اخبار

۱۳۹۷/۱۰/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۸۱۸

صدور کارت‌های بازرگانی این‌بار برای رقابت‌های انتخاباتی

ایرنا| عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: برخی اتاق‌های بازرگانی استان‌ها، از یک سال پیش به صورت غیرقانونی اقدام به صدور کارت‌های عضویت و بازرگانی کرده‌اند تا امروز در انتخابات اتاق‌های استانی از آنها استفاده کنند. عدنان موسی‌پور افزود: کل کارت‌های صادر شده توسط یکی از اتاق‌های بازرگانی استان‌ها در طول 40 سال گذشته، 60 عدد بوده اما این اتاق در طول یک ماه برای شرکت در انتخابات، 600 کارت صادر کرده است.

او با بیان اینکه هم‌اکنون پرونده پنج اتاق بازرگانی استان‌ها در کمیته انضباطی اتاق ایران باز است، گفت: بخش خصوصی که خود مطالبه‌گر شفافیت است، نباید با تسامح و مصلحت‌اندیشی از کنار چنین مفسده‌ای بگذرد. موسی پور که ریاست کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران را به عهده دارد، گفت: افراد در شرایطی با داشتن کارت عضویت و کارت بازرگانی امکان شرکت در انتخابات اتاق بازرگانی را پیدا می‌کنند، که هر فرد بدون هیچ پشتوانه فعالیت اقتصادی و فقط با پرداخت حق عضویت 450 هزار تومانی، می‌تواند کارت عضویت یک اتاق را دریافت کند. عضو هیات نمایندگان اتاق ایران اضافه کرد: این کارت‌ها ابزاری شده است تا برخی افراد سال‌ها به عنوان عضو هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی ماندگار شوند و مسیر برای چهره‌های جدید باز نشود.

دولت در شبکه توزیع با اصناف مشارکت کند

پایگاه خبری اتاق اصناف ایران| رییس اتاق اصناف ایران گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی کشور تامین کالاهای اساسی با توجه به پایان سال در اولویت اتاق‌های اصناف کشور قرار دارد. سعید ممبینی با اشاره به تامین بازار پایان سال افزود: در مصوبات اجلاس اتاق اصناف ایران تمام اهتمام اتاق‌های اصناف کشور مشارکت جدی برای تامین کالاهای اساسی است و باید بازار را رصد کنند تا کمبود کالا را در بازار شاهد نباشیم. او تصریح کرد: کالاهایی که متاثر از بازار پایان سال هستند مثل آجیل و خشکبار، میوه وتربار، شیرینی و شکلات، پوشاک، کیف و کفش و کالاهای اساسی.... با نرخ مصوب و برگزاری فروش فوق‌العاده و تخفیف ویژه زمینه سهولت خرید مردم را فراهم خواهیم کرد. ممبینی اظهار کرد: دولت باید اصناف را در شبکه توزیع کالا با نرخ مصوب و ارز دولتی مشارکت دهد تا کالاها با نرخ مناسبتر به دست مصرف‌کننده برسد چرا که اصناف آخرین حلقه توزیع کالا محسوب می‌شوند. او افزود: شرایط اقتصادی امروز ویژه است و همه باید متوجه این شرایط باشند و روسای اتحادیه‌ها نیز موظفند تا کلاس‌های آموزشی را برای اعضا برگزار کنند و اطلاع‌رسانی کامل صورت بگیرد تا شاهد کم فروشی و افزایش نرخ کالا در شرایط اقتصادی کشور نباشیم.

فروش «مرغ» با نرخ بالاتر از ۱۰ هزار تومان ممنوع شد

خبرگزاری تسنیم| اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران به اعضای خود اعلام کرد: نرخ مصوب مرغ گرم برای مصرف‌کننده 10 هزار تومان است و نرخ‌های بالاتر از آن مشمول جریمه است. اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران با ارسال اطلاعیه‌ای برای اعضای خود اعلام کرد: «با توجه به فشار‌های متعددی که از جانب سازمان تعزیرات حکومتی در روز جاری به اعضاء عمده فروش و خرده فروش در میدان بهمن و نیز سطح شهر مبنی بر پایین آمدن قیمت مرغ زنده و مرغ گرم آمده است و اخذ تعهد از اینجانب (رییس اتحادیه) جهت مورد فوق از شما خواهشمندم که در صورت خرید از استان مازندران مطابق قیمت اعلامی تهران رفتار شود و به هیچ عنوان بیش از فی تهران خرید صورت نگیرد و در غیر این‌صورت عواقب آن دامنگیر خود اعضا خواهد شد. این اتحادیه در اطلاعیه‌ای دیگر به اعضای خود اعلام کرد که با توجه به اینکه نرخ مصوب مرغ گرم برای مصرف‌کننده 10هزار تومان است، بنابراین فقط با داشتن فاکتور رسمی با احتساب 10 درصد سود می‌توانید اقدام به فروش مرغ نمایید، در غیر این صورت فروش مرغ بالاتر از 10هزار تومان مشمول جریمه خواهد شد . این در حالی است که وزیر جهاد کشاورزی قیمت واقعی هر کیلوگرم مرغ برای مصرف‌کننده را 10 هزار تومان، ستاد تنظیم بازار 9800 تومان به علاوه 5 درصد تغییرات و مرغداران آن را 12 هزار تومان اعلام می‌کنند، اما هیچ کدام از این نرخ‌ها در بازار رعایت نمی‌شود.

خروج از رکود با استفاده از ظرفیت اصناف

پایگاه خبری اتاق اصناف ایران| نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در اتاق اصناف ایران گفت: اصناف کشور در راستای حمایت از اتاق اصناف ایران تمام قد ایستاده‌اند و افق روشنی برای اتاق اصناف ایران شاهد خواهیم بود. ابراهیم درستی افزود: برای اولین‌بار دراجلاسیه اتاق اصناف ایران که با همکاری و وحدت اعضای هیات رییسه اتاق اصناف ایران برگزار شده بود، بودجه سال ۹۸ اتاق اصناف ایران تصویب شد و این وحدت و همدلی در بین اعضا باعث پیشرفت و توسعه کار اتاق اصناف خواهدشد. او تصریح کرد: شرایط اقتصادی فعلی کشور نیازمند آرامش، اتحاد و انسجام همه افراد فارغ از سلایق مختلف بوده تا همچون تاریخ درخشان عملکرد اصناف، برگ زرین دیگری را بتوانیم با حمایت اصناف کشور رقم بزنیم و شاهد خروج از رکود فعلی و رونق کسب و کار باشیم.

 

ارسال نظر