اخبار

۱۳۹۸/۰۳/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۱۴۴

افزایش قیمت شیرینی تکذیب شد

باشگاه خبرنگاران جوان| رییس اتحادیه دارندگان شیرینی فروشی قنادی افزایش قیمت در بازار شیرینی را تکذیب کرد و گفت: در سال جاری افزایش قیمتی بر بازار شیرینی نداشته‌ایم و تصمیم‌گیری برای نرخ مصوب از سوی سازمان حمایت و وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد. علی بهره‌مند با اشاره به اینکه خرید شیرینی در ماه مبارک رمضان کمترشده است، اظهار کرد: در سال جاری بازار زولبیا و بامیه بازار آرامی را تجربه کرد و نسبت به سال گذشته از نظر تقاضا کاهش داشته است. رییس اتحادیه دارندگان شیرینی فروشی، قنادی درباره بازار عرضه شیرینی گفت: خرید و فروش زولبیا و بامیه نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افت داشته است. او در ادامه بیان کرد: هم‌اکنون قنادی‌های سطح شهر آمادگی کامل برای عرضه شیرینی در این ایام را دارند و جای هیچگونه نگرانی مبنی بر تامین و کمبود عرضه نیست. به گفته او، تمام قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌ها تحت نظارت بهداشت و همچنین قیمتی مستمر سازمان تعزیرات، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بازرگانی، اصناف کشور و اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان در سراسر کشور قرار دارند. رییس اتحادیه دارندگان شیرینی فروشی، قنادی در ادامه تاکید کرد: به همه واحد‌ها ابلاغ کرده‌ایم که حق هیچ گونه افزایش قیمتی را ندارند. بهره‌مند در ادامه از نرخ‌های مصوب شیرینی در سال گذشته گفت: شیرینی‌تر ۲۶ هزار تومان، شیرینی دانمارکی ۲۱ هزار تومان، شیرینی زبان ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان، شیرینی پاپیون ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان، شیرینی برنجی ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان و کیک یزدی ۱۵ هزار تومان مشخص شده است. به گفته بهره‌مند، شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف می‌توانند با تلفن ۱۲۴ یا اتحادیه تماس بگیرند.

سند توسعه رونق تولید در راه مجلس

پایگاه خبری اتاق اصناف ایران| دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: سند توسعه رونق تولید اتاق صناف ایران تهیه شده و به زودی به مجلس شورای اسلامی و هیات دولت ارایه خواهد شد. علی عوض پور اظهار کرد: سند توسعه رونق تولید اتاق اصناف ایران تهیه شده است که به زودی به مجلس شورای اسلامی و هیات دولت ارایه خواهد شد و این یک سند مادر با ۱۰ زیر سند است که در بخش‌ها و رسته‌های مختلف صنفی ایفای نقش خواهد داشت. او تصریح کرد: این سند دارای چند بخش است که یکی از بخش‌های اصلی این سند در باب حمایت از صادرات به کشورهای هدف است که قطعا با اجرایی شدن آن رونقی در باب اقتصاد کشور ایجاد خواهد شد. عوض پور افزود: اصناف یکی از شبکه‌های مویرگی در جامعه هستند که در بخش تامین و توزیع کالا به عنوان حلقه آخر نسبت به ارایه خدمات همیشه به بهترین نحو عمل کرده‌اند و امید داریم در این سال رونق تولید بتوانیم فعالیت ویژه‌ای برای تامین و توزیع کالا به صورت کلی داشته باشیم .

دبیرکل اتاق اصناف ایران تاکید کرد: اصناف با ۳ میلیون واحدصنفی در سطح کشور و ۷۶۰ هزار واحد تولیدی کمک موثری را برای صنایع بالایی در ایجاد رونق تولید داشته‌اند و کالاهای تولیدی کشور از کیفیت بالایی برخوردار هستند و امید داریم در بحث اجرایی شدن سند رونق تولید بتوانیم با افزایش تولیدات داخلی میزان صادرات را افزایش دهیم. او افزود: اصناف به عنوان حلقه آخر توزیع نقش نظارتی بر واحدهای خرده فروشی دارند و با استفاده از توان بازرسی و نظارت اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های صنفی و همچنین با حمایت دولت در تجهیز لجستیک این مجموعه بتوانیم بازار آرام داشته باشیم و در وضعیت فعلی تنش‌های اقتصادی بحث نظارتی باید اثر بخشی بیشتری داشته باشد.

سقف قیمت‌ خدمات مسافری اعلام شد

تسنیم| با هدف پیشگیری از اعمال سلیقه شرکت‌های حمل و نقل و ارایه‌دهندگان خدمات مسافری و افزایش نامتعارف قیمت‌ها مقرر شد سقف قیمت‌های اجرایی در نوروز سال 1398 ملاک ادامه کار تا پایان سال باشد. اعضای کارگروه در این نشست که با حضور رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و عباس قبادی، دبیر ستاد تنظیم بازار برگزار شد، اعضای ستاد تنظیم بازار تأکید کردند که افزایش قیمت، ضمن توسعه و نوسازی این بخش در کنار ارایه بهینه خدمات انجام گیرد. در این نشست همچنین گزارشی مبسوط در خصوص وضعیت تأمین توزیع کالاهای اساسی ارایه شد. همچنین مقرر شد با هدف تقویت قدرت پیش‌بینی و پیشگیری از نوسانات غیرمعقول در قیمت کالاهای اساسی و سبد مصرفی خانوار، یک کمیته تخصصی و کارشناسی تشکیل شود و نسبت به رصد و پایش زنجیره تأمین کالاهای اساسی اقدام کند.

این کارگروه که با حضور اعضای تخصصی این حوزه تشکیل می‌شود، پیشنهادات لازم برای تصمیم‌سازی را به ستاد تنظیم بازار ارایه خواهد کرد. در آخرین نشست ستاد تنظیم بازار همچنین تصمیماتی در حوزه محصولات فولادی اتخاذ و مقرر شد مدیریت بهینه در این حوزه از طریق ایجاد اصلاحاتی در کف عرضه واحدهای تولیدی در بورس کالا و همچنین ایجاد تسهیلاتی برای صادرات محصولات فولادی با در نظر گرفتن اولویت تأمین داخل انجام گیرد. این تصمیمات با مشارکت نمایندگان واحدهای تولیدی و نمایندگان انجمن‌های ذی‌ربط اتخاذ شد. پیش‌بینی شده است اجرای این تصمیمات به تقویت تولید داخلی و خنثی‌سازی تأثیرات تحریم‌های احتمالی امریکا در صنعت فولاد منجر شود.

 

ارسال نظر