اخبار

۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۲۷۷

کوچ دلالان خودرو به تلگرام و اینستاگرام

سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی با بیان اینکه پس از ممنوع شدن درج قیمت در آگهی خودرو، فروشندگان و خریداران خودرو به شبکه‌های اجتماعی غیررسمی کشانده شدند، جزییاتی از فعالیت ۲۰ کانال تلگرامی و پیج اینستاگرامی دلالان ارایه داد. رضا الفت نسب اظهار کرد: متاسفانه پس از حذف قیمت از آگهی فروش خودرو در سایت‌ها و پلتفرم‌های موجود در کشور، همان اتفاقی که بسیاری از کارشناسان آن را پیش‌بینی می‌کردند، افتاد و پای خریداران و فروشندگان خودرو به واسطه حذف قیمت از سایت‌های رسمی کشور، به شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های غیررسمی که مهم‌ترین آنها تلگرام و اینستاگرام است کشیده شد. سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی با بیان اینکه قیمت‌گذاری در برخی از این کانال‌ها و پیج‌ها تا 30 درصد بیش از قیمت واقعی بازار بوده است، خاطرنشان کرد: این کوچ از سایت‌های رسمی به شبکه‌های غیررسمی و کانال‌های تلگرامی در شرایطی رخ داد که هیچ نظارتی بر این شبکه‌های اجتماعی و کانال‌ها وجود ندارد و دلالان با قیمت‌گذاری کاذب، سعی در ملتهب کردن بازار خودرو دارند. وی با تاکید بر اینکه کاهش قیمت خودرو به دلیل کاهش ارزش دلار در کشور رخ داده و کاهش قیمت خودرو ارتباطی با حذف قیمت از آگهی سایت‌های فروش نداشته است، افزود: متاسفانه در شرایطی که همه دنیا به سمت شفاف‌سازی و شفافیت پیش می‌روند، در کشورمان تصمیم گرفته شد تا درج قیمت در آگهی‌های فروش حذف شود و این تصمیم در نهایت باعث خرسندی و خشنودی کسانی شد که در فضای غیرشفاف، به دنبال سود و منافع خود هستند. الفت نسب با بیان اینکه باید هرچه سریع تر فضا را به سمت شفافیت برد و در عین حال جلوی جولان دلالان در سایت‌های رسمی آگهی را با سیاست‌گذاری‌های صحیح گرفت گفت: سایت‌های درج آگهی این آمادگی را دارند تا با همکاری سایر دستگاه‌ها و استفاده از بانک‌های اطلاعاتی خودرو، این امکان را فراهم کنند که تنها دارندگان واقعی خودرو بر اساس مولفه‌هایی همچون شماره شاسی و کد ملی، مجاز به درج آگهی فروش خودرو در این پلت‌فرم‌ها باشند.

خودروسازان زور تشک‌دوزان را گرفتند

رییس اتحادیه تشک‌دوزان خودرو با بیان اینکه ماشین‌آلات تولید در این صنف قدیمی است، گفت: با سیاست‌های اتخاذ شده در دهه‌های اخیر و عدم پایبندی به تعهدات از سوی شرکت‌های بزرگ و به خصوص خودروسازان، واحدهای تولیدی این صنف توان خود را از دست داده‌اند. حسین جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه صنف تشک‌دوزان خودرو سه رسته تودوزی، صندلی‌سازی و تزئینات داخلی و خارجی خودرو را در خود جای داده است، اظهار کرد: صنف صندلی‌سازی در چند دهه اخیر با توجه به سیاست‌های خودرویی تحت تأثیر قرار گرفت و عملاً این صنف از بین رفت. رییس اتحادیه تشک‌دوزان خودرو ادامه داد: در گذشته به واسطه واردات اتاق اتوبوس و مینی‌بوس، واحدهای صندلی‌سازی فعالیت قابل توجهی داشتند که در سال‌های اخیر بسیاری از این واحدها تعطیل و مابقی آنها در قالب واحدهای صنعتی فعالیت خود را پیگیری می‌کنند که از مشکلات این دست واحدها می‌توان به عدم انجام به موقع تعهدات مشتریان به‌ویژه خودروسازان اشاره کرد. وی با بیان اینکه عدم پایبندی خودروسازان به تعهدات خود، توان فعالان این صنف را تضعیف کرده است، خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر شرایط خودروها و فرهنگ مصرف عموم مردم، رونق تودوزی نسبت به گذشته کاهش یافته و تقاضا بیشتر برای روتشکی است. جعفری میزان تقاضا برای روتشکی را متناسب با قدرت خرید مردم دانست و گفت: تزئینات داخلی خودرو و حتی تشک خودرو نسبت به دیگر اقلام خودرو همچون باتری از اولویت کمتری برخوردار است و این موضوع عاملی شده تا میزان تقاضای این محصولات کاهش یابد. رییس اتحادیه تشک‌دوزان خودرو در پاسخ به این سوال که آیا شرکت‌های واردکننده برای تجهیز و تولید محصولات جانبی و تزئینی خودروهای خود با واحدهای شما وارد مذاکره شدند، بیان کرد: در این زمینه مذاکره خاصی صورت نگرفت اگر همچنین اتفاقی رخ می‌داد به واسطه قدیمی بودن دستگاه‌ها، واحدهای صنفی و تولیدی توان پاسخگویی به نیاز شرکت‌ها را نداشتند.

کمبود مواد اولیه عامل کاهش تولید صنایع دستی

محمد عبداللهی، رییس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی و اشیا قدیمی با بیان اینکه ۶۰۰ واحد رسمی فعال در تهران مشغول هستند، اظهار کرد: واحدهای غیررسمی در این صنف به نسبت کمتر از سایر دیگر اصناف است. رییس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی و اشیا قدیمی گفت: در حال حاضر افزایش قیمتی برای این محصولات در دستور کار قرار نگرفته است. رییس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی و اشیا قدیمی گفت: محصولات صنایع دستی به کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

عبداللهی با اشاره به اینکه کمبود مواد اولیه در این صنعت، توانسته بر کاهش تولید تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: امیدواریم مشکلات این صنف به زودی مرتفع شود تا بتوان با کشورهای توسعه یافته رقابت کرد. رییس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی و اشیا قدیمی تاکید کرد: باتوجه به شعار رونق تولید، این صنف هم همانند دیگر اصناف، در جهت تحقق این شعار، برنامه‌هایی را در دستور کار خود تا پایان سال قرار داده است.

 

ارسال نظر