اخبار

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۴۰۲

تخلفات واحدهای صنفی افزایش یافت

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که تخلفات کشف شده در بازرسی و کنترل واحدهای صنفی در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۲۳.۸ درصد افزایش داشته است. طبق این آمار تعداد تخلفات کشف شده در بازرسی و کنترل واحدهای صنفی در چهار ماهه نخست امسال به ۱۰۴ هزار فقره رسیده است، در حالی‌که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۸۴ هزار فقره بوده است. همچنین آمارها نشان می‌دهد که تعداد پرونده‌های تشکیل شده در جریان بازرسی و کنترل واحدهای صنفی با افزایش ۲۳.۱ درصدی در چهار ماهه نخست امسال به ۸۰ هزار فقره رسیده است در حالی‌که تعداد این پرونده‌ها در چهار ماهه نخست سال گذشته ۶۵ هزار فقره بوده است.

در این میان در چهار ماهه اول امسال به ۴۹ هزار شکایت مردمی رسیدگی شده که نسبت به ۴۶ هزار مورد رسیدگی در مدت مشابه سال گذشته، ۶.۵ درصد افزایش داشته است. تعداد کل بازرسی‌ها از واحدهای صنفی نیز در این مدت یک میلیون و ۲۵۰ هزار فقره بوده که نسبت به یک میلیون و ۱۱۰ هزار فقره بازرسی انجام شده در سال گذشته، ۱۲.۵ درصد افزایش داشته است.

قیمت مواد ظروف آلومینیوم کاهش پیدا کرده است

علی مرادی رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان ظروف آلومینیوم درباره وضع مواد ظروف آلومینیومی اظهار کرد: هم اکنون قیمت مواد ظروف آلومینیوم کاهش پیدا کرده است. رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان ظروف آلومینیوم با اشاره به اینکه خرید و فروش ظروف آلومینیوم، در رکود به سر می‌برد، تصریح کرد: باتوجه به اینکه قیمت این ظروف در بازار کاهش پیدا کرده، اما مشتری زیادی در بازار وجود ندارد.  مرادی با تاکید بر اینکه ظروف آلومینیوم از کیلویی ۳۳ تا ۳۶ هزار تومان است، تصریح کرد: امیدواریم که قیمت‌ها در بازار روند کاهشی خود را ادامه دهد. رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان ظروف آلومینیوم در پاسخ به این پرسش که باتوجه به نزدیک شدن ایام محرم و صفر کمبودی در بازار داریم یا خیر، تصریح کرد: هم اکنون نمی‌توان قیمت ظروف آلومینیوم را در بازار پیش بینی کرد. مرادی ابراز امیدواری کرد که این بازار هم بتواند همانند دیگر صنایع، به تولیدات خود در بازار ادامه دهد و بتواند با کشور‌های دیگر به رقابت بپردازد.

 

ارسال نظر