اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۴۱۳

جمع‎آوری پوشاک  قاچاق از اول دی ماه

تسنیم|سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: از ابتدای دی کالا‌های محرز قاچاق پوشاک، مورد هدف مبارزه قرار می‌گیرد. حمیدرضا دهقانی‌نیا با اشاره به اینکه طرح جامع مبارزه با قاچاق پوشاک، اولویت‌بندی شده و هدفمند است، افزود: پیش از این هم اقداماتی در این باره انجام و فرصت لازم داده شده است. او ادامه داد: در سال حمایت از کالای ایرانی، مطالبه اتحادیه و صنف مربوط هم از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز این است که با کالاهای محرز قاچاق مبارزه شود. دهقانی نیا افزود: انتظار داریم واحدهای تجاری عرضه‌کننده کالاهای پوشاک قاچاق، خودشان این کالاها را جمع‌آوری و از عرضه آن خودداری کنند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: به زودی میزبان مدیران مجتمع‌های تجاری خواهیم بود و با آنها این موضوع را در میان خواهیم گذاشت و اطلاعیه را به آنها ارایه خواهیم کرد و از آنها انتظار داریم که با کمترین اصطکاک، کالاهای قاچاق را جمع‌آوری کنند و کنار بگذارند. دهقانینیا با بیان اینکه سهم بازار کالاهای قاچاق به کالاهای تولید داخل می‌رسد، افزود: تولیدکنندگان داخلی، توان و ظرفیت عرضه پوشاک مورد نیاز را دارند. او اضافه کرد: یکی از اهداف کلان طرح مبارزه با پوشاک محرز قاچاق، این است که فرصتی را در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار دهند .

بازار لوازم خانگی مجبور به تخفیف شد

خبرگزاری صدا و سیما|در پی افزایش شدید قیمت لوازم خانگی و رکود بی‌سابقه در خرید مردم، فروشندگان بالاخره مجبور به کاهش قیمت شدند و طبق اعلام رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران، از شنبه آینده کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت را شاهد خواهیم بود. رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با اشاره به کاهش قیمت 10 تا 15 درصدی سه برند داخلی اسنوآ، بوتان و دوو که از روز شنبه آغاز خواهد شد، گفت: دو برند خارجی بکو و بوش نیز قیمت اجناس لوازم خانگی خود را کاهش داده‌اند. محمد طحان‌پور با اعلام اینکه 4 ماه دیگر میوه دلار 5 هزار تومانی راهی بازار خواهد شد، گفت: تولید‌کننده داخلی از ارز نیمایی 8 تا 9 هزار تومانی استفاده کرده است و کاهش قیمت لوازم خانگی به‌خاطر کاهش قیمت کاذب ارز است. او گفت: اگر خریداران از فروشگاه‌های دارای جواز کسب خرید کنند، دیگر افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با ابراز اینکه ثبات قیمت به‌علت حذف بازار سیاه ارز است، گفت: هم‌اکنون کالاهای درجه یک داخلی کاهش قیمت داده‌اند و برخی از آنها به‌صورت قسطی و اعتباری کالا ارایه می‌دهند. از سویی دیگر، ‌سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه تولیدکنندگان از ارز دولتی 4200تومانی استفاده نکرده‌اند و فقط از ارز نیمایی استفاده شده است، گفت: قیمت ارز نیما از ابتدا تا امروز 10 درصد هم افزایش داشته است. او گفت: لوازم خانگی‌های تولید داخل اگر با ارز آزاد تأمین قطعات می‌کردند، قیمت‌ها از این هم بالاتر رفته بود. محمدرضا غزنوی با اظهار اینکه تولید و جنس لوازم خانگی در بازار هست اما خریدار نیست، افزود: اگر تاکنون کاهش قیمتی صورت گرفته است بابت ثبات نسبی در قیمت ارز است اما کاهش قیمت لوازم خانگی بیش از این اتفاق نخواهد افتاد. به گفته او، با کم شدن قدرت خرید مردم از سه هفته پیش در یک رکود تورمی قرارگرفته‌ایم، امروزه تولید هست اما خریدار نیست و تولیدکننده در یک بن‌بست قرار گرفته است.

افزایش قیمت تایر  به بهانه تعادل در بازار

ایرنا|سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران گفت: افزایش 32 درصدی قیمت تایرهای نخی و 20 درصدی تایرهای رادیال خودروهای باری و سواری در مقایسه با بازار سیاه ایجاد شده برای این کالا در ماه‌های گذشته، برای ایجاد تعادل در بازار تایر است. مصطفی تنها افزود: در بازار با 2 قیمت مصوب فروش و قیمت حاشیه‌ای مواجه هستیم که در عمل مردم و مشتریان قیمت‌های حاشیه‌ای را می‌پرداختند. او بیان کرد: شکسته شدن قیمت‌ها و حرکت بازار به سمت تعادل در بازار تایر در ماه‌های آینده پیش بینی می‌شود. سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران گفت: این افزایش قیمت‌ها کارخانه به کارخانه در حال ابلاغ به تایرسازان است و امروز و فردا اعمال می‌شود. به گفته او، افزایش قیمت درخواست شده تایرسازان برای انواع تایرها بیش از ارقام تصویب شده بود، اما در نهایت با این ارقام موافقت شد.

سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران اظهار کرد: مبنای قیمت‌هایی که سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بررسی کرده مربوط به قیمت‌های تمام شده کارخانجات تایرسازی تا تاریخ 30 مهرماه امسال بوده است. تنها یادآوری کرد: قیمت تایرها که از سال 93 تغییر نداشت، با چراغ سبز سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بهار امسال با افزایش هشت تا 9 درصدی آن هم به صورت پلکانی همراه شد. او اضافه کرد: در ماه‌های گذشته افزایش شدید قیمت مواد اولیه داخلی متاثر از مساله افزایش نرخ ارز مواجه بودیم؛ تولیدکنندگان مواد اولیه به ویژه تولیدکنندگان مشتقات نفتی که می‌توانستند محصولات خود را در بازارهای خارجی بفروشند انتظار سودی به همان میزان از فروش به شرکت‌های داخلی داشتند و همین مساله سبب شد قیمت مواد اولیه رشد بالایی داشته باشد.

 

ارسال نظر