اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۳۴۶

راه‌اندازی سامانه آنلاین استعلام رای‌دهندگان

پایگاه خبری اتاق ایران|سامانه آنلاین استعلام رای‌دهندگان نهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور طبق مصوبه شورای عالی نظارت و انجمن نظارت بر انتخابات راه‌اندازی شد. این سامانه در آدرس  http: //voter.chambertrust.ir در دسترس قرار گرفته و شامل اسامی تمامی افراد مجاز به رای دهی به تفکیک 34 اتاق شهرستان است. در روز رای‌گیری، احراز صلاحیت رای‌دهندگان بر اساس استعلام از سامانه مذکور انجام خواهد شد. پیش از این، غلامحسین شافعی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، خواسته بود به منظور برقراری فرصت مناسب و برابر در دسترسی آزاد به اطلاعات برای کلیه داوطلبان عضویت در نهمین دوره هیات نمایندگان و همچنین شفافیت در برگزاری انتخابات، فهرست افراد مجاز برای رای دادن منتشر شود. طبق تصویب انجمن نظارت بر انتخابات، حدنصاب سابقه دارندگان کارت‌های عضویت حقیقی برای شرکت در انتخابات، از 12 ماه به 18 ماه افزایش پیدا کرده است. تاریخ شاخص برای تعیین افراد مجاز،

3 روز قبل از برگزاری انتخابات یعنی روز 8 اسفند 1397 است. انتخابات نهمین دوره هیات‌های نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور، از ساعت 8 الی 18 روز شنبه 11 اسفندماه 1397 در محل اتاق‌های شهرستان برگزار می‌شود.

تهران تالار «لاکچری» ندارد

تسنیم|رییس اتحادیه صنف تالارهای پذیرایی و ظروف کرایه تهران با تأکید بر برخورد جدی اتحادیه و پلیس با برگزاری جشن‌های مختلط در تالارها و باغ‌تالارهای تهران گفت: نه تالار لاکچری داریم نه گل‌آرایی، شمع‌آرایی و سرو غذاهای خاص مثل میگو و خرچنگ. خسرو ابراهیمی‌نیا با اشاره به برخورد جدی نیروی انتظامی و اتحادیه تالارهای پذیرایی تهران با هرگونه مراسم مختلط در باغ‌تالارها و تالارهای پایتخت گفت: برگزاری مراسم مختلط عروسی در تالارها ممنوع است و اتحادیه با همکاری نیروی انتظامی به‌شدت با چنین مواردی برخورد خواهد کرد. او با تأکید بر اینکه گزارشی از برگزاری مراسم مختلط در تالارهای شهر تهران وجود ندارد گفت: خوشبختانه نه در تالارها و نه در باغ‌تالارهای شهر تهران چنین مواردی وجود ندارد ولی بر اساس شنیده‌های بنده، این موارد در حاشیه تهران و در اطراف کرج، شهریار، لواسانات، رودهن و بومهن بیشتر است.

او در پاسخ به سوالی درباره گرفتن هزینه‌های سنگین برای برخی تالارها تحت عنوان مراسم لاکچری، گفت: اگر منظور از مراسم لاکچری، پول‌های خاص برای گل‌آرایی خاص، شمع‌آرایی خاص یا سرو غذاهایی خاص مثل میگو و خرچنگ باشد، چنین مراسماتی به هیچ‌وجه در تالارهای شهر تهران برگزار نمی‌شود. رییس اتحادیه صنف تالارهای پذیرایی و ظروف کرایه افزود: ولی اگر لاکچری به ‌معنای شیک بودن سالن، تمیزی، زیبایی و آراستگی باشد، تمام تالارهای تهران حتی در جنوبی‌ترین نقاط پایتخت هم بهترین شرایط برگزاری مراسم را از این لحاظ دارا هستند.

کمبود گندم شایعه است

باشگاه خبرنگاران جوان|رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: شایعاتی در خصوص کمبود گندم بود که تکذیب می‌کنیم و هیچ کمبودی وجود ندارد. برای مصارف نظامی و آموزشی نیز مشکلی نداریم. یدالله صادقی در جلسه تنظیم بازار استان تهران اظهار کرد: تأمین کالا‌های اساسی مردم و برخورد با تخلفات می‌تواند تسکینی برای آنها در این شرایط باشد. او افزود: نباید حتی ذره‌ای از کالا‌ها را هدر دهیم. صادقی در رابطه با توزیع کالا‌های اساسی در نمایشگاه‌های بهاره گفت: کالا‌های اساسی در نمایشگاه‌های بهاره در مصلای امام خمینی (ره)، فرهنگسرای خاوران و بوستان ولایت عرضه می‌شوند و در شهرستان‌ها نیز برپایی نمایشگاه‌ها بر عهده فرمانداران و شهرداران است. او ادامه داد: جشنواره فروش فوق‌العاده فروشگاه‌های زنجیره‌ای را در پیش داریم و این جشنواره‌ها استانی نیست، بلکه در سراسر کشور برگزار می‌شود و همچنین حراج‌های صنفی نیز در دستور العمل داریم.

صادقی با بیان اینکه تنظیم بازار میوه در زمینه عرضه سیب و پرتقال انجام شده، گفت: کالا‌های اساسی از جمله روغن نباتی، شکر و برنج در نمایشگاه‌های بهاره توزیع خواهند شد و کالا‌هایی مثل گوشت و مرغ در شبکه‌های فعال ادامه‌دار است و در نمایشگاه‌ها عرضه نمی‌شوند. او بیان کرد: برای اینکه این چتر حمایتی ادامه‌دار باشد، طرح نظارتی نوروز را آغاز کردیم . صادقی همچنین در خصوص مشکلات عرضه آرد نیز تصریح کرد: ۲۹هزار تن میزان آرد تولید شده است و در خصوص حمل و نقل آرد مشکلاتی را داشتیم که در حال حل شدن است. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: شایعاتی نیز در خصوص کمبود گندم بود که تکذیب می‌کنیم و هیچ کمبودی وجود ندارد. برای مصارف نظامی و آموزشی نیز مشکلی نداریم. او ادامه داد: آرد واحد‌های نظامی نیز خارج از سامانه شارژ می‌شود.

 

ارسال نظر