اخبار

۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۵۷۶

افزایش قیمت لوازم خانگی

ایسنا|سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی اظهار کرد: درخواست جدیدی برای افزایش قیمت لوازم خانگی از سوی تولیدکنندگان داده نشده اما با توجه به افزایش هزینه منابع انسانی قیمت این محصولات در ماه دوم سال حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش داشته است. حمیدرضا غزنوی با بیان اینکه قیمت‌ها در بازار بر اساس میزان عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، در پاسخ به اینکه دلیل غیرمنطقی بودن قیمت برخی از انواع لوازم خانگی در بازار چیست؟ گفت: عرضه لوازم خانگی در بازار تا حدودی کم است که دلیل آن کاهش عرضه برخی برندهای خارجی و مشکلاتی است که در زمینه انتقالات مالی وجود دارد. او افزود: در سال جاری افزایش نرخ ارز و حقوق منابع انسانی باعث افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت تمام شده لوازم خانگی شده که تولیدکنندگان بعد از پرداخت حقوق فروردین این افزایش قیمت را در محصولات خود اعمال کردند؛ اما تکانه اقتصادی شدیدی که منجر به افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها شود وجود نداشته است.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه در صورتی که نرخ دلار تغییری نکند، دلیلی برای افزایش قیمت بیشتر لوازم خانگی وجود نخواهد داشت، اظهار کرد: قیمت تمام شده تابعی از قیمت مواد اولیه، قطعات و هزینه منابع انسانی است اما قیمت محصولات در بازار تابع عرضه و تقاضا است و کاهش عرضه می‌تواند منجر به افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها در مدت کوتاهی شود. غزنوی با تاکید بر لزوم پشتیبانی از تولید داخل، تصریح کرد: نیاز واحدهای تولید لوازم خانگی به سرمایه در گردش نسبت به سال ۱۳۹۶ حدود ۲۵ برابر شده است. از طرف دیگر افزایش نرخ ارز و کاهش فروش اعتباری مواد اولیه و قطعات، نیاز واحدهای تولیدی به نقدینگی را تشدید کرده است. او با بیان اینکه مشکلی برای تولید در بخش لوازم خانگی وجود ندارد، اظهار کرد: باید مقیاس تولید را افزایش دهیم تا ضمن کاهش قیمت تمام شده، اخلالی در قیمت‌های بازار نیز ایجاد نشود.

کاهش قاچاق پوشاک در کشور

پایگاه خبری اتاق اصناف تهران|رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با بیان اینکه میزان قاچاق در حوزه پوشاک کاهش یافته، گفت: به خاطر بازدیدهای میدانی که توسط بازرسان در اتحادیه داریم، میزان قاچاق کاهش پیدا کرده و تولید داخلی افزایش یافته است. ابوالقاسم شیرازی با اشاره به اینکه از شش ماهه دوم سال گذشته انگیزه برای تولید در بین تولید‌کنندگان ایجاد شده است، گفت: تا یک سال گذشته با قاچاق بی‌رویه و نبود زیرساخت‌های نوین صنعت پوشاک به ورطه نابودی کشیده شده بود، اما از شش ماهه دوم سال گذشته، با رویکردی جدید که ایجاد شد و مهم‌تر از آن نگاه خود مردم به مصرف پوشاک ایرانی و ارتقای سطح کیفی پوشاک در ایران موجب گردید این صنعت رشد فزاینده‌ای نسبت به سال‌های گذشته که تولید از بین رفته بود، داشته باشد و اوایل امسال هم به اوج خود رسید.او ضمن بیان اینکه موانع هنوز هم در سر راه تولید وجود دارد، مهم‌ترین این موانع را نداشتن نقدینگی مطرح کرد و اظهار داشت: نوسان و افزایش قیمت ارز باعث شد که نقدینگی که در دست تولید‌کننده است به عنوان تنخواه برای تهیه مواد اولیه، خرج کار، پرداخت حقوق و هزینه‌های بیمه و مالیات، کاهش پیدا کرد. نیاز به تسهیلات بود و متاسفانه تسهیلات لازم در یک سال گذشته نبود. اخیرا شنیده شده می‌خواهند تسهیلاتی را با نرخ ۱۲ تا ۱۴ درصد بدهند. رییس اتحادیه صنف تولید و فروش پوشاک تهران با بیان اینکه میزان قاچاق در حوزه پوشاک کاهش یافته است، گفت: به خاطر بازدیدهای میدانی که توسط بازرسان در اتحادیه داریم، باید بگویم که میزان قاچاق کاهش پیدا کرده است و تولید داخلی ما افزایش یافته است.

افزایش قیمت مصوب مرغ اعلام شد

ایلنا|نائب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور از درخواست مرغداران برای افزایش قیمت مرغ و موافقت وزارت جهادکشاورزی با آن خبر داد و گفت: قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ برای مصرف‌کننده از 11 هزار و 500 تومان به 12 هزار و 900 تومان افزایش می‌یابد. حبیب اسدالله نژاد با بیان اینکه افزایش قیمت مصوب مرغ در روز دوشنبه هفته آینده در ستاد تنظیم بازار مطرح می‌شود، اظهار کرد: همچنین بر اساس این درخواست قیمت خرید هر کیلوگرم مرغ زنده از مرغداران به 8 هزار و 800 تومان افزایش می‌یابد. او ادامه داد: در حال حاضر قیمت مصوب خرید هر کیلوگرم مرغ زنده از مرغداران 7 هزار و 200 تومان و قیمت فعلی بازار 8 هزار تومان است که زیان یک هزار و 500 تومانی در هر کیلوگرم مرغ را برای آنها به همراه دارد .

اسدالله‌نژاد با تاکید بر اینکه با افزایش قیمت نیز همچنان مرغداران زیان می‌کنند، اظهار کرد: قیمت تمام شده هر کیلوم مرغ برای مرغداران 9 هزار و 400 تا 9 هزار و 500 تومان است و با قیمت جدید نیز مرغداران همچنان 600 تا 700 تومان زیان می‌کنند. به گفته او؛ برای تعیین قیمت جدید مرغ نرخ ریز مغذی‌ها با ارز 4200 محاسبه شده است در حالی که این نهاده‌ها با نرخ ارز آزاد به دست مرغداران می‌رسد. نائب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور یکی دیگر از مشکلات کنونی مرغداران را مازاد تولید عنوان کرد و گفت: در این شرایط انتظار می‌رود شرکت پشتیبانی امور دام کشور بر وظیفه ذاتی خود عمل و مرغ مازاد را با قیمت منصفانه از بازار جمع کند.

 

ارسال نظر