اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۸۶۵

توافق وزیر صنعت با تولیدکنندگان لوازم خانگی

شاتا|وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: طی توافق با تولیدکنندگان لوازم خانگی قیمت‌ها حداقل 10 درصد کاهش خواهند داشت. رضا رحمانی در نشست مشترک با تولید‌کنندگان و تشکل‌های صنفی حوزه لوازم خانگی با اشاره به بالا رفتن قیمت مواد اولیه تولید افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده دلال‌ها حذف می‌شوند و قیمت فولاد و پتروشیمی و ... هم حتما کاهش می‌یابد . وزیرصنعت، معدن وتجارت تاکید کرد: تنها کسانی که دارای پروانه بهره‌برداری هستند مجاز به خرید مواد اولیه‌اند و در این زمینه روسای سازمان‌های صنعت، ‌معدن و تجارت استان‌ها نیز مسوولیت دارند. رحمانی با اشاره به پتانسیل‌های موجود در صنعت لوازم خانگی و برنامه‌ریزی برای توسعه تولیدات این صنعت تصریح کرد: هماهنگی‌های خوبی انجام شده است و امیدوارم با کاهش قیمت‌ها شاهد رونق در بازار باشیم. در این نشست مشترک نمایندگانی از اتحادیه لوازم خانگی واتاق بازرگانی و همچنین تعدادی از فعالان صنعتی نیز حضور داشتند که به بیان دغدغه‌ها و مشکلات موجود در این صنعت پرداختند. فعالان صنعتی ضمن استقبال از نشست مشترک با وزیرصنعت، معدن وتجارت و توجه به مشکلات و چالش‌های صنعت لوازم خانگی گزارشی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تولیدکنندگان این صنعت ارایه کردند.همچنین شرکت‌کنندگان بر کاهش قیمت برای افزایش تقاضا در بازار لوازم خانگی تاکید کردند.

آهن ارزان شد

تسنیم|رییس اتحادیه فروشندگان آهن از کاهش هزار تومانی قیمت آهن و میلگرد در هفته جاری خبر داد. محمد آزاد با اشاره به اینکه همزمان با روند کاهشی قیمت ارز، آهن نیز در بازار ارزان شده است، اظهار کرد: هفته گذشته هرکیلو تیر آهن با قیمت 4100 تومان به فروش می‌رسید اما در حال حاضر قیمت هر کیلو تیرآهن به 3100 تومان رسیده که بنابراین کاهش 24 درصدی داشته است. او تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل افت صادرات و رکود ساخت‌و ساز عرضه آهن بیش از تقاضا در بازار است که در این رابطه باید تصمیم مناسبی برای مدیریت قیمت‌ها اتخاذ شود چراکه کاهش بیشتر قیمت‌ها به نفع تولیدکنندگان نیست.

الزام واحدهای صنفی به نصب قیمت کالا

پایگاه خبری اتاق اصناف| رییس اتاق اصناف شهرستان ری با اشاره به کنترل قیمت‌ها در آستانه شب یلدا گفت: تمامی واحدهای صنفی موظف به نصب نرخ کالاها در معرض دید عموم هستند. عباس ابن‌علی با اشاره به طرح‌های نظارتی در آستانه شب یلدا برای کنترل قیمت اجناس موردنیاز مردم اظهار داشت: ۳ تیم بازرسی در شهرستان ری نظارت بر اقلام خوراکی مردم را برعهده دارند که در برخی مواقع نیز این بازرسی‌ها به صورت مشترک با بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات صورت می‌گیرد. او تصریح کرد: این طرح با توجه به افزایش قیمت برخی اقلام همچون آجیل، میوه، شیرینی و مواد پروتئینی در آستانه شب یلدا به منظور رصد و پایش مداوم قیمت این دسته کالاهای پرمصرف از ابتدای آذرماه آغاز شده است.

رییس اتاق اصناف شهرستان ری ادامه داد: کالاهای اساسی نرخ مصوب دارند و از طریق شبکه و مجاری معینی عرضه می‌شوند و قیمت مابقی اقلام نیز تابع عرضه و تقاضا و با توجه به قیمت‌های فاکتور خرید بررسی می‌شوند.

اعلام بهای 14 محصول لبنی پرمصرف

ایرنا|درپی ابلاغ قیمت جدید شیرخام توسط ستاد تنظیم بازار، بهای 14 محصول لبنی پرمصرف اعلام شد. با تصمیم اعضای ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم شیر خام با مشخصات

3.2 درصد چربی و بار میکروبی کمتر از 100 هزار به منظور ایجاد انگیزه حداکثری در تولید، معادل 2 هزار تومان مصوب و برای همه دامداری‌ها

لازم‌الاجرا شد. همچنین به ازای هر یک دهم درصد افزایش یا کاهش چربی معادل 20 ریال به قیمت مصوب اضافه یا کم می‌شود. این رقم بر اساس پیشنهاد سازمان حمایت از تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان تعیین شده است. بر این اساس قیمت انواع شیر بسته به نوع آن از 2 هزار و 600 تا پنج هزار و 700 تومان و قیمت 900 گرم ماست از چهار هزار و 350 تا چهار هزار و 750 تومان تعیین شد .

این گزارش حاکیست حداکثر قیمت مصرف‌کننده برای هر بطری شیر کم چرب 1.5 درصد 946 سی.سی چهار هزار و 100 تومان، هر بطری شیر نیم چرب 2 درصد 946 سی.سی چهار هزار و 200 تومان، هر بطری شیر سه درصد 946 سی.سی چهار هزار و 450 تومان، هر بطری شیر کامل 3.2 درصد 946 سی.سی چهار هزار و 500 تومان، هر شیر نایلون 1.5 درصد 900 گرمی 2 هزار و 600 تومان، شیر استریل یک لیتری پاکتی 1.5 درصد پنج هزار و 500 تومان و شیر استریل یک لیتری پاکتی سه درصد پنج هزار و 700 تومان مشخص شد. همچنین حداکثر قیمت مصرف‌کننده برای هر ماست دبه‌ای 2.5 کیلوگرمی کم چرب 10 هزار و 900 تومان، ماست دبه‌ای 2.5 کیلوگرمی پرچرب 11 هزار و 700 تومان، ماست لیوانی 900 گرمی پرچرب چهار هزار و 350 تومان و ماست لیوانی 900 گرمی کم چرب چهار هزار و 500 تومان تعیین شد.

 

ارسال نظر