برنامه‌ریزی برای فتح بازار آفریقا

۱۳۹۷/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۵۰۲

عضو هیات رییسه انجمن تولید‌کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی گفت: واردات مواد اولیه از محل ارز صادراتی یا بدون انتقال ارز به تولید کمک زیادی می‌کند. شرکت‌هایی که در این مناطق فعالیت می‌کنند برخی محدودیت‌ها را ندارند و می‌توانند خیلی راحت‌تر با شرکت‌های خارجی کار کنند با این روش حتی می‌توانند مواد اولیه سایر کارخانجات را نیز تامین کنند البته تاکید من بر این است که فقط واردات مواد اولیه استفاده شود. علی رضا کیانی در خصوص تخصیص ارز به واحدهای تولیدی فعال در مناطق آزاد گفت: مشکل تخصیص ارز تا حدودی حل شده اما مشکل اصلی این است که واحدهای تولیدی در این مناطق به جای سامانه نیما از سامانه شیما استفاده می‌کنند که متاسفانه محدودیت‌هایی دارد.

به‌گزارش ایلنا، وی ادامه داد: اکنون با کمک وزارت صمت در حال مذاکره با بانک مرکزی برای برداشتن سقف ارزی هستیم تا شرکت‌هایی که در این مناطق قرار دارند مانند دیگر شرکت‌ها بتوانند بدون سقف ارزی فعالیت کنند.

وی در خصوص اصلی‌ترین خواسته واحدهای صنعتی فعال در مناطق آزاد گفت: بزرگ‌ترین کمکی که می‌توان به این شرکت‌ها کرد این است که دولت مکانیزم واردات مواد اولیه بدون انتقال ارز را برای شرکت‌های مستقر در این مناطق فعال کند. واردات مواد اولیه از محل ارز صادراتی یا بدون انتقال ارز به تولید کمک زیادی می‌کند. شرکت‌هایی که در این مناطق فعالیت می‌کنند برخی محدودیت‌ها را ندارند و می‌توانند خیلی راحت‌تر با شرکت‌های خارجی کار کنند با این روش حتی می‌توانند مواد اولیه سایر کارخانجات را نیز تامین کنند البته تاکید من بر این است که فقط واردات مواد اولیه استفاده شود.

کیانی در خصوص بازار آفریقا گفت: بازار آفریقا تنها بازار پتانسیل‌دار امروز دنیا است. این قاره بالاترین نرخ رشد جمعیت را دارا است و پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده جمعیت آن از 1 میلیارد نفر هم بیشتر شود. شرکت‌های اروپایی و امریکایی از همین الان دنبال حضور در این بازارها هستند.

صادر‌کننده برتر سال 97 افزود: اگر ما از همین الان شروع به برندسازی کنیم یک سنگ بنا به یادگار برای نسل‌های بعد و شرکت‌های ایرانی در آنجا گذاشته‌ایم. الان بازار بکر و خام است و بسیار فرصت خوبی است که شرکت‌ها و برندهای ما سرمایه‌گذاری کنند در آینده ما می‌توانیم برندهای مطرح در این قاره باشیم.

 

ارسال نظر