تقویت ۶۰۰ هزار واحد تولیدی کوچک در دستور کار

۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۵۷۳

رییس اتاق اصناف تهران گفت: شورای راهبردی، ۶۰۰ هزار واحد تولیدی کوچک مشکل‌دار را برای رساندن به رونق تولید شناسایی کرده است.

قاسم نوده فراهانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران، با اشاره به اینکه شورای راهبردی طی دو هفته گذشته در اتاق اصناف راه‌اندازی شده است، گفت: بازگشت به تولید و رونق تولید واحدهای کوچک مشکل‌دار یکی از اهداف این شوراست. رییس اتاق اصناف تهران ادامه داد: تاکنون شورای راهبردی جهت انجام وظایف خود و رونق گرفتن تولید واحدهای مشکل دار، حدود ۶۰۰ هزار واحد تولیدی کوچک را در کل کشور شناسایی کرده که از این میزان سهم تهران حدود ۹۰ هرار واحد تولیدی است.

 او با تاکید بر اینکه بسیاری از تولیدکنندگان باید بسیاری از قواعد و قوانین را در نظر داشته و اگر توان تولید دارند پا به این عرصه بگذارند افزود: تولید‌کننده بایستی آنچنان در کیفیت تولید دقت کند که مدنظر مصرف‌کننده باشد و درخواست و نیاز روز آنها را تامین کند، همین عوامل باعث ایجاد اشتغال زایی در کشور شده و در نهایت با رونق تولید، صادرات افزایش می‌یابد که این شرایط به احیای اقتصاد منجر می‌شود.نوده فراهانی تصریح کرد: شورای راهبردی، به عنوان کمیته حمایت از تولید، موظف است که مشکلات تولیدکنندگان زیرمجموعه اتاق اصناف را بررسی و مشکلات آنها را مرتفع کند تا بتوانیم در راه تولید، گام‌های بلندی‌برداریم. این مقام مسوول در تشریح ابعاد کاری شورای راهبردی اتاق اصناف گفت: بخشی از مسوولیت این شورا، هم‌اکنون به پرسابقه‌ترین افراد در تولید داخلی محول شده تا براساس تجربه شان مشکل تولیدکنندگان کوچک را شناسایی و پس از ارایه گزارش از علت کندی یا توقف فعالیت واحدهای تولیدی کوچک، راهکاری برای احیای آنها اندیشیده شود. او ادامه داد: در فضای پسابرجام، واحدهای تولیدی کوچک بسیاری متولد و شکوفا شدند، بطوریکه با رونق گرفتن چرخ این واحدها میزان اشتغال و صادرات کشور سرعت گرفت. فراهانی اظهار کرد: دولت به منظور افزایش تولید صادرات محور، باید ضمن حذف یا کاهش قوانین دست و پا گیر برای افزایش حجم صادرات، برنامه‌های تشویقی بسیاری را برای تولیدکنندگان در نظر بگیرد. به گفته او، اگر به چالش‌های موجود در اتاق اصناف، رسیدگی شود بسیاری از مشکلات اقتصاد کشور حل خواهد شد.

 

 

ارسال نظر