اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۸۹۹

اصلاحات ساختاری لازمه حذف صفر از پول ملی

ایلنا| نایب‌رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه حذف صفر از پول ملی کشور باید به همراه برخی اصلاحات بنیادی در ساختار اقتصادی پولی و مالی کشور باشد، گفت: اینکه بخواهیم فقط به اثرات روانی این اتفاق دلخوش کنیم هیچ فایده‌ای برای کشور ندارد. شاید در کوتاه‌مدت اثرگذار باشد و حتی تورم را کنترل کند اما بطور حتم پس از چند ماه دوباره به شرایط قبل بازخواهیم گشت و حتی امکان دارد شرایط بدتر شود. حسین سلاح‌ورزی اظهار کرد: نمی‌توان در این مورد به صورت تک بعدی اظهارنظر کرد؛ اما واضح است که اگر این اقدام به همراه برخی اصلاحات در ساختار اقتصادی نباشد یک اقدام بیهوده و هزینه‌زا است و ما فقط اسکناس‌های خود را تغییر دادیم و نرم افزارهای بانکی را دوباره برنامه‌نویسی کردیم. او با اشاره به سابقه حذف صفر از پول ملی در کشورهای مختلف، عنوان کرد: تعداد زیادی از کشورها عمدتا برای کنترل تورم و جلوگیری از سقوط ارزش پول دست به این اقدام زدند اما تعداد محدودی در این زمینه موفق بودند که آخرین آن ترکیه بود.

مشکلات قانون مالیات بر ارزش افزوده مرتفع شود

اتاق اصناف ایران|  نماینده اتاق اصناف ایران در استان تهران درباره اخذ مالیات برارزش افزوده در سال‌های اخیر، گفت: اجرای صحیح قانون مالیات بر ارزش افزوده کمک موثر به واحدهای صنفی خواهد کرد و در شرایط امروز اخذ مالیات بر ارزش افزوده ضررهای جبران‌ناپذیری را برای اصناف به همراه داشته است. ابوطالب شیرکوند افزود: توافق مالیاتی امسال رضایت اصناف ورامین را به همراه داشت و نسبت به مالیات علی‌الراس سال‌های گذشته شرایط بهتری برای اصناف ایجاد شد. یکی از مشکلات اصناف مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده، دریافت مالیات به صورت مضاعف است که در مراحل مختلف از تولید تا محل عرضه در چند نوبت اخذ می‌شود که این مساله فضای امن کسب و کار را با مشکل همراه می‌کند. او با بیان اینکه دریافت مالیات بر ارزش افزوده در ۴ صنف «طلافروشان، املاک، نمایشگاه داران خودرو و رستوران داران» باعث رکود این صنوف شده، اظهار کرد: صنف مشاوران املاک بیش از ۵ سال است که با رکود مواجه هستند و در حال حاضر اعضای این صنف در شهرستان ورامین بین ۲۰ الی ۳۰ میلیون برای پرداخت مالیات برارزش افزوده جریمه شده‌اند که عادلانه نیست. شیرکوند تاکید کرد: زمانی که یک کالایی خریداری می‌شود تنها یک بار باید مالیات برارزش افزوده آن محاسبه شود و نفر بعد که این کالا را می‌خرد نباید مجدداً مالیات بر ارزش افزوده را بپردازد و این کار اشتباه است و باید مالیات عملکرد برای تشخیص ضوابط کاری در نظر گرفته شود تا یک بار مالیاتی که اخذ شده است به عنوان سند موجود باشد و دیگر از کل مبلغ کالا مالیات دریافت نشود.

روند کاهشی قیمت کالاهای اساسی آغاز شد

اتاق اصناف ایران|   رییس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای از آغاز روند کاهشی قیمت کالاهای اساسی خبر داد و گفت: این روند کاهشی به سبب افزایش میزان عرضه است؛ به طول مثال هم‌اکنون رب گوجه‌فرنگی از ۲۲ هزار به ۱۴ هزار تومان کاهش پیدا کرده که این کالاها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای قابل خرید است. امیرحسین فخریان عنوان کرد: توزیع‌کنندگان کالا خواستار حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی از واردات کالاهای اساسی هستند و اکنون در عرضه کالاهایی که ارز دولتی می‌گیرند با مشکل مواجه هستند و میزان عرضه آنها با برخی مشکلات مواجه بوده است. درخواست ما این است که واردات کالاهای اساسی با ارز نیمایی صورت گیرد تا بر روی توزیع آنها نیز مشکلی به وجود نیاید. او تصریح کرد: ما در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای به صورت مرتب نرخ ۲۷ قلم کالای ضروری مورد نیاز مردم را رصد می‌کنیم و امیدواریم سامانه وزارت صنعت معدن و تجارت برای رصد قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی نیز منجر به نتیجه مناسب‌تر شود.

دعوت از شرکت‌های ایرانی برای بازسازی سوریه

ایلنا|   سفیر سوریه از شرکت‌های ایرانی به منظور حضور در این کشور و سرمایه‌گذاری در سوریه دعوت کرد. عدنان حسن محمود سفیر سوریه در ایران در دیدار با مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های ایران از برگزاری شصت و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی این کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد و از شرکت‌های ایرانی برای حضور در این نمایشگاه به منظور سرمایه‌گذاری در روند بازسازی سوریه دعوت به عمل آورد. او همچنین اعلام کرد: تسهیلات ویژه‌ای برای حضور شرکت‌های ایرانی در سوریه در نظر گرفته شده است. حسن محمود  افزود: این مساله فرصت همکاری بیشتری برای ایران و سوریه فراهم کرده و با توجه به زمینه‌های فراوان سرمایه‌گذاری در سوریه، شرکت‌های ایرانی می‌توانند از این فرصت‌ها بهره مند شوند. در بخش دیگری از این دیدار، بهمن حسین زاده، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران به همزمانی این جلسه با نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان اشاره کرد و گفت: شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه آذر ماه امسال در سوریه حضور می‌یابند و در نمایشگاهی به منظور شرکت در بازسازی سوریه رقابت خواهند داشت. وی از تهاتر 6 هزار متری فضای نمایشگاهی بین ایران و سوریه خبر داد و افزود: شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران از شرکت‌های خصوصی برای حضور در نمایشگاه سوریه حمایت خواهد کرد.

 

ارسال نظر