راه‌اندازی سامانه پایش وعده‌های اقتصادی مسوولان

۱۳۹۷/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۳۲۵

رییس اتاق زنجان گفت: سامانه پایش وعده‌های اقتصادی مسوولان از مرداد ماه امسال به صورت رسمی در زنجان راه‌اندازی شده است. این سامانه، پیگیری و تحقق گفته‌ها و وعده‌های مسوولان را به سهولت در اختیار عموم قرار خواهد داد. سامانه پایش وعده‌های اقتصادی مسوولان با هدف تقویت نظارت مردمی، پاسخگویی مسوولان و جلوگیری از وعده‌های غیرکارشناسی و غیر عملی راه‌اندازی شد که کارکرد آن رصد و پایش وعده‌ها در مرحله نخست و پیگیری آن و بررسی دلایل عدم تحقق وعده‌ها در مرحله دوم است.

در همین رابطه، غلامحسین جمیلی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران با بیان اینکه سامانه پایش وعده‌های اقتصادی مسوولان وظیفه پیگیری و مطالبه وعده‌های داده شده در زمان مقتضی را بر عهده دارد، تصریح کرد: این سامانه با هدف تقویت نظارت مردمی، پاسخگویی مسوولان و جلوگیری از وعده‌های غیرکارشناسی و غیر عملی راه‌اندازی شد که کارکرد آن رصد و پایش وعده‌ها در مرحله نخست و پیگیری آن و بررسی دلایل عدم تحقق وعده‌ها در مرحله دوم است. او با بیان اینکه امکان درج وعده‌ها و قول‌های مسوولان استان‌های سراسر کشور در حوزه اقتصاد و تجارت در این سامانه از طریق همکاری اتاق‌های این استان‌ها فراهم شده است، خاطرنشان کرد: این سامانه به آدرس http: //spvm.ir در دسترس عموم مردم است.

جمیلی در ادامه با اشاره حضور سه وزیر جدید دولت یعنی وزرای اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اتاق ایران برای گرفتن رای اعتماد بخش‌خصوصی پیش از رای اعتماد مجلس، افزود: در همین راستا وعده‌های و قول‌های این سه وزیر در سامانه پایش و پیگیری می‌شود. رییس اتاق بازرگانی زنجان ابراز کرد: وزرای پیشنهادی در این جلسات وعده‌هایی دادند که اگر عملی شود، تحولی در وضعیت اقتصاد کشور ایجاد خواهد کرد، به همین جهت این وعده‌ها با دقت و جدیت در این سامانه پیگیری خواهد شد. او ادامه داد: جلوگیری از اعلام وعده‌های ناممکن و انجام نشدنی، ارتقای سطح پاسخگویی مسوولان، تطبیق گفتار و عمل مسوولان با قوانین و مقررات، افزایش اعتماد عمومی به نظام و دولت از جمله اهداف سامانه پایش وعده‌های مسوولان است.

 

 

ارسال نظر