بانک‌ها از ارایه تسهیلات به بنگاه‌های تجاری فاصله گرفته‌اند

۱۳۹۷/۱۱/۱۳ - ۰۰:۰۷:۱۳
کد خبر: ۱۳۸۸۹۷

مجید رضا حریری نایب‌رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین درباره وظایف بانک‌ها اظهار کرد: بانک‌ها وظیفه جمع‌آوری سرمایه خرد، ارایه تسهیلات به بنگاه‌های تجاری و اقتصادی را برعهده دارند اما از این امور فاصله گرفته‌اند.

وی به وضعیت بانکداری خصوصی در کشور اشاره کرد و گفت: در کشور ما بانک‌های خصوصی به دکان افراد ذی نفوذ سیاسی تبدیل شده‌اند و این اقدامات ریشه بانکداری خصوصی را فاسد کرده است.

نایب‌رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین به عملکرد مثبت رییس کل بانک مرکزی اشاره کرد و افزود: اصلاح تنظیم سود‌های بانکی، جلوگیری از گردش پول‌های کثیف، کنترل دستگاه‌های خودپرداز و پرداخت‌های اینترنتی از جمله اصلاحات روال بانکی است و سبب می‌شود تا فساد امری عادی تلقی نشود.

حریری با تاکید بر اینکه در ابر اقتصاد‌های جهانی هم شاهد ورشکستگی بانک‌ها بوده‌ایم تشریح کرد: معتقدم بانک‌های ما ورشکسته نشده‌اند اما اگر چنین موضوعی هم واقعیت داشته باشد برای اقتصاد ایران در شرایط فعلی چندان هم بد نبوده است چرا که باعث کنار رفتن بنگاه‌های ناموفق و فاسد شده و به پاکسازی سیستم اقتصادی کمک کرده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه در اقتصاد جهانی، حساب‌های افراد کنترل می‌شود بیان کرد: با نظارت بر حساب‌های شخصی افراد از پولشویی و فساد جلوگیری می‌شود.

 

ارسال نظر