اخبار

۱۳۹۷/۱۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۰۶۹

تبلیغات پیش از موعد نامزدهای انتخابات ممنوع است

انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن ‌و ‌کشاورزی سراسر کشور طی بخشنامه‌ای که به تمامی هیات‌های نظارت اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور ابلاغ شده ‌است، «هرگونه فعالیت‌های سمعی و بصری تبلیغی در رسانه‌های مکتوب، مجازی و صدا‌و‌سیما به ویژه ذکر نام افراد ثبت‌نام شده تا قبل از شروع ایام تبلیغات» را «ممنوع» اعلام کرد. به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، بر اساس بند 10/5 آیین‌نامه تشکیل و نحوه فعالیت هیات نمایندگان اتاق ایران و اتاق‌های شهرستان، «مدت تبلیغات انتخاباتی برای کلیه داوطلبان یکسان است و هشت روز قبل از روز اخذ رأی با مراعات دیگر قوانین موضوعه آغاز می‌شود و تا 24 ساعت قبل از روز رأی‌گیری ادامه خواهد داشت» و این در حالی است که این روزها در رسانه‌ها و فضای مجازی، برخی نامزدهای نهمین دوره انتخابات اتاق تهران، بدون توجه به این آیین‌نامه و دستورالعمل‌های آن، تبلیغات خود را برای انتخابات یازده اسفندماه امسال آغاز کرده‌‌اند. در همین رابطه، رییس هیات نظارت بر انتخابات اتاق تهران با تاکید بر رعایت مفاد آیین‌نامه تشکیل و نحوه فعالیت هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشور از سوی نامزدهای این دوره از انتخابات، گفت: داوطلبان نهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران از هرگونه تبلیغات پیش از موعد که در رأی و نظر شرکت‌کنندگان این انتخابات موثر است موکدا خودداری کنند، چرا که بر اساس آیین‌نامه، تخلف محسوب شده و انجمن یا هیات نظارت اتاق‌های شهرستان‌ها می‌توانند نسبت به ابطال آراء داوطلب متخلف اقدام کنند. ابراهیم بهادرانی با اشاره به بخشنامه اخیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، افزود: اظهارنظر نامزدهای این دوره از انتخابات در رابطه با مسائل روز اقتصادی کشور که در قالب مصاحبه یا مقاله و یادداشت در رسانه‌های مکتوب، مجازی یا صدا‌و‌سیما مطرح می‌شود، در صورتی که شائبه تبلیغ انتخاباتی نداشته و علیه دیگر نامزدها نباشد، منع قانونی ندارد. وی با تاکید دوباره بر اینکه هیات‌های نظارت استان‌ها موظف به رسیدگی به تخلفات احتمالی صورت گرفته از سوی نامزدهای این انتخابات بر اساس آیین‌نامه تشکیل و نحوه فعالیت هیات نمایندگان اتاق ایران و اتاق‌های شهرستان‌ها، به ویژه بند 10/5 آن هستند، تصریح کرد که تخلفات احتمالی صورت گرفته از سوی نامزدهای نهمین دوره انتخابات اتاق تهران از سوی هیات نظارت بر انتخابات این اتاق، جمع‌آوری و مطابق با زمان تعیین شده در آیین‌نامه، مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت. بر اساس آیین‌نامه تشکیل و نحوه فعالیت هیات نمایندگان اتاق ایران و اتاق‌های سراسر کشور، زمان شروع تبلیغات نهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق تهران از روز جمعه 3 اسفند 1397 تا روز پنج‌شنبه 9 اسفند 1397 خواهد بود و 24 ساعت مانده به روز اخذ رأی، تبلیغات انتخابات ممنوع است.

لزوم واقعی شدن  قیمت زغال‌سنگ

مسعود صمدی دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران گفت: مهم‌ترین راهکار برای خارج شدن از بحران کمبود زغال‌سنگ با توجه به ذخایر موجود، افزایش سرمایه‌گذاری‌ در این حوزه است. وی تأکید کرد: واقعی شدن قیمت زغال‌سنگ می‌تواند سرمایه‌های سرگردان و نقدینگی بخش خصوصی را به سمت این صنعت سوق دهد و دیگر صنعت زغال‌سنگ نیازمند دریافت یارانه‌های دولتی در این حوزه نخواهد بود.  دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران افزود: دولت در شرایطی نیست که بتواند در حوزه زغال‌سنگ سرمایه‌گذاری کند و بهتر است با برنامه‌ریزی‌های درست در صنعت معدن به‌ویژه زغال‌سنگ، مسیر را برای بخش خصوصی هموار کند. صمدی افزود: بهترین جذابیت در بخش زغال‌سنگ این است که قیمت زغال مطابق قیمت‌های جهانی، یک نرخ واقعی شود. دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران با اشاره به تولید سالانه یک میلیون و ٧۰۰ هزار تن کنسانتره زغال‌سنگ در کشور گفت: با توجه به میزان ذخایر قطعی زغال‌سنگ در کشور و قابلیت ذخیره‌سازی خوبی که وجود دارد، توجه را به این حوزه بیشتر کنیم، چرا که با افزایش معادن و تولید، به تبع آن اشتغالزایی در مناطق محروم هم افزایش می‌یابد.

ثبات نرخ طلای سرخ در ایام پایانی سال

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه قیمت زعفران در بازار به ثبات نسبی رسیده است، اظهار کرد: هم‌اکنون حداقل قیمت هر کیلو طلای سرخ ۶ میلیون و حداکثر ۱۱ میلیون تومان است. وی روال کنونی خرید و فروش را عادی اعلام کرد و افزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که روند عادی در بازار ادامه یابد. حسینی نوسان کنونی قیمت زعفران را جزئی اعلام کرد و گفت: اگر دخالت‌های بی‌موردی از ناحیه دلالان و شبه دلالان در بازار و عرضه محصول اتفاق نیفتد، بازار نوسان چندانی نخواهد داشت. عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: با توجه به آنکه میزان عرضه نسبت به تقاضا در ایام پایانی سال از سوی کشاورزان افزایش می‌یابد، از این رو نوسان چندانی در بازار شب عید متصور نمی‌شویم. وی با اشاره به اینکه صادرات زعفران روند عادی خود را طی می‌کند، بیان کرد: با توجه به مشکلات بازگشت ارز به سامانه نیما وموضوع پیمان سپاری ارزی صادرات زعفران شتاب چندانی ندارد چرا که صادرکنندگان با مشکلات تامین نقدینگی روبرو هستند. حسینی در ادامه افزود: با توجه به آنکه مشکلات مبنی بر بازگشت پول برای صادرکنندگان به کندی صورت می‌گیرد، از این رو کاهش نقدینگی ناشی از روند کند دریافت پول موجب شده تا صادرات شتاب لازم را نداشته باشد.

 

ارسال نظر