اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۰۲۵

قالی‌بافان بیمه می‌شوند

شاتا| رییس مرکز ملی فرش ایران از اختصاص یک هزار و ۸۹۲ میلیارد تومان به بیمه قالی‌بافان و شاغلان صنایع دستی شناسه‌دار خبر داد. فرشته دست‌پاک درباره آخرین وضعیت بیمه قالی‌بافان و شاغلان صنایع دستی گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی، یک هزار و ۸۹۲ میلیارد تومان برای بیمه شاغلین این حوزه اختصاص یافت که می‌تواند حدود۸۰۰ هزار نفر را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهد.

او افزود: این در حالی است که رقم اختصاصی به بیمه قالی‌بافان و شاغلین حوزه صنایع دستی در سال گذشته ۷۷۶ میلیارد تومان بود که حدود ۲۶۰ هزار نفر فعالان این حوزه را تحت پوشش قرار داد. به گفته دست‌پاک این افزایش چشمگیر، با تلاش مرکز ملی فرش ایران و همراهی فراکسیون فرش و صنایع دستی و کمیسیون‌های اقتصادی، صنایع و معادن و تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه به دست آمده است.

انبارها مملو از لوازم خانگی است

پایگاه خبری اتاق اصناف تهران| رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه انبارها مملو از لوازم خانگی است، گفت: هیچ جا عنوان نکرده‌ام که قیمت لوازم خانگی در سال آینده ۴۰ درصد افزایش می‌یابد و بازار نیز کشش این افزایش قیمت‌ها را ندارد. محمد طحان‌پور با اشاره به اظهارنظر اخیرش درخصوص قیمت لوازم خانگی گفت: قصد من این نبود که به جامعه این موضوع را القا کنم که لوازم خانگی در کشور وجود ندارد، بلکه با توجه به نزدیکی به پایان سال کارخانه‌ها باید عیدی و حقوق پرداخت کنند، بنابراین مردم باید برای پایان سال کالا و لوازم خانگی خریداری کنند. رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه در حال حاضر انبارها مملو از کالاست، افزود: کمبود لوازم خانگی در کشور وجود ندارد، اما مردم باید نیاز خود را خریداری کنند.او با اشاره به اینکه قیمت لوازم خانگی به دلیل افزایش قیمت ارز و مواد اولیه تا حدودی افزایش یافته است، ادامه داد: گرانی کالا با گرانفروشی تفاوت دارد، کالاها گران شده، اما این موضوع هر ساله با توجه به افزایش حقوق و دستمزد قیمت کالاها تا درصدی افزایش می‌یابد و در این بخش باید عنوان کرد که بازار کشش افزایش قیمت را ندارد. طحان‌پور با تاکید بر اینکه هیچ جا عنوان نکرده‌ام که قیمت لوازم خانگی سال آینده ۴۰ درصد افزایش می‌یابد، اظهار کرد: اصناف توزیع‌کننده لوازم خانگی هستند نه تولیدکننده، و تنها می‌تواند سود قانونی به آن اضافه کند، بنابراین اگر کارخانه‌ها یا فروشندگان لوازم خانگی این کالاها را عرضه نکنند، مردم می‌توانند به اصناف شکایت کرده که با جدیت با آنها برخورد می‌شود.

کاهش ۲۵ درصدی خرید شیرینی

ایسنا| رییس اتحادیه قنادان گفت: در روزهای اخیر خرید شیرینی ۲۵ درصد نسبت به پنج ماه گذشته کاهش داشته است. رضا امامی با اشاره به آخرین وضعیت آرد و شکر مورد نیاز قنادان در بازار، گفت: کمبود و گرانی شکر و آرد وجود دارد اما فعلا تصمیمی برای افزایش قیمت شیرینی گرفته نشده است، چون با قیمت فعلی مردم توان خرید ندارند و اگر ما هم قیمت را افزایش دهیم عملا فروشی نخواهیم داشت. او گفت: حتی جعبه شیرینی هم افزایش قیمت داشته و به کیلویی 4 هزار تومان رسیده است.  رییس اتحادیه قنادان البرز از کاهش ۲۵ درصدی خرید شیرینی خبر داد و گفت: خرید شیرینی نسبت به پنج ماه گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته است و مشخص نیست وضعیت برای سال جدید به چه صورت باشد. امامی در خصوص وضعیت آجیل هم اظهار کرد: شب یلدای امسال، فروش آجیل نزدیک به صفر بود، وضعیت قیمت آجیل برای شب عید و خرید آن اصلاً مشخص نیست و برای اعلام قیمت مشخص بسیار زود است.

ضرورت ایجاد  شرکت سرمایه‌گذاری اصناف

پایگاه خبری اتاق اصناف ایران| نائب رییس اتاق اصناف ایران گفت: ایجاد شرکت سرمایه‌گذاری اصناف نیاز امروز بازار برای اصناف است که به وسیله آن می‌توان واحدهای صنفی را احیاء کرد. جلال‌الدین محمدشکریه افزود: تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری اصناف نیاز امروز بازار است و اصناف در حوزه نظام واردات و صادرات، برگزاری نمایشگاه‌ها، تنظیم بازار و اجاره سردخانه‌های بزرگ برای انبار کالاها اصناف نیاز به داشتن شرکت سرمایه‌گذاری دارند و به دنبال این مساله هستیم تا با سهام اندک بنگاه‌های اقتصادی کوچیک در نظام توزیع، تولید و خدمات بتوانند برای سرمایه‌گذاری در این شرکت ورود کنند. او تصریح کرد: به عنوان مثال در حال حاضر اگر تولیدکننده مبلمان و یا صنایع چوب ما بخواهد تولیدات خود را به آسیای میانه یا کشور دیگر صادر کند هر تولیدکننده باید خود جداگانه به آن کشور سفر کند و در خصوص نوع و زمینه‌های قرارداد آن هم به صورت صادرات جزئی مذاکره کند در صورتی که اگر شرکت سرمایه‌گذاری شکل بگیرد کار گرفتن سفارش از بازارهای هدف به عهده شرکت سرمایه‌گذاری خواهد بود و تولیدکننده دیگر دغدغه بازار هدف برای فروش محصولاتش را نخواهد داشت. او اظهار کرد: شرکت سرمایه‌گذاری به تولیدکننده این اطمینان را خواهد داد که نگرانی از بابت فروش محصولاتش نداشته باشد و شرکت سرمایه‌گذاری می‌تواند تسهیلات لازم را از دولت برای تولیدکننده بگیرد تا میزان تولید، تولیدکنندگان بالا برود و با این کار کمک بزرگی هم به تولید کشور و هم اشتغالزایی جوانان خواهد شد و همچنین ارزآوری خوبی برای کشور خواهد داشت.

 

ارسال نظر