اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۵۱۱

آیین‌نامه برگزاری نهمین دوره انتخابات اتاق‌ها

انتخابات نهمین دوره هیات‌های نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور، از ساعت 8 الی 18 روز شنبه 11 اسفندماه 1397 در محل اتاق‌های شهرستان برگزار می‌شود. طبق آیین‌نامه انتخابات اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق‌های سراسر کشور مصوب مورخه 20/4/1397 شورای عالی نظارت بر انتخابات، اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران 60 نفر شامل 40 عضو انتخابی از طریق صندوق رای و 20 نفر عضو انتصابی از سوی دولت خواهد بود. آیین‌نامه تعداد اعضای اتاق شهرستان‌ها را 15 نفر تعیین کرده است. در تهران 15 نفر به انتخاب و انتصاب وزیر صنعت، معدن و تجارت به ترتیب 6 نفر از بخش صنعت، 6 نفر از بخش بازرگانی، 3 نفر از بخش معدن و 5 نفر به انتخاب و انتصاب وزیر جهاد کشاورزی تعیین خواهند شد. ترکیب 40 نفر نیز شامل 16نفر از بخش بازرگانی، 14 نفر از بخش صنعت، 4 نفر از بخش معدن و 6 نفر از بخش کشاورزی است که برای مدت 4 سال انتخاب می‌شوند. در شهرستان‌ها تعداد هیات نمایندگان 15 نفر است که 5 نفر از بخش بازرگانی، 5 نفر از بخش صنعت، 2 نفر از بخش معدن و 3 نفر از بخش کشاورزی اتاق مربوطه برای مدت 4 سال انتخاب می‌شوند.

کاهش ۵۰ درصدی قیمت گل در راه است

باشگاه خبرنگاران جوان| رییس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران از کاهش ۵۰درصدی قیمت گل از روز جمعه خبر داد.  اکبر شاهرخی رییس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران از کاهش ۵۰ درصدی قیمت گل خبر داد و گفت: با توجه به پایان رسیدن روز مادر و کاهش تقاضا برای خرید گل، قیمت گل‌های شاخه بریده از جمله رز تا دو روز آینده کاهش ۵۰ درصدی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه افزایش یا کاهش قیمت گل برای روز‌های پایانی سال مشخص نیست، اظهار کرد: این امر بستگی به گرم یا سرد شدن هوا دارد، چرا که در روز‌های گرم، قیمت گل ارزان می‌شود. رییس اتحادیه فروشندگان گل وگیاه تهران نرخ مصوب هر شاخه گل رز را ۱۵ تا ۲۰ هزار، لیلیوم ۱۰ هزار، مریم ۱۰ تا ۱۵ هزار، داودی ۲۰ هزار، نرگس دسته‌ای ۱۰ هزار تومان اعلام کرد. شاهرخی در پاسخ به این پرسش که آیا دریافت جداگانه‌ای برای تزئین گل از سوی گل‌فروشی‌ها صورت می‌گیرد یا خیر تصریح کرد: گل‌فروشی‌ها مبلغی را برای تزئین گل دریافت نمی‌کنند و ممکن است تنها به درخواست مشتری از برگ‌های مخصوصی که برای آن استفاده می‌شود هزینه اضافه دریافت کنند.  وی با بیان اینکه هیچ نوع گل شاخه‌ای به بازار‌های هدف صادر نمی‌شود، افزود: با توجه به آنکه تجار بازار‌های هدف، خواهان کیفیت گل یکنواخت با شاخه گل ۷۰ سانتی‌متر و غنچه ۷۰ تا ۱۰۰ سانتی‌متر هستند، از این رو امکان صادرات وجود ندارد. شاهرخی تصریح کرد: امیدواریم وضع و قیمت بازار گل در روز‌های پایانی سال روند بهتری به خود بگیرد، چرا که بازار گل باتوجه به مناسبت‌های مختلف تغییر می‌کند. به گفته وی، کشور‌هایی همچون آلمان، ایالات‌متحده، فرانسه، انگلیس، هلند، ژاپن، ایتالیا و سوییس سهم بسزایی از صادرات جهانی گل را به خود اختصاص داده‌اند.

سایت ثبت گوشی   مسافری بسته   شد

خبرگزاری فارس | مهدی محبی، رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی، بسته شدن سایت ثبت گوشی مسافری روی گوشی‌های قاچاق را تأیید کرد. وی گفت: از سه‌شنبه‌شب سایت ثبت گوشی مسافری روی غیرمسافران بسته شده است و با اتصال سامانه ناجا و گمرک به یکدیگر دیگر افرادی که ورود و خروج نداشته‌اند نمی‌توانند گوشی ثبت کنند. رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی تأکید کرد: این سامانه همچنان برای مسافران واقعی یعنی کسانی که ورود و خروج به کشور داشته‌اند باز است. محبی گفت: در پیگیری از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آنها می‌گویند که فعلا که سایت بسته است و مشخص نیست که در بازار شب عید سایت دوباره (برای گوشی‌های غیرمسافری) باز شود یا خیر.

همایش تجاری ایران و هند برگزار می‌شود

بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته میان معاونت امور بین‌الملل اتاق ایران و رایزنان بازرگانی سفارت هند، مقرر شد تا همایش تجاری ایران و هند 22 اسفند برگزار شود. نمایندگان بانک‌های کشاورزی، پاسارگاد و یوکو بانک هند در این همایش حضور خواهند داشت. دو ماه پس از سفر غلامحسین شافعی رییس اتاق ایران در راس هیاتی تجاری به هند، معاونت امور بین‌الملل اتاق ایران میزبان رایزنان بازرگانی سفارت این کشور بود. هماهنگی درباره برگزاری همایشی تجاری در حوزه دارو، مواد شیمیایی، محصولات کشاورزی و دامی، مواد غذایی و لوازم الکترونیک با حضور فعالان اقتصادی این کشور و نمایندگان بانک‌های ایرانی و هندی مهم‌ترین محور برگزاری این جلسه بود. بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته مقرر شد تا این همایش با حضور نمایندگان بانک‌های ایرانی کشاورزی و پاسارگاد و بانک هندی «یوکو بانک» 22 اسفند سال جاری در اتاق بازرگانی، صنابع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شود.

 

ارسال نظر