اخبار

۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۰۷۲

تخفیف مالیاتی برای اصناف مناطق سیل زده

پایگاه خبری اتاق اصناف ایران|مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران گفت: هنوز مصوبه‌ای به صورت قطعی برای تخفیف مالیاتی صنوف در نظر گرفته نشده و قطعا در روزهای آینده جلساتی را با سازمان امورمالیاتی درخصوص تخفیف و معافیت مالیاتی این واحدها خواهیم داشت و تصمیات لازم گرفته خواهد شد. محمدرضا جعفریان افزود: بنا بر ماده ۱۶۵ قانون مالیات های مستقیم کلیه صنوف مناطق سیل زده که واحدهای صنفی شان تخریب شده یا سرمایه خود را از دست داده اند تا 6 ماه فرصت دارند تا به سازمان امور مالیاتی منطقه خود مراجعه کنند و فرم های اظهارنامه را

با توجه به میزان خساراتی که داشته اند پر کرده و ارائه دهند. او تصریح کرد: بعد از بررسی آسیب‌ها و خسارت های وارده به مناطق سیل زده هیاتی با توجه به وسعت سیل در این مناطق تشکیل خواهد شد و قطعا تخفیف مالیاتی برای صنوف آسیب دیده اعمال خواهد شد.

جعفریان اظهارکرد: با توجه به وسعت سیل در برخی از مناطق کشور اتاق اصناف ایران به طور حتم پیگیر مالیات صنوف خسارت دیده خواهد بود و تا جایی که امکان داشته باشد تخفیف و معافیت مالیاتی را برای این صنوف اعمال خواهید کرد و دولت نیز باید برای سرمایه از دست رفته این واحدها تسهیلاتی با بازه زمانی مشخص برای صنوف خسارت دیده در نظر بگیرد. مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران در مورد اصلاحات قانون نظام صنفی و قانون مالیات بر ارزش افزوده اظهارکرد: اصلاحات قانون نظام صنفی و قانون مالیات بر ارزش افزوده به مجلس ارائه شده است وامیدواریم به صورت قطعی در سال ۹۸ این جمع بندی در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته و تصویب شود. او با بیان اینکه مالیات باید بر اساس عمکرد واحدهای صنفی در نظرگرفته شود، افزود:

با توجه به اینکه در سال گذشته شاهد رکود در فعالیت های اقتصادی بازار بودیم امیدواریم سازمان امور مالیاتی این شرایط را برای تعیین مالیات سال ۹۷ واحدهای صنفی در نظر بگیرد.

تاثیر رونق تولید بر حل مشکل اشتغال

پایگاه خبری اتاق اصناف تهران|رئیس اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان کالای کشباف و جوراب تهران اظهار کرد: تولید و اشتغال دو بال یک پرنده است، بر این اساس اگر تولید رونق پیدا کند موجب افزایش اشتغال و به تبع آن رشد و شکوفایی و رونق اقتصادی را در پی خواهد داشت، همان چیزی که همه ایرانیان آرزوی آن را دارند.

سیدعلی اصغر بهبهانی با اشاره به اهمیت صنایع زیربنایی در صنف متبوع خود ادامه داد: برخی صنایع مانند نخ و نخ دوخت از صنایع

زیر بنایی و یا بالا دستی هستند که موجبات تولید در دست این نوع صنایع و بودنشان به مانند هوا برای انسان است که صنایع تولیدی یا همان پایین دستی در صورت وجود زیربنا توان ادامه دارند در حال حاضر صنایع بالادستی توان مرتفع ساختن نیاز صنایع پایین دستی را ندارند درحالی که صنایع تولیدی سه برابر توان حضور دارند.

بهبهانی تاکید کرد: مواد اولیه در چرخه اقتصاد دنیا نقشی اساسی دارد؛ اما موانع حضور آن بسیار پررنگ بوده و بنابراین عملی شدن نیت تولید را تنها به شعار بدل می کند؛ بنابراین از دولتمردان می خواهیم در این امر کوشا باشند تا ضمن عملی کردن امر مقام معظم رهبری، کشورمان را از شر کالاهای نامرغوب چینی وارداتی نجات بخشیم.

۷۰  درصد چوب کشور وارداتی است

باشگاه خبرنگاران جوان|رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته با بیان اینکه بازار چوب در رکود است، از واردات ۷۰ درصدی چوب به کشور خبر داد.

 اسماعیل الهیان گفت: هم اکنون بازار چوب در شرایط مناسبی قرار ندارد؛ چراکه توان خرید مردم پایین آمده است. او با اشاره به واردات

۷۰ درصدی چوب  اظهار کرد: در حال حاضر تنها ام دی اف و ناپلئون در داخل تولید می شود. رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته با بیان اینکه صادرات ام دی اف ممنوع شده است افزود: اگر شرایط بازار داخلی بهتر شود و بتواند جوابگوی نیاز داخل باشد بطور قطع  صادرات از سر گرفته می شود.

 الهیان در ادامه گفت: در سال‌های گذشته برخی افراد سودجو با قطع بی رویه درختان، جنگل‌های کشور را در وضعیت بحرانی قرار دادند و به همین سبب ما در بخش تراشه‌های چوبی و تولید محصولاتی که به چوب نیاز دارند با مشکل مواجه شده ایم؛ البته با پیگیری اقدامات سازمان‌های ذی‌ربط وضعیت جنگل‌های کشور در شرایط مطلوبی قرار گرفته است.  او با بیان اینکه بازار چوب از سنتی به صنعتی تغییر رویکرد داده است، تصریح کرد: خوشبختانه هم اکنون به همت تولیدکنندگان ایرانی محصولات مرغوب و با کیفیت در کشور تولید می‌شود که قابلیت صادرات را دارد.

 

ارسال نظر