اتاق تهران، سخنگوی تشکل‌ها باشد

۱۳۹۷/۰۹/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۴۱۱

اعضای هیات‌مدیره انجمن‌های «واردکنندگان دارو و مواد بیولوژیک دام» و «تولیدکنندگان تخم‌مرغ شناسنامه‌دار ایران»، راهی پارلمان بخش خصوصی پایتخت شدند. آنها اهداف و ماموریت‌های خود را برشمرده و خواهان حمایت بیش از پیش اتاق بازرگانی از این صنایع شدند. هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران، هر هفته زمانی را به دیدار و گفت‌وگو با اعضای هیات‌مدیره تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی استان تهران اختصاص داده و در این نشست‌ها، عملکرد و تنگناها و امکان تقویت تعامل دو سویه را مورد بررسی قرار ‌می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری اتاق تهران، رییس انجمن واردکنندگان دارو و مواد بیولوژیک دام» در این نشست، به اقدامات این انجمن در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی و فعالیت‌های پژوهشی و ایجاد سایت و کانال‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی، به طرح مشکلات فعالان اقتصادی در این حوزه پرداخت و یکی از اساسی‌ترین معضلات اعضای این انجمن را عدم شناخت ارزیاب‌های گمرک در تشخیص کالاهای تخصصی اعلام کرد. عباسعلی اسعدیان در ادامه، خواستار حمایت اتاق در این زمینه و مذاکره با گمرک برای به‌کارگیری ارزیاب‌های تخصصی در مبادی ورودی شد. از آن‌سو، اعضای هیات‌مدیره انجمن «تولیدکنندگان تخم‌مرغ شناسنامه‌دار ایران» در این نشست، گزارشی از اهداف این انجمن از جمله، شناسنامه‌دار کردن تخم‌مرغ خوراکی تولیدی کشور، ارتقای سطح کیفی و بهداشتی تخم‌مرغ و فرآورده‌های آن و تنظیم بازار داخلی و صادراتی تخم‌مرغ و فرآورده‌های آن ارایه کردند. فعالان این حوزه در ادامه به دیگر اقدامات این انجمن در بخش ایجاد اشتغال، آموزش، پژوهش، برنامه‌ریزی برای تامین نیازهای فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بازاریابی و صادرات این محصول پرداختند و ضمن تشکر از حمایت‌های اتاق تهران، خواستار تداوم این حمایت شدند.

اعضای هیات رییسه اتاق تهران نیز ضمن بیان نقطه‌نظرات خود در خصوص مطالب مطرح شده از سوی اعضای هیات‌مدیره این دو تشکل، اعلام کردند که اتاق تهران در چارچوب آیین‌نامه‌های مصوب، از برنامه‌ها و فعالیت‌های تشکل‌ها حمایت ‌می‌کند. هیات رییسه اتاق همچنین خواستار ارایه پیشنهاد‌های مشخص انجمن تولیدکنندگان تخم‌مرغ شناسنامه‌دار ایران و انجمن واردکنندگان دارو و مواد بیولوژیک دام که ارتباط کاری نزدیکی با یکدیگر دارند، به اتاق تهران جهت پیگیری شدند.

 تلاش برای انسجام تشکل‌ها

مهدی معصومی اصفهانی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران که در ترکیب هیات‌مدیره هر دو انجمن«واردکنندگان دارو و مواد بیولوژیک دام» و «تولیدکنندگان تخم‌مرغ شناسنامه‌دار» حضور فعال دارد، در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق تهران، با اشاره به اینکه ارتباطات دوطرفه اتاق بازگرانی و تشکل‌ها به بهبود فضای کسب و کار منجر ‌می‌شود، گفت: در طول سه سال گذشته تلاش کرده‌ام تمام تشکل‌های صنفی در صنعت مرغداری اعم از طیور و آبزیان که شامل تولیدکنندگان در این بخش، بازرگانان وتولیدکنندگان وواردکنندگان تجهیزات نیز ‌می‌شود به عضویت اتاق تهران درآیند؛ مانند انجمن واردکنندگان دارو و مواد بیولوژیک دام و انجمن تولیدکنندگان تخم‌مرغ شناسنامه‌دار. در واقع همه صنوف کشور و همه تولیدکنندگان در پایتخت چه آنهایی که بازرگان هستند و چه کسانی که فعالیتی در حوزه تجارت ندارند، باید در اتاق بازرگانی تهران به عنوان مرکز تجمع صاحبان تولید و تجارت متمرکز شوند.نایب‌رییس انجمن واردکنندگان دارو و مواد بیولوژیک دام افزود: تشکل‌ها پیش از این در وزارت کار به ثبت ‌می‌رسیدند که حاصلی برای آنان نداشت. اما وقتی همه در اتاق بازرگانی متمرکز شوند، به اقتدار اتاق به عنوان پارلمان بخش خصوصی افزوده خواهد شد و اتاق ‌می‌تواند با قدرت بیشتری مطالبه‌گری داشته باشد. به همین سبب تلاش کردم تا تشکل‌ها و اعضایشان را وارد اتاق بازرگانی کنم. معصومی با اشاره به آنچه در جلسه هیات رییسه اتاق تهران با دو انجمن مذکور گذشته است، گفت: در این جلسه هم این ذهنیت برای هیات رییسه اتاق ایجاد شد که این صنف، صنف بزرگی است و هم اعضای انجمن متوجه شدند که اتاق تهران چه توانمندی‌های بالایی دارد و ‌می‌تواند سخنگوی آنها باشد. با توجه به اینکه تولیدات صنعت دام و طیور جزو کالاهای اساسی و استراتژیک محسوب ‌می‌شود، خوب است که این صنعت جایگاهی در اتاق تهران داشته باشد و اتاق نیز بتواند از توان این بخش استفاده کند. در واقع، عضویت این تشکل‌ها در اتاق، قدرت پارلمان بخش خصوصی را تقویت ‌می‌کند. رییس انجمن تولیدکنندگان تخم‌مرغ شناسنامه‌دار ایران با اشاره به اینکه صنعت مرغداری در ایران، سابقه‌ای 60 ساله دارد، گفت: در حال حاضر سالانه حدود یک میلیون تن تخم‌مرغ در کشور تولید ‌می‌شود که 750 هزار تن مصرف داخلی دارد و مابقی در بخش صنعتی مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد. او در ادامه به اقدامات اساسی این انجمن برای شناسنامه‌دار کردن تخم‌مرغ‌های تولیدی داخل از قبیل رهگیری تخم‌مرغ از مزارع تولیدی، زمان تولید، تاریخ مصرف و انقضای تخم‌مرغ تولید شده، اشاره کرد و گفت: با وجود توسعه خوبی که در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها در صنعت مرغداری صورت پذیرفته، متاسفانه میزان مصرف سرانه تخم‌مرغ در کشور هنوز بسیار پایین‌تر از استانداردهای جهانی است و به همین دلیل ستاد ترویج مصرف تخم‌مرغ زیرنظر این انجمن شکل گرفته است که با اجرای برنامه‌های وسیع اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی، امید ‌می‌رود، مصرف این ماده پروتئینی در بین اقشار مردم به ویژه افراد زیر 45 سال به سطح قابل قبول برسد.

 

ارسال نظر