روی خط خبر

۱۳۹۸/۰۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۹۴۴

کاهش ۶۰ درصدی مشتری آژانس‌ها

خبرگزاری تسنیم| رییس اتحادیه موسسات توریستی و اتومبیل کرایه تهران از کاهش ۶۰ درصدی مشتریان آژانس‌ها خبر داد و در خصوص کرایه مصوب آژانس‌ها در سال ۹۸ گفت: از سال ۹۲، آژانس‌های تهران هیچ افزایشی در کرایه‌های خود نداشتند و تاکنون تصمیمی برای نرخ‌ سال ۹۸ گرفته نشده است. قاسم قربانی‌خواه با اشاره به کاهش حدود 60 درصدی مشتریان آژانس‌های تهران اظهار کرد: در یکی دو سال گذشته و همزمان با فعالیت تاکسی‌های اینترنتی، 50 تا 60 درصد مشتریان آژانس‌های تهران کم شده است. رییس اتحادیه موسسات توریستی و اتومبیل کرایه تهران با بیان اینکه بیشترین کاهش مشتریان در مناطق خارج از محدوده طرح ترافیک بوده، گفت: این کاهش مشتریان در کنار افزایش هزینه‌ها باعث شد تا در سال گذشته بیش از 25 آژانس در شهر تهران، فعالیت خود را متوقف کنند.

او ادامه داد: متاسفانه این شرایط باعث شده تا بسیاری از همکاران ما تمایل پیدا کنند که کسب و کار خود را عوض کنند ولی با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از آنها با مشکل سرقفلی مواجه هستند، در صورت تعویض شغل دچار مشکل خواهند شد. قربانی‌خواه با بیان اینکه از سال 92، آژانس‌ها و موسسات توریستی و اتومبیل کرایه تهران افزایش قیمت در کرایه‌های خود نداشته‌اند گفت: این مشکلات در کنار اینکه از سال 92 به ما اجازه افزایش نرخ کرایه‌ها را ندادند باعث شده تا بسیاری از همکارانمان با مشکلات متعددی در تامین هزینه‌های خود مواجه شوند. رییس اتحادیه موسسات توریستی و اتومبیل کرایه تهران در پاسخ به این سوال که آیا کرایه آژانس‌های تهران افزایش خواهد یافت یا خیر گفت: تاکنون تصمیم نهایی برای تغییر قیمت کرایه‌ها در سال جاری به ما اعلام نشده و هنوز مشخص نیست که کرایه‌های سال 98 تغییر خواهد کرد یا خیر. به گفته او، مالکان آژانس‌های تهران مجاز به اخذ 15 درصد کرایه به عنوان کمیسیون هستند و با توجه به عدم افزایش نرخ کرایه‌ها و همچنین کاهش 50 تا 60 درصدی مشتریان آژانس‌ها، بسیاری از آژانس‌های پایتخت با مشکل تامین هزینه‌های جاری مواجه  هستند.

افزایش قیمت‌ها به دلیل رسوب کالا در گمرک

پایگاه خبری اتاق اصناف ایران| عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران در خصوص تاثیر رسوب کالا در گمرک روی بازار گفت: این روزها بحث رسوبات کالا در گمرک‌ها یکی از دغدغه‌های بخش‌خصوصی کشور است که نمایندگان بخش‌خصوصی بطور جد به دنبال ترخیص کالاها هستند. باید اشاره کرد که این نوع فعل و انفعالات آثار مخربی را در وضعیت بازار ایجاد کرده است؛ به طوری که رسوبات در گمرک قیمت‌ کالاها را در بازار گران کرد. مجتبی صفایی افزود: این روزها خیلی از کالاها به دلیل کمبود نیروی انسانی در گمرکات دپو شده‌اند. به دلیل شرایط تحریمی برای تنظیم بازار کالا باید مداما ترخیص و روانه بازار شود؛ این درحالی است که گزارش‌ها حاکی از این است که بسیاری از کالای اساسی و کالاهای سرمایه‌ای تولیدکنندگان در گمرکات رسوب کرده‌اند، همین عوامل در نهایت افزایش شدید قیمت‌ها را در بازار به همراه دارد.او در توصیه‌ای به مسوولان گفت: مسوولان باید سازوکاری را برای جلوگیری رسوب کالاها در گمرک در نظر بگیرند. معتقدیم چنانچه فرآیندی از سوی دولت تعریف شود دیگر کالاها تا یک سال در گمرک نخواهند ماند. متاسفانه بخشی از این بی‌نظمی‌ها در مجموعه دولت رخ می‌دهد و بخش دیگر نیز برعهده واردکنندگان است. صفایی گفت: در این شرایط رسوب کالا در گمرکات کشور عملا کمک به تحریم علیه تولید کشور است. امیدواریم مجموعه نظارتی کشور سازوکاری را تعریف کنند تا کالا در حداقل زمان ترخیص و به دست تولیدکنندگان برسد.

کمک 35 میلیارد تومانی اصناف به سیل‌زدگان

خبرگزاری فارس| رییس اتاق اصناف ایران گفت: تاکنون 35 میلیارد تومان از طریق اصناف برای کمک به سیل‌زدگان جمع‌آوری شده است. سعید ممبینی در مراسمی که با هدف تامین خسارات پس از سیل برگزار شد، گفت: در راستای جمع‌آوری کمک‌های مردمی و مشارکت اصناف برای کمک به آسیب‌دیدگان ناشی از سیل از مدتی پیش و در اوایل وقوع سیل در استان گلستان، اتاق اصناف ایران و سازمان بسیج اصناف کشور مبادرت به ایجاد ستاد مدیریت بحران کردند و در طول این مدت کمک‌ها بر اساس اعلام مناطق آسیب دیده جمع‌آوری و هدایت شدند. رییس اتاق اصناف ایران افزود: کمک‌های هدفمند بر اساس نیازهای واقعی، یکی از مهم‌ترین اهداف برپایی اردوهای جهادی است و با توجه به اینکه ما در مرحله جدیدی از سیل هستیم و پیش بینی می‌شود سیل‌زدگان به محل زندگی خود بازگردند، اقدام به تشکیل این جلسه گرفتیم و البته مراسمی مشابه اینجا نیز ویژه استان‌های شمالی و در گلستان برگزار شد.

رییس اتاق اصناف ایران ضمن قدردانی از حضور مسوولان، فعالان اقتصادی، بازاریان و به ویژه سازمان بسیج اصناف کشوردر اهواز گفت: حضور و مشارکت صمیمانه شما نشانه همدلی و اتحاد مردمی است . ممبینی در ادامه بیان کرد: اتاق اصناف اهواز اولین مرکز مشارکت‌کننده با سازمان بسیج اصناف در حوزه کمک به سیل‌زدگان بود که از نخستین روزهای سال جاری بامشارکت و همکاری کامل در کنار سازمان پرتلاش بسیج اصناف خوزستان در صحنه حاضر بود و این دومین گردهمایی در سطح کشوراست که برای جبران بخشی از خسارت‌های سیل در استان خوزستان، لرستان و ایلام شکل گرفته است.

 

ارسال نظر