اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۲۵۵

کارت بازرگانی خود را به غیر واگذار نکنید

اتاق تهران| با توجه به برخی سوءاستفاده‌ها از کارت‌های بازرگانی در فرآیند واردات کالا به کشور در سال‌های گذشته و بروز مصادیقی از تخلف و صادرات غیرمتعارف در یک سال اخیر، از طرف اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران به کلیه اعضای اتاق توصیه شده، که از واگذاری کارت بازرگانی خود به غیر خودداری کرده و برای انجام امور تجاری خود نیز از کارت دیگران استفاده نکنند. لازم به ذکر است که واگذاری کارت بازرگانی به دیگران و استفاده از کارت دیگران برای انجام مراودات تجاری، می‌تواند عواقب حقوقی و قضایی برای دارندگان کارت بازرگانی و فعالان اقتصادی به همراه داشته باشد. کمیته پایش کارت‌های بازرگانی استان تهران در نامه‌ای به اتاق بازرگانی خواستار تاکید مجدد عواقب قانونی ناشی از هرگونه واگذاری کارت به غیر و اطلاع‌رسانی گسترده آن شده است. فعالان اقتصادی در نظر داشته باشند، با توجه به اینکه کلیه فرآیندهای صدور و تمدید کارت عضویت و بازرگانی در اتاق تهران به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد، در صورت کامل بودن مدارک، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، کارت بازرگانی برای متقاضیان صدور و تمدید کارت صادر می‌شود و نیازی به استفاده از کارت دیگران وجود ندارد. همچنین دارندگان کارت نباید تحت هیچ شرایطی کارت خود را برای انجام امور تجاری در اختیار دیگران قرار دهند.

نصب قیمت در میوه‌فروشی‌ها  الزامی شد

تسنیم| رییس اتاق اصناف تهران گفت: براساس اعلام سازمان حمایت برای کنترل و نظارت بردرج قیمت، الصاق برچسب روی کالا یا نصب تابلو و نرخنامه در محل تولید، عرضه، کسب و حرفه بر روی محصولات، به نحوی که قیمت واحد کالا به سهولت برای مردم قابل رویت باشد، الزامی است. قاسم نوده فراهانی با ارسال نامه‌ای به اتحادیه صنف بارفروشان میوه و تره بار نوشت: تصویر نامه شماره 98/71522 مورخ نوزدهم تیرماه 98 سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران منضم به نامه شماره 370/98/20309 مورخ پنجم تیرماه 98 معاونت وزیر و مدیرعامل سازمان حمایت درباره کنترل و نظارت بردرج قیمت الصاق برجسب یا اتیکت روی کالا یا نصب تابلو و نرخنامه در محل تولید، عرضه، کسب و حرفه بر روی محصولات، به نحوی که قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت به سهولت و روشنی برای همگان قابل رویت باشد، به پیوست ارسال می‌شود. لذا بدیهی است، موضوع به نحو مقتضی اطلاع‌رسانی و اقدام نظارتی لازم و ارسال عملکرد در قالب جداول ماهانه جهت انعکاس موضوع به سازمان مذکور مراتب را در پایان هر ماه به اتاق گزارش کند.

تولید برگ سبز چای به ۷ تن در هکتار می‌رسد

ایلنا| رییس سازمان چای کشور با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال جاری عملکرد تولید برگ سبز چای در کشور به بیش از ۷ تن در هکتار افزایش پیدا کند، اظهارکرد: تسهیلات با سود ۴ درصد از محل صندوق توسعه صنعت چای برای احیای باغات رها شده پرداخت می‌شود. حبیب جهانساز با بیان اینکه بیش از ۵ هزار هکتار باغ چای رها شده قابل احیاء در کشور داریم، ‌اظهار کرد: احیای این باغ‌ها همراه با عملیات به‌زراعی، تولید چای در کشور را به ۳۵ هزار تن افزایش خواهد کرد. او ادامه داد: سال گذشته میزان عملکرد تولید برگ سبز چای در هر هکتار حدود ۶ تن بود که پیش‌بینی می‌شود، امسال به بیش از ۷ تن در هکتار افزایش پیدا کند. به گفته جهانساز؛ در صورت به‌زراعی و استفاده از روش‌های نوین آبیاری، افزایش عملکرد تولید در باغ‌های چای کشور به ۱۰ تا ۲۵ تن در هر هکتار امکان‌پذیر است.  او تاکید کرد: در صورت ادامه حمایت دولت از چایکاران حداکثر تا ۴ سال آینده هیچ باغ چای رها شده در کشور نخواهیم داشت.

افزایش هزینه واردات قطعات آسانسور از چین

ایلنا|  رییس هیات‌مدیره سندیکای آسانسور و پله برقی استان تهران گفت: با آغاز تحریم‌ها، مشکلات نقل و انتقال بانکی باعث ایجاد اخلال در کار ما شد، هرچند که عمده قطعات از چین تامین می‌شود اما چون شرکت‌های چینی فعال در این حوزه با بانک کونلون چین کار نمی‌کردند مجبور شدیم دنبال یک شرکت واسطه بگردیم که همین امر باعث شد هزینه‌ها بالاتر رود، اما باز هم با این مشکلات کنار آمدیم اما تحریم داخلی و قوانین یک شبه نفس این صنعت را گرفته است. محمد‌رضا زهره‌وندی گفت: تحریم‌ها باعث بروز برخی مشکلات در این حوزه شده است اما ما تلاش کردیم که از این وضعیت به نفع خودمان بهره ببریم و تا جایی که توان داشته باشیم به سمت داخلی‌سازی پیش برویم هر چند تحریم‌های داخلی و بهانه‌گیری‌های نهادهای مختلف باعث کندی کار و حتی دلسرد شدن ما شده است. او ادامه داد: سرعت 80 درصد آسانسورهایی که در کشور استفاده می‌شود، یک متر بر ثانیه است و برای ساختمان‌های تا 10 طبقه با ظرفیت 6 نفر استفاده می‌شود. 80 درصد قطعات آسانسورها در داخل کشور تولید می‌شود؛ البته برای تکمیل برخی قطعات مانند موتور یا گیربکس نیاز به واردات داریم، اما در نهایت قسمت عمده‌ای از آنها در داخل تولید می‌شود. آسانسورهای با تکنولوژی بالا که سرعت آنها بیش از 2 متر بر ثانیه است را به صورت پکیج کامل یا قطعات منفصله وارد می‌کنیم که این امر به ما کمک می‌کند که از تکنولوژی روز دنیا عقب نمانیم و حتی با مهندسی معکوس به دنبال تولید قطعات آنها در داخل برویم.

 

ارسال نظر