اخبار

۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۹۲۸

نرخ‌های جدید سیمان به زودی اعلام ‌می‌شود

عبدالرضا شیخان دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان درباره بازار سیمان گفت: امسال همانند ۲سال گذشته از نظر تحویل سیمان به بازار روند ثابتی داشته‌ایم و آمارها نشان می‌دهد که از نظر عرضه سیمان به جامعه مصرفی در شرایطی مطلوبی قرار داریم. دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان ادامه داد: کارخانه‌ها  با ۶۰ تا ۶۵ درصد از ظرفیت خود، درحال تولید سیمان هستند و دربرخی از مقاطع میزان تولید روند روبه رشدی داشته است و خوشبختانه ما تغییری به سمت روند نزولی تولید نداشته‌ایم. شیخان درباره قیمت تولید سیمان گفت: بدلیل اینکه هزینه‌های تولید سیمان ۶۰ تا ۶۵ درصد افزایش یافته است هم‌اکنون این قیمت‌ها جوابگوی نیاز کارخانجات نیست و درصورتی که این روند ادامه یابد بسیاری از کارخانجات سیمان تعطیل می‌شود.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان افزود: گزارش‌های بررسی قیمت سیمان آماده شده و ما به زودی باتوجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت‌های جدیدی را اعلام می‌کنیم. شیخان اظهار کرد: در استان تهران، چهار کارخانه سیمان فعالیت می‌کند که ۲ کارخانه در فیروزکوه و ۲کارخانه دیگر در جاجرود است. دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان گفت: ظرفیت تولید سیمان کارخانه‌های کشور بالغ بر ۸۷ میلیون تن است که می‌تواند در رشد اقتصادی کشور تاثیرگذار باشد. شیخان بیان کرد: سیمان از جمله کالا‌هایی است که کشور در تولید آن دارای مزیت است و می‌تواند ضمن ارزآوری مانع از خروج ارز به واسطه عدم واردات شود. دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان گفت: فعالان و کارشناسان این بخش در تلاش هستند تا یک نرخ منطقی برای سیمان به دست آورند تا هم برای تولید‌کننده و هم برای مصرف‌کننده صرفه اقتصادی داشته باشد.

احیای وزارت بازرگانی تیشه به ریشه بخش کشاورزی می‌زند

علی خان محمدی مدیرعامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی درباره عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در اجرای قانون انتزاع اظهار کرد: اگرچه اجرای قانون تمرکز همانند قوانین دیگر از سوی وزارت جهاد کشاورزی با نواقصی روبروست، اما این امر دلیلی نمی‌شود که وزارت بازرگانی احیا شود. وی افزود: در سنوات گذشته، واردات بی‌رویه محصولات و مواد غذایی پدر کشاورزی ایران را درآورده بود که با اجرای قانون تمرکز تا حدی بخش تولید سر و سامان گرفت.

به گفته خان محمدی، دولت باید امکانات، اعتبارات و زیرساخت‌های لازم را در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار دهد تا این وزارتخانه بتواند قانون انتزاع را به درستی اجرا کند. هر چند وزارت جهاد با وجود تمامی کم و کاست‌ها در بحث تنظیم بازار، عرضه و فروش محصولات کشاورزی به درستی عمل کرده است. این مقام مسوول با انتقاد از این مساله که قانون انتزاع بطور کامل و جامع به وزارت جهاد کشاورزی داده نشده است، بیان کرد: با توجه به آنکه وزارت جهاد کشاورزی متولی امر تولید است، از این رو تمامی مسائل در ارتباط با صادرات محصولات باید توسط این وزارتخانه تصمیم‌گیری شود که متاسفانه در عمل مسوولیت اجرای این کار به وزارت صمت داده شده است. وی ادامه داد: با توجه به آنکه مسوولیت اجرای صادرات محصولات کشاورزی به وزارت صمت داده شده است، انتقاد به عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تنظیم بازار معنایی ندارد.  مدیرعامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی با اشاره به اینکه احیای مجدد وزارت بازرگانی تیشه به ریشه بخش کشاورزی می‌زند، اظهار کرد: با احیای وزارت بازرگانی، واردکنندگان تنها تنظیم بازار را از طریق واردات کالاهای بی‌کیفیت و ارزان قیمت انجام می‌دهند که این امر ضربه مهلکی به بهره‌برداران بخش کشاورزی وارد می‌کند.

قیمت شوینده‌ها تا پایان سال ثابت می‌ماند

علیرضا رضایی‌قهرودی، رییس اتحادیه عمده فروشان مواد شوینده و پاک‌کننده اظهار کرد: با توجه به افزایش ۱۶ درصدی قیمت مواد شوینده و پاک‌کننده در ابتدای امسال، دیگر افزایش قیمتی تا پایان سال نداریم. رییس اتحادیه عمده فروشان مواد شوینده و پاک‌کننده با بیان اینکه قیمت‌ها در بازار ثابت است، گفت: باتوجه به آنکه قیمت ارز در بازار درحال ریزش است این امر موجب شده که قیمت‌ها در بازار مواد شونده تغییری نداشته باشد. به گفته قهرودی، درحال حاضر ۱۰۰ واحد صنفی در تهران مشغول به فعالیتند که این امر شامل مواد آرایشی و بهداشتی نیز می‌شود. رییس اتحادیه عمده فروشان مواد شوینده و پاک‌کننده تصریح کرد: طبق بخشنامه‌ اتحادیه و اصناف مقرر شده برند خارجی وارد کشور نشود و بیشتر از تولیدات داخلی استفاده شود. قهرودی بیان کرد: هم‌اکنون موادشوینده به کشور‌هایی همچون عراق، افغانستان، سوریه و کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌شود. رییس اتحادیه عمده فروشان مواد شوینده و پاک‌کننده تصریح کرد: زمانی که قیمت‌ها در بازار ثابت شود، دست دلالان و سودجویان در بازار کوتاه می‌شود. قهرودی تاکید کرد: خوشبختانه کمبودی در بازار مواد شوینده وجود ندارد و تمام تلاش این صنف، بر آن است که بتواند تولیدات داخل را در بازار بیشتر کند. رییس اتحادیه عمده فروشان مواد شوینده و پاک‌کننده گفت: کیفیت مواد شوینده داخلی در بازار مناسب است و می‌تواند با سایر محصولات خارجی به رقابت بپردازد و همین موضوع سبب شده گرایش مردم به خرید داخلی به مراتب بیشتر شود.

 

ارسال نظر