خبر

۱۳۹۷/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۲۵۸

نقره‌کار شیرازی رییس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌ها شد

در نشست انجمن نظارت بر نهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور، حسین نقره‌کار شیرازی به عنوان رییس انجمن انتخاب شد.  پیش از این، غلامحسین شافعی رییس اتاق ایران طی حکمی علیرضا اشرف، محسن محبی، حسین میر محمدصادقی و حسین نقره‌کار شیرازی را به عنوان 4 نماینده پارلمان بخش خصوصی در انجمن نظارت بر انتخابات منصوب کرده بود. از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز محمدرضا فیاض معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌ها وزارتخانه به عنوان نماینده در این انجمن تعیین شده است. بر اساس ماده ۱۵ قانون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، انتخابات هر یک از اتاق‌ها در یک روز انجام می‌شود و انتخابات سراسر کشور ظرف مدت یک ماه پایان می‌پذیرد. در تبصره یک این ماده، اتاق ایران مکلف شده است دو ماه قبل از پــایان هر دوره انتخابات هیات نمایندگان دوره بعد را برگزار کند.

بر اساس تبصره ۲ این ماده برای انجام انتخابات نمایندگان اتاق تهران و شهرستان‌ها، یک انجمن نظارت بر انتخابات مرکب از یک نفر نماینده از وزارت بازرگانی به معرفی وزیر بازرگانی و چهار نفر نمایندگان اتاق ایران به معرفی رییس اتاق تشکیل می‌شود. این انجمن برای انجام انتخابات اتاق شهرستان‌ها هیاتی را که کمتر از سه نفر نباشد متشکل از یک نفر نماینده وزارت بازرگانی و مابقی از اعضای خوش‌نام اتاق بازرگانی شهرستان مربوطه انتخاب خواهد کرد و انجمن مذکور به‌وسیله آگهی در یکی از جراید کثیرالانتشار، تاریخ شروع انتخابات و خاتمه آن و شرایط انتخابات را به اطلاع اعضای اتاق‌های مربوط خواهد رسانید.

استعفای عضو هیات‌مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی

دبیر هیات‌مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی از استعفای یک عضو هیات‌مدیره این اتحادیه خبر داد و گفت: با این استعفا هیچ تغییری در برنامه‌های کاری اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی رخ نمی‌دهد و عضو علی البدل جایگزین عضو مستعفی خواهد شد.  چندی پیش خبر رسید که یکی از اعضای هیات‌مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی استعفا داده است ولی نامی از وی برده نشد برای روشن شدن این موضوع ایلنا با دبیر هیات‌مدیره این اتحادیه گفت‌وگویی داشته تا این موضوع برای اذهان عمومی شفاف شود.

فرشاد وکیل‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به اینکه کدام یک از اعضای هیات‌مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی استعفا داده است؟ اظهار کرد: به تازگی آقای حمید محمدی از هیات‌مدیره اتحادیه استعفا دادند. دلیل استعفا، گرفتاری شخصی و کاری اعلام شده که امکان حضور در کارهای صنفی را به ایشان نمی‌دهد چرا که این طور که گفته‌اند کارهای صنفی با منافع شخصی‌شان در تضاد است. وی درباره اظهارنظر اتاق اصناف در مورد این استعفا، گفت: این استعفا به اتاق اصناف ارجاع داده شده ولی تا جایی که من مطلع هستم اتاق اصناف هنوز در این مورد اظهارنظر نکرده است.

 

ارسال نظر