روی خط خبر

۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۰۴۰

فراخوان انتخاب بنگاه‌های نمونه سال 98

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران طی فراخوانی از آغاز فرآیند انتخاب واحدهای صنعتی و معدنی نمونه سال 1398 خبر داده است. سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در این فراخوان که نسخه‌ای از آن برای اتاق بازرگانی تهران ارسال شده است، خواهان اطلاع‌رسانی و مشارکت فعالان اقتصادی در شناسایی الگوهای موفق در عرصه صنعت و معدن برای معرفی آنان به عنوان صنعتگر نمونه در روز صنعت و معدن شده است. در این فراخوان آمده است: به اطلاع کلیه بنگاه‌های صنعتی و معدنی استان تهران می‌رساند، در راستای ارج نهادن به تلاش قابل تقدیر فعالان عرصه صنعت و معدن در نظر است، نسبت به شناسایی الگوهای موفق در عرصه صنعت و معدن و معرفی آنان به عنوان صنعتگر نمونه، بهره‌بردار نمونه معدن، مکتشف نمونه (دارای گواهینامه کشف) و پیشکسوت نمونه معدن برگزیده سال 1398 استان تهران در روز صنعت و معدن اقدام گردد. متقاضیان حضور در این رقابت می‌توانند ضمن تکمیل فرم‌های مربوطه به همراه مستندات قید شده ذیل و ارسال به دبیرخانه مراسم در سازمان صنعت، معدن و تجارت اقدام نمایند. لازم به ذکر است که آخرین مهلت پذیره‌نویسی تا پایان روز 10 تیرماه سال جاری است. شماره تلفن 83211356 برای کسب اطلاعات بیشتر، آماده پاسخگویی است.

حضور شرکت‌های آلمانی در ایران با وجود فشار تحریم

اتاق بازرگانی و صنعت آلمان با انتشار داده‌هایی اعلام کرده است که با وجود تحریم و فشار سنگین امریکا، شرکت‌های آلمانی هم‌چنان در ایران فعال ‌می‌مانند

ده‌ها شرکت آلمانی همکاری با ایران را ادامه داده و دفاتر خود را در این کشور باز نگه داشته‌اند، این در حالی است که با تحریم‌ها علیه ایران و شرکت‌های اروپایی همکار آنها تشدید و فشار امریکا زیادتر شده است.به گزارش روابط عمومی اتاق تهران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی اتاق بازرگانی و صنعت آلمان، شرکت‌های آلمانی هنوز ایران را ترک نکرده و قصد دارند به حضور خود در بازار ایران تداوم بخشند. در حالی که طی ماه‌های اخیر فشار تحریمی امریکا با هدف متوقف کردن همکاری شرکت‌های خارجی و به ویژه اروپایی با ایران تشدید شده، باز بودن و فعالیت دفاتر‌ شرکت‌های آلمانی در ایران نشان‌دهنده آن است که این شرکت‌ها به به تحریم‌ها توجه چندانی نشان نداده‌اند.

«والتر تریر»، سرپرست بخش تجارت خارجی اتاق بازرگانی و صنعت آلمان به اینترنشنال فرانس‌پرس گفت: حدود 60 شرکت آلمانی هنوز با ایران همکاری ‌می‌کنند. وضعیت اقتصادی ایران بسیار حساس است و تحریم‌های امریکا تاثیر منفی قابل توجهی بر نقل و انتقالات مالی و بانکی با ایران داشته است. بر اساس داده‌های آماری میزان صادرات آلمان به ایران طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی به 339 میلیون یورو رسید. مهم‌ترین اقلام صادراتی این کشور به ایران شامال ماشین‌آلات، لوازم خانگی، تجهیزات الکترونیکی و آزمایشگاهی، همچنین تولیدات صنعتی شامل لوازم اپتیک و خودکار ‌می‌شد. روابط اقتصادی ایران و آلمان بطور سنتی نزدیک بوده و بیش از 30 درصد زیرساخت‌های صنعتی ایران در آلمان تولید شده است. در سال 2017 مبادلات تجاری بین دو کشور با 17 درصد رشد نسبت به سال 2016 به 3.4 میلیارد یورو رسید. میزان صادرات آلمان به ایران در آن سال بیش از 3میلیارد یورو بود و در حالی که میزان واردات آلمان از ایران از 410 میلیون یورو فرا‌تر نرفت. آلمان بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران در اتحادیه اروپا به شمار ‌می‌رود.

کباب،  نرخ رسمی ندارد

به گفته رییس اتحادیه کباب، ‌آش و حلیم؛ قیمت محصولات خوراکی مرتبط با گوشت از جمله کباب روند کاهشی داشته است. از ابتدای سال گذشته با رشد قیمت ارز، کاهش ارزش پول ملی و صرفه صادرات محصولات ایرانی، قیمت مواد اولیه و محصولات کشاورزی و دامپروری رشد قابل توجهی به خود گرفت که گوشت قرمز از این قاعده مستثنا نبود و عاملی شد تا قیمت محصولات خوراکی و مصرفی همچون کباب و چلوکباب نیز رشد قابل توجهی داشته و منو رستوران‌ها قیمت‌های خاصی را تجربه کنند. درباره جدیدترین وضعیت این بازار حسین محمدی- رییس اتحادیه کباب، ‌آش و حلیم- به ایسنا گفت: در چند وقت گذشته با توجه به برنامه‌های دولت مبنی بر عرضه گوشت در حجم قابل توجه، قیمت محصولات خوراکی که تولید آنها وابسته به گوشت است روند نزولی به خود گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر واحدهای صنفی ارایه‌دهنده محصولات خوراکی مرتبط با گوشت؛ گوشت یخ‌زده و وارداتی را با قیمت کیلویی ۴۵ تا ۴۷ هزار تومان دریافت می‌کنند و در کنار آن گوشت تازه را حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان خریداری می‌کنند. رییس اتحادیه کباب، ‌آش و حلیم با بیان اینکه کاهش قیمت گوشت بر کاهش قیمت تمام شده محصولات غذایی تأثیر قابل توجهی داشته است، گفت: اتحادیه کباب، ‌آش و حلیم نرخ‌گذاری رسمی و دستوری برای کباب نداشته و قیمت‌ها براساس قیمت تمام شده محصول و شرایط رقابتی از سوی واحدهای صنفی تعیین می‌شود. محمدی تاکید کرد: اتحادیه در نرخ‌گذاری واحدهای صنفی دخالت مستقیم ندارد اما بر قیمت محصولات واحدها نظارت دقیق دارد.

 

 

ارسال نظر