بازار متشکل ارزی سفته‌بازی را کاهش می‌دهد 

۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۰۰:۲۹:۰۸
کد خبر: ۱۳۷۴۸۴

نایب‌رییس اتاق ایران با استقبال از مصوبه شورای پول و اعتبار برای تشکیل بازار متشکل ارزی گفت: ایجاد این بازار به تثبیت قیمت، افزایش ثبات و کاهش سفته‌بازی کمک خواهد کرد.

به گزارش ایبنا، نایب‌رییس اتاق ایران درباره مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار در خصوص ایجاد بازار متشکل ارزی گفت: حتماً این اقدام در ایجاد تعادل در بازار موثر و قابل‌تقدیر است و در راستای وظایف بانک مرکزی است.

حسین سلاح ورزی تأکید کرد: ایجاد بازار متشکل ارزی می‌تواند به شفافیت در بازار ارز، تثبیت قیمت و افزایش ثبات در بازار ارز کمک کند. نایب‌رییس اتاق بازرگانی ایران تأکید کرد: ایجاد بازار متشکل ارزی بطورکلی باعث قانونمند شدن بازار ارز و کاهش تأثیرپذیری و امکان سفته‌بازی خواهد شد.

سلاح ورزی ادامه داد: از سوی دیگر در شرایطی که بازار ارز با تنش مواجه است از نظر عرضه و تقاضای وجود بازار قانونمند و متشکل و دارای قاعده حتماً به تنظیم بازار کمک خواهد کرد. وی درباره اینکه ایجاد این بازار تا چه اندازه به کشف قیمت ارز کمک خواهد کرد نیز گفت: ایجاد بازار متشکل ارزی درصورتی‌که به‌درستی عمل کند می‌تواند در تعادل قیمت‌ها نیز موثر باشد.

در هزار و دویست و شصت و چهارمین جلسه شورای پول و اعتبار که در محل ساختمان بانک مرکزی برگزار شد، موضوع «بازار متشکل معاملات ارزی»، مطرح و مورد تصویب قرار گرفت. بر اساس این مصوبه به‌منظور ساماندهی و توسعه بازار شفاف، منصفانه و کارا، «بازار متشکل معاملات ارزی» تشکیل می‌شود تا ارزها در آن بطور نقد مطابق مقررات این مصوبه و سایر مقررات مرتبط با آن در بستر الکترونیکی مورد معامله قرار گیرند.

 

ارسال نظر