اخبار

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۰۳۰

قیمت گوشی متناسب با افت نرخ دلار کاهش نیافت

ایسنا| رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و تلفن همراه گفت: با وجود کاهش نرخ ارز در هفته گذشته به دلیل عدم تامین نیاز بازار، قیمت تلفن همراه متناسب با افت ارزش دلار، کاهش نیافت.

ابراهیم درستی با اشاره به اینکه در ابتدای ماه جاری اعلام شد بازار طی دو هفته آینده مورد رصد و پایش قرار خواهد گرفت تا وضعیت واردات و رفع نیاز بازار تلفن همراه به صورت دقیق مورد مطالعه و تصمیم‌گیری قرار گیرد، اظهار کرد: در چند هفته اخیر اتفاق خاصی در بازار تلفن همراه رخ نداده و می‌توان این موضوع را در هفته گذشته که قیمت دلار افت داشت اما قیمت تلفن همراه تغییر نداشت، مشاهده کرد. او عنوان کرد: عدم تاثیرگذاری کاهش نرخ ارز بر قیمت تلفن همراه گواه آن را دارد که بازار تلفن همراه با کمبود عرضه مواجه است و باید شرایط به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که نیاز بازار به لحظه تامین و رفع شود، که البته تاکید بر آن است که تامین نیاز از طریق مبادی رسمی انجام شود. درستی بیان کرد: شرکت‌های واردکننده رسمی برای چند روز آینده درخواست فرصت داشته‌اند تا با رصد بازار و انجام تشریفات قانونی واردات تلفن همراه، شرایط بهتری را برای بازار رقم بزنند؛ از این رو در روز دوشنبه آتی جلسه‌ای در زمینه بررسی شرایط بازار و ارایه امکانات مرتبط با واردات کالا برگزار خواهد شد.

بی توجهی اپلیکیشن‌های فروش کیک به قوانین صنفی

ایسنا| رییس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی‌فروشی و کافه قنادی تهران گفت: فروشگاه‌های مجازی عرضه کیک و شیرینی استعلامی در زمینه شرایط صنفی واحدهای خود نگرفته‌اند. علی بهرمند درباره رشد و ارتقای فناوری و تأثیر آن بر کسب و کارهای صنفی گفت: اتحادیه در زمینه ورود واحدهای صنفی به فضای مجازی و فناوری‌های به‌روز تاکید ویژه‌ای داشته و خواسته شده واحدهای صفنی بطور مستقیم از فناوری‌های روز استفاده کنند. او اظهار کرد: در ماه‌های اخیر برنامه‌های کاربردی و سایت‌های بسیاری در زمینه تولید و عرضه کیک و شیرینی فعال شده‌اند که تا به امروز بسیاری از این سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی با اتحادیه ارتباطی نگرفته‌اند و شرایط صنفی و تخصصی واحدهای معرفی شده و فعال در این برنامه‌ها به تایید اتحادیه نرسیده است. بهرمند عنوان کرد: در صنف شیرینی‌پز ۱۸۰ قلم کالا به عنوان مواد مصرفی مورد استفاده قرار می‌گیرد، که ۷۰ درصد این اقلام از طریق واردات در کشور تامین می‌شود.

ضرورت واگذاری پالایشگاه‌ها به اهل فن

اتاق بازرگانی تهران|رییس کمیسیون انرژی و محیط‌زیست اتاق تهران با اشاره به ماده 40 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، از پیشنهاد اتاق بازرگانی تهران به هیات اجرایی واگذاری‌ها مبنی بر واگذاری بخشی از سهام پالایشگاه‌ها و شرکت‌های پالایشی به بخش‌‌خصوصی بابت رد دیون خبر داد. رضا پدیدار با بیان اینکه بر اساس این ماده از قانون اصل 44، هیات واگذاری وظیفه قیمت‌‌گذاری بنگاه‌ها و تعیین تکلیف بنگاه‌های مشمول واگذاری را برعهده دارد، افزود: به دنبال درخواست‌های قبلی اتاق بازرگانی مبنی بر واگذاری بخشی از سهام شرکت‌های پالایشی و پالایشگاه‌ها بابت رد دیون به بخش‌خصوصی، هیات واگذاری طی مصوبه‌ای واگذاری بخشی از سهام پتروشیمی هلدینگ خلیج‌فارس را در دستورکار قرار داد و در فاز اول، قرار شد بخشی از سهام پالایشگاه لاوان و پالایشگاه شیراز از طریق بورس واگذار شود. او با این توضیح که توصیه اتاق بازرگانی تهران درباره واگذاری 20 درصد از سهام این شرکت‌ها به فعالان اقتصادی که با دولت قرارداد دارند، همچنان به قوت خود باقی است، افزود: با این واگذاری‌ها، علاوه بر آنکه دولت بدهی خود به بخش‌خصوصی را تسویه خواهد کرد، امور اجرایی این پالایشگاه‌ها نیز به اهل فن سپرده خواهد شد و زمینه ارتقای بهره‌وری صنایع این بخش فراهم می‌شود. برای پیگیری جدی این پیشنهاد که می‌تواند کارساز باشد، نامه‌ای از سوی اتاق بازرگانی تهران به مقصد ریاست‌جمهوری ارسال خواهد شد.

نرخ خدمات خشکشویی در فضای مجازی منطقی نیست

ایسنا|رییس اتحادیه خشکشویی ولباسشویی تهران گفت: برنامه‌های اینترنتی ارایه‌دهنده خدمات خشکشویی باید قیمت‌گذاری خود را با توجه به درجه‌بندی واحد صنفی و نرخنامه اتحادیه، ارایه کنند که متاسفانه برای تمام واحدها یک نرخ ثابت از سوی برنامه ارایه می‌شود. ابوالفضل رجب‌زاده درباره تاثیر کسب و کارهای نوین و ورود فناوری به صنف خشکشویی و لباسشویی، گفت: واحدهای صنفی زیرنظر اتحادیه دارای ۴ رتبه درجه‌بندی ممتاز، درجه ۱، درجه ۲ و درجه ۳ هستند که مشتری با حضور در واحد صنفی از درجه کیفی و نرخنامه متناسب با درجه کیفی واحد مطلع می‌شود. او اظهار کرد: متاسفانه در برنامه‌های کاربردی و سایت‌های اینترنتی، اطلاعات کامل واحدهای خشکشویی وجود ندارد و مشتری در زمان انتخاب واحد صنفی نسبت به شرایط و امکانات آن واحد هیچگونه اطلاعی ندارد. رییس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی شهرستان تهران ادامه داد: متاسفانه برنامه‌های اینترنتی فعلی در فرآیند همکاری با واحدهای خشکشویی و لباسشویی توجهی به درجه‌بندی واحد، نرخنامه رسمی اتحادیه و جواز کسب از اتحادیه ندارند و در حال حاضر یکی از مکان‌هایی که برخی از برنامه‌های مرتبط با خشکشویی معرفی می‌کنند، یک کارگاه در محیط باغ است.

 

 

ارسال نظر