آسیب بیش از ۷۰ درصد واحدهای صنفی در سیل

۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۸۹۶

رییس اتاق اصناف شهرستان آق قلا در استان گلستان گفت: بیش از ۷۰ درصد واحدهای صنفی شهرستان آق قلا دچار آب گرفتگی شدید و از بین رفتن سرمایه خود شده‌اند و بیش از ۲۰ روز است که کسب وکاری در این شهرستان وجود ندارد.

قوشه حسن قاسمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف ایران با بیان اینکه در شهرستان آق‌قلا ۲ هزار و۵۰۰ واحد صنفی فعالیت داشتند، افزود: بیش از یک هزار و ۸۰۰ واحدصنفی شهرستان آق قلا آسیب جدی دیده‌اند، این در حالی است که همچنان آب گرفتگی شدید در این شهرستان وجود دارد و میزان آب گرفتگی‌ها بیشتر نیز شده است. او تصریح کرد: بخش کامل شهرک صنعتی آق قلا و همچنین واحدهای صنفی در شهرستان آق قلا و روستاهای آن زیر آب رفته‌اند و هنوز تردد به صورت عادی در این مناطق امکان پذیر نیست و در شهرک صنعتی آق قلا امکان تردد با قایق موثر است. قاسمی افزود: برای برآورد مبالغ خسارت در واحدهای صنفی

آسیب‌دیده این شهرستان تا فروکش شدن آب‌ و ایجاد شرایط عادی باید از طریق کارشناسان اقدام به عمل بیاید که نیاز به زمان بیشتری دارد.رییس اتاق اصناف شهرستان آق قلا تاکید کرد: چندین هزار نفر تاکنون دراین شهرستان بیکارشده‌اند و امکان تردد و فعالیت برای کسب وکار در آق قلا وجود ندارد و هنوز ۴۰درصد این شهرستان بطور کامل زیر آب است و این مساله شرایط را برای مردم این شهرستان بسیار سخت و بحرانی کرده است و تمامی فعالان واحدهای صنفی این شهرستان نیاز به کمک و حمایت دارند. او تصریح کرد: از اتاق اصناف ایران می‌خواهیم تا با رایزنی با دولت و سازمان امور مالیاتی با توجه به وضعیت و شرایط ویژه واحدهای صنفی شهرستان آق قلا بخشودگی مالیاتی برای سال ۹۷ و۹۸ در نظر بگیرد و همچنین برای احیاء مجدد واحدهای صنفی مناطق سیل زده پرداخت سریع تسهیلات کم بهره به این واحدها صورت بگیرد. قاسمی افزود: همچنین از دولت خواستاریم تا در مناطق آسیب دیده در سیل در شهرستان آق قلا و سایر شهرهایی که در اثر سیل دچار خسارت یا تعطیلی کارگاه شده‌اند، مقرری بیمه بیکاری لحاظ ‌شود.

 

ارسال نظر