اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۱۲ - ۰۰:۲۳:۱۸
کد خبر: ۱۴۳۶۲۷

افزایش قیمت نان تکذیب شد

تسنیم| رییس اتاق اصناف ایران گفت: تا به امروز هیچ ابلاغیه‌ای مبنی بر افزایش قیمت نان به دست ما نرسیده است و انواع نان به‌قیمت‌های گذشته در اختیار مردم قرار می‌گیرد. سعید ممبینی درباره طرح افزایش قیمت نان در فضای مجازی ضمن تکذیب این موضوع اظهار کرد: به‌خلاف آنچه مطرح شده تا به امروز هیچ ابلاغیه‌ای مبنی بر افزایش قیمت نان به دست ما نرسیده است و انواع نان به‌قیمت‌های گذشته در اختیار مردم قرار می‌گیرد. او افزود: با توجه به اینکه قیمت آرد افزایشی نداشته است قیمت نان نیز افزایش نمی‌یابد اما با توجه به افزایش نرخ خرید تضمینی گندم در صورتی که افزایش قیمتی در نرخ آرد صورت گیرد متناسب با تصمیم دولت درباره نرخ این محصول تصمیم‌گیری می‌شود. رییس اتاق اصناف ایران در پاسخ به اینکه آیا نان در سال جاری افزایش قیمتی نخواهد داشت گفت: درخواست افزایش قیمت نان توسط اتحادیه‌های مربوطه به دولت ارسال شده است اما پاسخ و ابلاغیه برای افزایش قیمت نداریم. او تصریح کرد: با افزایش نظارت به‌دنبال آن هستیم تا از افزایش قیمت کالاهای اساسی و مصرفی مردم در ماه مبارک رمضان جلوگیری کنیم اما وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی نیز در زمینه تأمین کالاهای مصرفی مردم باید همکاری داشته باشند.

همکاری ایران و یونیسف برای تولید غذای کودک

پایگاه خبری اتاق تهران| در حالی که شکر و چربی‌های مضر در غذای بچه سلامت کودکان را تهدید می‌کند، «یونیسف»، «اتاق بازرگانی ایران» و «اتاق مشترک ایران و سویس» برنامه‌ای را با تمرکز بر غذای بچه‌ها در هزار روز اول زندگی طرح‌ریزی و اجرای همایش‌های مربوط به آن را آغاز کرده‌اند. در همین رابطه، رییس اتاق مشترک ایران و سویس گفت: همایش «سوءتغذیه کودکان؛ مسوولیت بهینه‌سازی محصولات غذایی» که با حضور سفیر محترم سویس، نماینده یونیسف، شرکت کاله و موسسه علمی پژوهش DSM در اتاق تهران برگزار شد، بر کیفیت غذای بچه و رشد بچه در سال‌های اول زندگی تمرکز کرده است. شریف نظام مافی گفت: جلسه اول این همایش در راستای برنامه‌های اتاق مشترک ایران و سویس و اتاق تهران و با همکاری بهمن عشقی، دبیرکل اتاق تهران برگزار شده است و امیدواریم با ادامه این همایش‌ها امکان ارایه اطلاعات لازم برای تولید محصولات غذایی با کیفیت بهتر به برندهای ایرانی تولیدکننده غذای بچه بیش از گذشته فراهم شود.به گفته رییس اتاق مشترک ایران و سویس، تولید غذای با کیفیت با شکر کمتر و حذف آفلاتوکسین از محصولات غذایی از اهداف مهم در این برنامه است. نظام مافی تاکید کرد: بیشتر محصولاتی که امروز در بازار عرضه می‌شود برای سلامت کودکان مضر است و اطلاع‌رسانی در این خصوص به برندهای بزرگی مثل شرکت کاله می‌تواند به تولید غذای سالم و اسنک‌های غنی شده که در رشد کودکان اثر بسزایی دارد، اثر بخش عمل کند.

مواد اولیه پوشاک توزیع شد

پایگاه خبری اتاق اصناف تهران|چهاردهمین مرحله توزیع مواد اولیه پوشاک با حضور ابراهیم درستی نماینده وزیر صنعت در اتاق اصناف ایران و رییس کارگروه تامین مواد اولیه پوشاک روزگذشته در محل این کارگروه بین متقاضیان انجام گرفت. در این مرحله که با حضور محمد توکلی دبیر کارگروه، ابوالقاسم شیرازی رییس اتحادیه پوشاک تهران، اعضای هیات‌مدیره اتحادیه خیاطان، پیراهن دوزان و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف تهران در محل کارگروه انجام گردید، انواع لای چسب به مقدار ٢۵٠ هزار یارد (228600 متر) بین متقاضیان توزیع شد.

با توجه به توزیع مواد اولیه پوشاک در سیزده مرحله گذشته، بنا به اعلام دست‎اندرکاران کارگروه مواد اولیه پوشاک این اقدام با استقبال تولیدکنندگان پوشاک مواجه گردیده و موجب شکسته شدن قیمت‌ها و متعاقب آن انتظام بازار در حوزه تولید پوشاک گردیده است.

زمزمه افزایش قیمت روغن موتور

تسنیم| در حال حاضر کارخانجات روغن موتور مصر به افزایش قیمت‌ها هستند اما هنوز این موضوع به صورت رسمی انجام نشده اما زمزمه آن عاملی شده تا روغن موتور در بازار فروخته نشود و همه منتظر تغییرات قیمتی باشند. نوسان نرخ ارز عاملی شده تا در طول هفته‌ای اخیر زمزمه افزایش قیمت روغن موتور خودرو داغ شود . البته دلالان هم از این شرایط استفاده کرده و به روش‌های خاص روغن‌های تقلبی را با قیمت ارزان‌تر راهی بازار کرده‌اند که این موضوع خود مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

روغن‌های تقلبی به حدی با کالای اصل شباهت دارند که کمتر کسی متوجه تفاوت آنها می‌شود. در این شرایط فروشندگان روغن موتور با اعلام اینکه در بازار کاهش عرضه روغن موتور به وجود آمده است به خبرنگار تسنیم می‌گویند: کارخانجات روغن معتقدند ماده اولیه تولید روغن ادتیو است که با تغییرات نرخ ارز با قیمت نیمایی وارد کشور می‌شود و همین امر عاملی شده تا قیمت تمام شده روغن افزایش پیدا کند. در حال حاضر کارخانجات مصر به افزایش قیمت‌ها هستند اما هنوز این موضوع به صورت رسمی انجام نشده اما زمزمه همین امر عاملی شده تا روغن موتور در بازار فروخته نشود و همه منتظر تغییرات قیمتی باشند.

 

ارسال نظر