اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۵۷۴

توسعه و ارتقای جایگاه اصناف در دستور کار قرار می‌گیرد

جلال الدین شکریه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران گفت: هیات نمایندگان دوره هفتم با حضور فعال و تاثیرگذار خود قصد دارند در این دوره متفاوت‌تر از ادوار گذشته در راستای تحقق خواسته و جایگاه اصناف گام بردارند.

منتخب دوره هفتم هیات رییسه اتاق اصناف ایران اظهار داشت: اتاق اصناف ایران همانند گذشته به سوی رسیدن به اهداف و ارتقای جایگاه بزرگ‌ترین پارلمان بخش خصوصی کشور گام برخواهد داشت و مسیر توسعه ادامه دارد. تیم کارشناسی اتاق اصناف ایران تا به امروز اقدامات قابل توجهی در زمینه تحقیق و توسعه انجام داده است اما در دوره جدید با رویکرد جوان گرایی و توجه به پژوهش‌های جوانان سراسر کشور قصد داریم واحد‌های صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی را ساماندهی کنیم.  نایب‌رییس اول اتاق اصناف ایران در دوره ششم در خصوص حضور اصناف در شوراهای تخصصی نیز گفت: تیم برنامه‌ریزی و کارشناسی اتاق اصناف ایران به خوبی نقاط قوت و ضعف را بررسی کرده است و تلاش داریم با حضور در چنین شوراهایی از نظر علمی و در نظر گرفتن جایگاه ۳ میلیون واحد صنفی حقوق خانواده اصناف را از هرگونه تحلیل و تصمیم که شاید حق اصناف را تضییع کند محفوظ داریم. منتخب هیات رییسه اتاق اصناف ایران در دوره هفتم به ضرورت اصلاح قانون نظام صنفی اشاره کرد و بیان داشت: میلیون‌ها نفر چشم انتظار اصلاح قانون نظام صنفی هستند اما این مهم تا به امروز به تاخیر افتاده است بطور حتم در دوره جدید هیات رییسه اصلاح قانون را در اولویت کاری خود قرار خواهد داد و از مجلس می‌خواهیم که با اصلاح آن ما را در ارایه خدمت به خانواده اصناف یاری کند.  وی در خصوص بیمه اصناف نیز بیان داشت: بیمه اصناف نیز از جمله کارهای نیمه تمام دوره ششم محسوب می‌شود و بطور حتم با توجه به اهمیت موضوع و توجه هیات نمایندگان دوره هفتم این مهم نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رکود در بازار کفاشان دستدوز دردسرساز شد

رسول شجری رییس اتحادیه کفاشان دستدوز از رکود حاکم در بازار کفاشان دستدوز خبر داد وگفت: میزان اشتغالزایی این صنف 50 درصد است. شجری، با اشاره به اینکه کمبود مواد اولیه و رکود دو مشکل اصلی این صنف به حساب می‌آیند تصریح کرد: این عوامل در بازار سبب شده که وضعیت راکد بماند چرا که ادامه فعالیت را از فروشندگان آن گرفته است. رییس اتحادیه کفاشان دستدوز، «ساماندهی در سطح کلان اقتصاد» را از دیگر عوامل رفع چالش‌های موجود در این صنف دانست و افزود: ساماندهی می‌تواند قدرت خرید را برای مردم آسان‌تر کند و در صادرات هم تاثیرگذار باشد.

 رییس اتحادیه کفاشان دستدوز، با بیان اینکه 50 درصد نیاز داخل توسط این صنف تامین می‌شود، افزود: با همکاری سازمان‌های مربوطه در این امر می‌توان تا حدی مشکلات این صنف را به حداقل رساند. شجری در ادامه بیان کرد: از دولت انتظار می‌رود برای دستیابی به برنامه‌های افق ۱۴۰۴ و رشد تولید، مواد اولیه مورد نظر صنعتگران و واحدهای صنفی- تولیدی را فراهم کند. تقویت بنگا ه‌ها برای افزایش توان صادراتی دومین توقع متولیان صنفی از صاحب منصبان است؛ چنانچه به این دو مقوله از سوی دولت و حاکمیت بی‌توجهی شود شاهد از دست رفتن فرصت‌ها خواهیم بود.

رییس اتحادیه کفاشان دستدوز، یادآورشد: باتوجه به نظارت دقیق، هم‌اکنون قاچاق در این صنف، به حداقل رسیده است. به گفته شجری، افزایش قدرت خرید در این صنف، می‌تواند در از بین رفتن رکود تاثیرگذار باشد.

عرضه دام در میادین کاهش یافت

علی اصغر ملکی رییس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره آخرین تحولات بازار گوشت اظهار کرد: هم‌اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۵۵ تا ۵۶ هزارتومان به مغازه‌دار و ۶۱ تا ۶۲ هزارتومان به مشتری عرضه می‌شود. وی افزود: با توجه به خروج غیرقانونی دام از مرزهای کشور نمی‌توان پیش بینی خاصی را راجع به وضعیت بازار داشت. ملکی از عرضه دام‌ در میادین خبر داد و گفت: با وجود آنکه قاچاق دام بر میزان عرضه تاثیر بسزایی دارد، از این رو به مسوولان ذی ربط اطلاع‌رسانی کرده‌ایم که نظارت بیشتری بر مرزهای کشور داشته باشند. رییس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره آخرین وضعیت عرضه گوشت‌های وارداتی بیان کرد: در شرایط کنونی توزیع گوشت‌های وارداتی همانند سابق بر قوت خود باقی است چرا که در صورت عدم توزیع، قیمت‌ها به‌شدت در نوسان بود.

به گفته وی مسوولان ذی ربط باید با موضوع قاچاق دام برخورد جدی داشته باشد چرا که اتحادیه نیرو و قدرتی برای برخورد با قاچاقچیان در مرزها ندارد.

ملکی در پایان با اشاره به اینکه رفع ممنوعیت صادرات دام راهکار کنترل بازار نیست، تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضا در فصل سرما، رفع ممنوعیت صادرات در این موقع از سال نمی‌تواند راهکار مناسبی برای جلوگیری از خروج دام و کنترل بازار باشد.

 

 

ارسال نظر