن سفارش روپوش از مدارس سخن گفت. مجید افتخاری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در بخش سفارش روپوش مدارس نوعی رانت شکل گرفته، اظهار کرد: در مواردی برخی از دلالان به مدارس معرفی می‌شوند و سفارش روپوش مدارس را از آنها می‌گیرند و به تولیدکنندگان می‌دهند؛ بنابراین بخش عمده‌ای از مبلغ دریافتی از والدین بابت تهیه روپوش مدارس، نه به جیب تولیدکننده یا سیستم آموزشی، بلکه به جیب دلالان می‌رود. وی در ادامه با بیان اینکه نهادی برای نظارت بر کیفیت لباس مدارس وجود ندارد، اظهار کرد: برای دوخت لباس‌هایی که برای مدارس تهیه می‌شود نباید از الیاف پلی‌استر استفاده شود، چراکه این الیاف به کودکان آسیب می‌زند، اما در حال حاضر استاندارد روپوش مدارس سنجیده نمی‌شود. عضو هیات‌مدیره اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در ادامه با بیان اینکه قانونی مبنی بر لزوم استفاده از لباس یکسان در طول سال از سوی دانش‌آموزان، وجود ندارد، تصریح کرد: در گذشته چهارچوبی از نظر رنگ و شکل روپوش مدارس برای دانش‌آموزان تعیین می‌شد، اما امروزه تامین روپوش مدارس به نوعی تجارت تبدیل شده و دلالان شرایط را به‌گونه‌ای پیش می‌برند که والدین را مجبور کنند برای تهیه روپوش مدارس به مدرسه سفارش دهند.

۲۰ صنف ملزم به استفاده از صندوق‌ مکانیزه فروش شدند

نایب‌رییس اتاق اصناف ایران گفت: نزدیک به ۲۰ صنف در سراسر کشور در مرحله اول از این صندوق‌ها استفاده خواهند کرد البته نگاه سازمان مالیات حداکثری است، اکنون نیز به دنبال افزایش این صنوف است و در سال جاری این طرح آغاز خواهد شد.

جلال الدین محمد شکریه در خصوص آخرین وضعیت نصب صندوق‌های مکانیزه فروش گفت: در این موضوع بحث صندوق بطور فیزیکی مطرح نیست بلکه موضوع اصلی نرم افزاری است که قرار است بر روی این صندوق‌ها نصب شود. صندوقی که همه بتوانند با آن کار کنند، جامع باشد و مورد تایید وزارت اقتصاد قرار بگیرد بطوریکه مهم‌ترین دلیل این تاخیر نیز همین موضوع است. نایب‌رییس اتاق اصناف ایران ادامه داد: ما به عنوان اتاق اصناف به دنبال این هستیم که با این نرم افزار تکلیف مالیات بر ارزش افزوده مشخص شود تا این روال دفاتر فصلی و بررسی آن بطور کامل قطع شود. باید نرم افزار به گونه‌ای باشد که زمان فروش کالا بصورت آنلاین ارزش افزوده را محاسبه کند از طرف دیگر صدور فاکتور، موجودی کالا و کارهای مربوطه را انجام دهد. وی در خصوص زمان آماده‌سازی صندوق‌ها و گروه‌هایی که قرار است از این مکانیزم استفاده کنند گفت: به هر حال تا نرم افزار مورد تایید وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی قرار نگیرد نمی‌توان این کار را شروع کرد. در خصوص سخت افزار نیز دستگاه‌ها با توجه به تکنولوژی که دارند قیمت‌های متفاوتی دارند بطور مثال در برخی، پرینتر به موبایل وصل می‌شود و می‌توان تمام این امور را با تلفن همراه انجام داد. بنابراین محل تهیه این صندوق‌ها طی روزهای آینده از طریق سخنگو اتاق اعلام خواهد شد. وی ادامه داد: نزدیک به 20 صنف در سراسر کشور در مرحله اول از این صندوق‌ها استفاده خواهند کرد

اراده‌ای برای برقراری رابطه  با کانادا وجود ندارد

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران و کانادا اظهار داشت: چندین بار به معاونت امریکای وزارت خارجه اعلام کردیم که می‌خواهیم نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در کانادا برگزار کنیم، حتی شرکت برگزارکننده در کانادا نیز اعلام آمادگی کرد اما اراده‌ای در اینجا وجود ندارد. ایرج حسابی عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران و کانادا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص آخرین وضعیت این اتاق با وجود قطع رابطه سیاسی با این کشور و تعطیلی سفارت گفت: این اتاق با هدف تسریع تجارت بین دو کشور و تخصصی شدن آن توسط عده‌ای از دلسوزان از جمله آقای شیثی که خود ایشان در سفارت کانادا کار می‌کردند راه‌اندازی شد زیرا آن زمان وزارت خارجه نمی‌توانست ظرفیت‌های نهفته برای گسترش ارتباط بین دو کشور را احیا کند. وی در خصوص رابطه فعلی ایران و کانادا گفت: اکنون هم امریکایی‌ها نمی‌گذارند روابط دو کشور بهبود پیدا کند، متاسفانه مسوولان ما نیز تمایلی به عادی شدن روابط ندارند. بطور مثال، چندین بار به معاونت امریکای وزارت خارجه اعلام کردیم که می‌خواهیم نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در کانادا برگزار کنیم، حتی شرکت برگزارکننده در کانادا نیز اعلام آمادگی کرد اما اراده‌ای در اینجا وجود ندارد. عضو هیات رییسه اتاق ایران و کانادا تصریح کرد: یک سری اقدامات باید از داخل شروع شود الان یکی از سخت‌ترین روند اخذ ویزا متعلق به ایران است، باید آن را اصلاح کرد. دکتر مریدی از شاگردان پروفسور حسابی بودند و در دانشگاه الزهرا تدریس می‌کردند اما به دلیل اینکه برخی دانشجویان در کلاس ایشان حجاب را رعایت نمی‌کردند، عذر ایشان را خواستند. اکنون همین فرد وزیر علوم کانادا است و به تازگی نخست وزیر کانادا اعلام کرده است از فردی در این سطح نباید فقط در یک وزارتخانه استفاده کرد و خواستند که ایشان همزمان وزیر تحقیقات نیز باشند. همچنین فردی برای کشور سرمایه است اما ما هنوز نتوانسته‌ایم وزارت خارجه را قانع کنیم که برای ایشان دعوت‌نامه بفرستند.

 

 

ارسال نظر