اخبار

۱۳۹۸/۰۴/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۱۲۷

کاهش ۵ درصدی  قاچاق پوشاک

تسنیم| دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک کشور با اشاره به اینکه در سال ۹۷ فقط ۱۰۰ میلیون دلار از حجم قاچاق پوشاک کاهش یافته است، گفت: این آمار به هیچ عنوان به معنای کاهش رتبه قاچاق پوشاک در کشور نیست. سعید غدیری اشاره به صحبت‌های اخیر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی که اعلام کرده بود، رتبه قاچاق پوشاک از 1 به 5 کاهش یافته است، اظهار کرد: به اعتقاد ما این آمار درست نیست چراکه بنا براظهارات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 97 فقط 100 میلیون دلار از حجم قاچاق پوشاک کاهش یافته است. او با بیان اینکه در سال 96 آمار قاچاق پوشاک 2 میلیارد و 500 میلیون دلار بوده است، افزود: با توجه به صحبت‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز با کسر 100 میلیون دلار رقم قاچاق پوشاک در سال گذشته به 2 میلیارد و 400 میلیون دلار رسیده که این آمار به هیچ عنوان به معنای کاهش رتبه قاچاق پوشاک در کشور نیست. دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک کشور تصریح کرد: سال گذشته، مرحله نخست اجرای برخورد با فروش پوشاک قاچاق محرز در مراکز توزیعی آغاز شد که در روند آن تاکنون فقط با 110 مغازه برخورد شده است. این در حالی است که براساس ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید کد شناسایی کالا و رهگیری برای پوشاک وارداتی اجرایی شود، اما هنوز این موضوع به صورت جدی دنبال نمی‌شود.

رنج نامه عدم ثبات در قوانین فضای کسب و کار

فارس|نایب‌رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین مشکلات فضای کسب و کار مشکل نقدینگی است، گفت: علاوه بر این فضای کسب و کار از عدم ثبات در قوانین رنج می‌برد. عباس آرگون درباره مهم‌ترین معضلات کسب و کار در شرایط فعلی اقتصاد گفت: مشکلاتی که بر سر راه کسب و کار قرار دارد بسیار متنوع و زیاد است اما مهم‌ترین آن تامین مالی است که به یکی از اساسی‌ترین مشکلات بنگاه‌ها تبدیل شده است. پس از جهش نرخ ارز برای اینکه بنگاه‌ها سطح فعالیت خود را در حد قبل حفظ کنند، نیاز مالی آنها به 3 برابر افزایش یافته است؛ بنابراین تامین مالی و سرمایه در گردش یکی از مشکلات اساسی تولید‌کنندگان در شرایط فعلی اقتصاد به شمار می‌رود. او با بیان اینکه نرخ تامین مالی مشکل دیگر پیش‌ روی کسب و کار است، افزود: این در حالی است که نرخ تامین مالی در کشور ما نسبت به دنیا بالاتر است؛ ضمن اینکه بازدهی بنگاه‌های تولیدی اصلا با نرخ تامین مالی که معمولا بیشتر از 20 درصد است، تطابق ندارد. فضای کسب و کار از عدم ثبات در قوانین رنج می‌برد، بطوری که تورم قوانینی که همدیگر را نقض می‌کنند به‌شدت مشاهده می‌شود. آرگون بااشاره به نوسانات نرخ ارز گفت: این موضوع قدرت برنامه‌ریزی را از بنگاه و فعالان اقتصادی می‌گیرد. قوانین مالیاتی به بنگاه‌هایی که شفافیت مالی بیشتری دارند فشار مضاعف وارد می‌کند در حالی که باید پایه‌های مالیاتی را توسعه داد تا فشار مالیاتی بر بنگاه‌هایی که دارای شفافیت مالی هستند کم شود.

عرضه مرغ بالاتر از نرخ مصوب گرانفروشی است

تسنیم| رییس سازمان حمایت گفت: قیمت نهایی مرغ بر اساس پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و در راستای حمایت از تولیدکنندگان، طبق نظر ستاد تنظیم بازار کشور 12 هزار و 900تومان اعلام شده، که بر همین مبنا قیمت مرغ زنده نیز 8 هزار و 500 تومان تعیین شده است. عباس تابش افزود: قیمت تخم مرغ در ستاد تنظیم بازار 7هزار و 500 تومان مصوب شده است و قاعدتا هر قیمتی بالاتر از این، توسط بازرسان سازمان حمایت با برخورد تعزیراتی مواجه خواهد شد. با این مصوبه که لازم الاجراست، انتظار داریم بخش تولید این اقلام، شرایط بهتری داشته باشند و به لحاظ تولید و عرضه در بازار مشکلی نداشته باشند. او با اشاره به دریافت گزارش تخلف گرانفروشی در عرضه مرغ و تخم‌مرغ در سطح بازار، گفت: با عنایت به مصوبه موجود در صورت احراز تخلف، بازرسان سازمان حمایت گزارش تخلف مربوطه را تنظیم و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال خواهند کرد. واحد‌های عرضه مکلف‌اند فاکتور خرید و فروش خود را جهت رسیدگی دقیق‌تر به بازرسان ارایه کنند. همه کشتارگاه‌ها مکلف هستند قیمت 12 هزار و 900 تومانی مرغ را روی بسته بندی‌های انجام گرفته اعمال کنند و در صورت اقدام غیر از این، با آنها برخورد قانونی لازم انجام خواهد گرفت.

خسارت ۵ واحدصنفی و یک انبار در آتش‌سوزی حسن‌آباد

اصناف ایران|  رییس اتحادیه میخ، قفل و لولای تهران گفت: در حادثه آتش‌سوزی میدان حسن‌آباد یک انبار بزرگ و بیش از ۵ واحد صنفی این اتحادیه دچار حریق و خسارت شده‌اند. امیرنجار شریفی افزود: شامگاه پنج شنبه گذشته حریق در ضلع شمال غرب میدان حسن‌آباد رخ داد که باعث تخریب گسترده در این بخش از میدان که اعضای اتحادیه میخ و قفل و لولا مستقر هستند، شد و در این حادثه یک انبار ۵۰۰ تا ۶۰۰مترمربعی در طبقه دوم ساختمان تجاری و ۵واحد صنفی دچار آتش‌سوزی و آسیب شدند. او تصریح کرد: بنای میدان حسن‌آباد قدمت تاریخی دارد و در معرض تخریب قرار گرفته است و به همین لحاظ هنوز برآورد خسارتی در خصوص واحدهای صنفی آسیب‌دیده صورت نگرفته است.

 

ارسال نظر