مصوبه افزایش قیمت شوینده نداشته‌ایم

۱۳۹۸/۰۵/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۶۹۰

عضو هیات‌مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی با اشاره به اینکه مصوبه جدیدی برای بالا رفتن قیمت محصولات شوینده نداشته‌ایم، گفت: ممکن است یک شرکت، کالای جدیدی را تولید و به بازار عرضه کرده باشد که قیمت جدیدی برای آن لحاظ شود ولی کالاهای قدیمی تغییر قیمتی نداشته‌اند.

جمشید فروزش در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه اکنون مشکل حادی در تولید مواد شوینده وجود ندارد، افزود: وضعیت تولید خیلی بهتر شده و کمبودی در این زمینه در کشور نداریم.

او درباره میزان وابستگی صنعت شوینده به مواد اولیه وارداتی نیز توضیح داد: اکنون 45 درصد مواد اولیه مورد نیاز برای تولید پودر شوینده از طریق واردات تأمین می‌شود و این سهم در تولید صابون 80 درصد، شامپو 30 درصد، مایع ظرفشویی 20 درصد و خمیر دندان 80 درصد است.این فعال اقتصادی با بیان اینکه بسیاری از تولیدکنندگان محصولات شوینده برای داخلی‌سازی مواد اولیه اقدام کرده‌اند، افزود: زئولایت به عنوان یک ماده مورد نیاز برای تولید پودرهای شوینده، گلیسیرین برای تولید مایع شوینده و کرم‌ها و همچنین مقوا برای بسته‌بندی محصولات، داخلی‌سازی شده‌اند.

به گفته او، قیمت مواد اولیه داخلی تقریباً مشابه با قیمت‌های جهانی است و با توجه به مشکلات و کمبودهایی که در محصولات وارداتی وجود دارد برای تأمین این مواد از داخل اقدام کرده‌ایم. قیمت محصولات نهایی نیز با کیفیت مشابه با محصولات خارجی، پایین‌تر از کالای وارداتی است بطوری که این اختلاف قیمت در محصولات آرایشی به 50 درصد می‌رسد.

 

 

ارسال نظر