رقابت ۹۹ درصدی باتری‌ تولید داخل با نمونه‌خارجی

۱۳۹۷/۱۱/۱۳ - ۰۰:۰۶:۵۸
کد خبر: ۱۳۸۸۹۶

تقی علی اکبری رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری درباره آخرین وضع باتری در بازار اظهار کرد: در حال حاضر کمبودی در بازار باتری وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۰ واحد صنفی در تهران مشغول به فعالیتند گفت: درحال حاضر تمام ماشین‌های این صنف، در بازار پاکسازی شده است و کمبودی در مواد اولیه وجود ندارد.

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری با بیان اینکه افزایش قیمتی در بازار باتری وجود ندارد افزود: ۸۰ درصد مواد اولیه این صنف در داخل تامین می‌شود.

اکبری با بیان اینکه امسال بازار باتری مناسب بوده است تصریح کرد: اگرچه نوسانات نرخ ارز و دلار توانسته است تا حدی بر این صنف تاثیر بگذارد، اما به گونه‌ای نبوده است که بتواند فعالیت این بازار را از پای در بیاورد.

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری در ادامه بیان کرد: باتری‌های تولیدی از نظر کیفیت تا ۹۹ درصد قابل رقابت با نمونه‌های خارجی هستند.

اکبری یادآوری کرد: گزارشی برای اتاق اصناف و وزارت صمت، آماده کرده‌ایم تا در صورت مشخص شدن نیاز به واردات، تعرفه گمرکی در این بخش اصلاح شود و کمبود در بازار انگیزه‌ای برای قاچاقچیان این محصول ایجاد نکند.

به گفته وی، امیدواریم که وضع بازار باتری طی سال‌های آتی هم روند مناسبی داشته باشد.

 

 

ارسال نظر