اخبار

۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۸۹۷

مشکلات کاغذ همچنان پابرجاست

پایگاه خبری اتاق اصناف تهران|رییس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا با اشاره به پابرجایی مشکلات در حوزه کاغذ گفت: اگر اختیاراتی از سوی سازمان‌های مربوطه به اتحادیه کاغذ داده شود، کاهش قیمت را در این بخش شاهد خواهیم بود. سیدحسین میرباقری مهرآبادی درباره بازار کاغذ و مقوا گفت: اگر اختیاراتی از سوی سازمان‌های مربوطه (وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت ارشاد) به این اتحادیه داده شود بطور قطع کاهش قیمت را در این صنف شاهد خواهیم بود. او در ادامه مشکل اصلی صنف کاغذ و مقوا را نبود پیگیری مناسب از سوی وزارتخانه‌های مربوطه دانست و اظهار کرد: اگر مسوولان نمی‌توانند مشکلات مربوطه را حل کنند بهتر است برخی امور را به خود اتحادیه‌ها واگذار کنند تا این مهم، مرتفع شود. به گفته میرباقری، قیمت کاغذ در حال حاضر نزدیک به ۳۷۰ هزار تومان است.

رییس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا با اشاره به اینکه وضعیت کاغذ چندان مناسب نیست تصریح کرد: امیدواریم که رونق و توسعه‌ای در بازار کاغذ صورت گیرد تا رشد و شکوفایی را در این صنعت شاهد باشیم. میرباقری با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز از عوامل تاثیرگذار در رکود بازار است اظهار کرد: نوسانات نرخ ارز نگرانی را برای ادامه فعالیت اقتصادی ایجاد کرده و تولیدکنندگان امیدوارند که نرخ ارز به یک ثبات نسبی دست یابد. رییس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا ادامه داد: تلاش‌های مسوولان ذی ربط در این صنف می‌تواند رونق را در بازار رقم بزند چرا که طی سالیان گذشته مشکلات کاغذ و مقوا توانسته تاثیر ناخوشایندی بر بازار داشته باشد که این موضوع می‌تواند بر بازار تولید آن هم تاثیرگذارد.

برندسازی لازمه رونق تولید

پایگاه خبری اتاق اصناف ایران|عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام رونق تولید گفت: با تلاش برای دست یابی به رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی سرافرازانه از تحریم‌ها و توطئه‌های دشمن عبور خواهیم کرد و در راستای عمران و آبادی کشور و تحقق اهداف انقلاب اسلامی گام بر می‌داریم. حسن طاهرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف ایران افزود: اگر به تولید توجه ویژه‌ای شود مشکلات اساسی اقتصاد همچون ایجاد اشتغال رفع خواهد شد و رونق تولید باید منجر به افزایش کیفیت تولید، نوآوری و حجم تولید شود. او تصریح کرد: اصناف در مسیر تولید حرکت می‌کنند و بنگاه‌های کوچک و بزرگ تولیدی اگر بخواهند موفق باشند، باید براساس نقشه راه اصناف حرکت کنند. دبیر اتاق اصناف ایران اظهار کرد: آنچه امروز ما در عرصه اقتصاد با آن روبرو هستیم، کاستی‌های تولیدی است و تولیدی که با تورم همراه شده، این تولید بطور حتم نمی‌تواند تداوم داشته باشد، و تولیدی که با دانایی و دانش حرکت کند در دنیای امروز می‌تواند حیاتی مناسب داشته باشد. عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران افزود: نظام بانکی کشور باید پشتوانه‌ای برای تولید باشد، و باید برای پرداخت‌های نظام مالیاتی تصمیمات درستی اتخاذ شود. طاهرمحمدی با بیان اینکه صادرات پیشران و موتور توسعه اقتصادی کشور و عامل رونق تولید است، تصریح کرد: یکی از الزامات رشد تولید برندسازی است و امروز در مواجهه با فشارها و تحریم‌ها دغدغه اصلی ما حفظ تولید است تا بتوانیم اشتغال موجود را حفظ کنیم که با افزایش صادرات به کشورهای همسایه می‌توان این وضعیت را بهبود بخشید.

نظارت سازمان حمایت بر قیمت‌ها

پایگاه خبری اتاق اصناف ایران|رییس اتحادیه فن‎آوران رایانه با تأکید بر اینکه ارز ارایه‌شده برای واردات کالای حوزه فن‎آوری تماما به واردات منجر شده است، گفت: قیمت کالاهای وارداتی در بازار با توجه به ارز تأمینی آن تعیین‌شده و سازمان حمایت بر روند قیمت‌گذاری نظارت دارد. محمدمهدی میرمهدی در رابطه با واردات با ارز دولتی و عرضه کالا به نرخ ارز آزاد در برخی بازارها گفت: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با توجه به اطلاعات مراجع رسمی در زمینه تأمین ارز در قیمت‌گذاری کالاهای صنف فن‎آوران رایانه نظارت و بازرسی دقیق دارد. رییس اتحادیه فن‎آوران رایانه ادامه داد: کالاها تماماً با توجه به ارز دریافتی قیمت‌گذاری می‌شوند و اگر ارزی برای واردات اختصاص یافته، کالای آن به بازار وارد شده و کالاها قابل رصد و پیگیری هستند. او یادآور شد: از سه سال پیش اتحادیه پیشنهاد کرد تا برای واردات کالا به کشور از اتحادیه مربوطه استعلامات لازم همچون صلاحیت واردکننده و نیاز بازار تأیید شود، که در ماه‌های اخیر این پیشنهاد به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت عملی شده و افراد واجد شرایط که دارای سابقه واردات و فعالیت‌های صنفی هستند می‌توانند به واردات بپردازند البته در تأیید استعلامات تجربه صنفی و میزان شکایات ثبت شده تأثیرگذار است. میرمهدی با بیان اینکه برخی افراد تنها به‌ واسطه داشتن سرمایه قابل توجه به واردات می‌پردازند، گفت: شرکت‌ها و واردکنندگان بعد از ترخیص کالا موظف هستند طبق تعهدنامه، قیمت تمام شده خود را طبق اسناد و مدارک رسمی به اتحادیه و دیگر مراجع اعلام کنند و نرخ‌های اعلامی از سوی اتحادیه با توجه به هزینه تمام شده واردات، نرخ‌های رسمی بازارهای جهانی و تعرفه واردات مورد بررسی قرار می‌گیرد. برخی اخبار و گزارش‌ها در چند وقت اخیر حکایت از آن دارد که ارز ارایه‌شده از سوی دولت برای واردات کالاها در مسیر واردات خرج نشده و مسیر دیگری به خود گرفته است و از سوی دیگر برخی افراد که ارز دولتی دریافت کرده و آن را در مسیر واردات هزینه کرده‌اند قیمت نهایی محصول خود را بر پایه ارز آزاد محاسبه کرده و عرضه می‌کنند.

 

ارسال نظر