اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۹۸۵

افزایش قیمت لاستیک با کاهش تولید

تسنیم|سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر با اعلام اینکه با تمام مشکلات همچنان عرضه لاستیک با کمی تأخیر به نمایندگی‌ها انجام می‌شود، گفت: افزایش قیمت‌ها در بازار اتفاق افتاده و کارخانجات تغییرات قیمتی در محصولات خود انجام نداده‌اند. مصطفی تنها با اشاره به اینکه در حال حاضر واحدهای تولیدی در شرایط خاصی قرار دارند، اظهار کرد: به لحاظ تأمین مواد اولیه و حتی تولید با مشکل روبرو هستیم، به نحوی که کارخانه‌های لاستیک بعضاً به جای سه شیفت یک شیفت کار می‌کنند که این موضوع اصلاً خوب نیست. او با اعلام اینکه با تمام مشکلات همچنان عرضه لاستیک با کمی تأخیر به نمایندگی‌ها انجام می‌شود، افزود: تعدادی از کارخانجات حتی فروش مستقیم لاستیک دارند، به این صورت که علاوه بر ارسال لاستیک به نمایندگی‌ها، مصرف‌کنندگان می‌توانند به‌صورت مستقیم از طریق اینترنت لاستیک‌ مورد نیاز خود را خریداری کنند.

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر در خصوص افزایش قیمت تایر در سطح بازار، گفت: افزایش قیمت‌ها در بازار اتفاق افتاده و کارخانجات تغییرات قیمتی در محصولات خود انجام نداده‌اند؛ البته افزایش هزینه‌های تولید و مشکل تجاری و مبادلات بانکی عاملی شد تا تولیدکنندگان هر روز با مشکلات متعددی روبرو شوند به همین جهت ما درخواست افزایش 30 تا 40درصدی قیمت‌ها را مطرح کرده‌ایم که موضوع در حال بررسی است. تنها در رابطه با حضور تایرهای قاچاق در سطح بازار نیز به ارایه توضیحاتی پرداخت و افزود: متأسفانه چنین موضوعی وجود دارد که باید نظارت بر بازار تقویت شود؛ اما باید این نکته را متذکر شد که کارخانجات به هیچ عنوان تخلف نکرده و اگر کارخانه‌ای قیمت محصولات خود را افزایش داده با آن برخورد خواهد شد.

تولید ۶۰ درصدی قطعات آسانسور

پایگاه خبری اتاق اصناف تهران|رییس اتحادیه صنف آسانسور و تولید‌کنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترومکانیکی اظهار کرد: صنف الکترومکانیکی در عرصه تولید و تعمیرات لوازم خانگی کوچک فعالیت داشته و ۶۰ درصد کالاهای موجود در این صنف تولید داخل است. علی اکبر ایلخانی افزود: برخی از محصولات شامل جاروبرقی، اتو، ریش تراش، سبزی

خرد کن و… ساخت داخل کشور بوده و در دست کارگاه‌‎های تولید کوچک این صنف است و مابقی از کشورهایی نظیر چین، کره و … وارد می‌شود. او با اشاره به تاریخچه اتحادیه گفت: اتحادیه از سال ۱۳۴۴ تاسیس شد و جناب منصوری از اولین روسای اتحادیه بوده و مرحومان مهندس شفیعی، نوری و مقصودلو از پیشکسوتان این صنف هستند که در حال حاضر دارای ۱۳۰۰ عضو با پروانه کسب است.

ایلخانی با اشاره به رسته‌های فعال در این اتحادیه ادامه داد: برخی از رسته‌های فعال اتحادیه شامل «تعمیر‌کنندگان الکتروموتور»، «تولید‌کنندگان و بازسازی دستگاه‌های الکتروموتور و ژنراتور»، «تولید قطعات انواع دستگاه‌های خانگی و صنعتی»، «تعمیر انواع دستگاه‌های خانگی و صنعتی» و «تعمیر و خدمات دستگاه‌های گردنده» است.

درخواست پرداخت هزینه بازرسی ازدولت

ایسنا|نایب رییس اتاق اصناف ایران گفت: دولت هزینه‌های لازم برای بازرسی و نظارت بر اصناف را فراهم کند. مرتضی صفایی، در رابطه با برگزاری نمایشگاه‌های ضیافت در شهرستان‌های مختلف و شرایط بازرسی اصناف، اظهار کرد: با توجه به قدرت خرید مردم میزان استقبال از نمایشگاه‌های ضیافت همچون سال‌های گذشته نیست و این نمایشگاه‌ها با هدف دسترسی آسان مصرف‌کنندگان به کالاهای اساسی برگزار شده است. نایب‌رییس اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: صرف نظر از تعداد نمایشگاه‌ها، در نمایشگاه ضیافت هدف افزایش قدرت عرضه در راستای کاهش صف خرید بوده که تا به این لحظه با توجه به اینکه برای برخی از اقلام افزایش تقاضا و انباشت کالا در منازل صورت گرفته بود، ارزیابی‌ها نسبت به این نمایشگاه‌ها مثبت است.

او با اشاره به تأثیر نرخ ارز بر قیمت کالا و شرایط بازرسی گفت: در چند روز اخیر اقدامات مناسبی در زمینه ثبات نرخ ارز صورت گرفته که این موضوع تأثیر قابل توجهی بر بازار و بررسی دقیق اصناف بر قیمت و فعالیت‌های صنفی داشته است. صفایی یادآور شد برای نظارت دقیق و کارشناسی بر بازار باید اصناف به پایگاه اطلاعات تعیین نرخ ارز و هزینه تمام شده کالا دسترسی داشته باشد تا به لحظه بتوانند با توجه به مولفه‌های تأثیرگذار بر قیمت کالا، نظارت و بازرسی خود را انجام دهند. نایب‌رییس اتاق اصناف ایران گفت: در جلسات آینده با دولت قرار بر آن است تا در زمینه بررسی و نظارت اصناف رایزنی و تبادل نظر شود و نکته مهم آن است که دولت در زمینه وظایف قانونی خود مبنی بر اختصاص منابع بازرسی اصناف اقدامات لازم را انجام دهد. او در انتها تاکید کرد: اگر منابع لازم برای بازرسی و نظارت اصناف از سوی دولت که مطالبه اصناف به حساب می‌آید، پرداخت شود، بازرسی و نظارت اصناف به‌روز و الکترونیکی خواهد شد.

 

ارسال نظر