اخبار

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۸۴۹

بنگاه‌های اقتصادی به پیشواز تحریم‌ها نروند

ایرنا| دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: بنگاه‌های اقتصادی و صاحبان واحدهای صنعتی با تعدیل نیرو و افزایش قیمت کالاهای تولیدی خود به پیشواز تحریم‌های ایالات متحده امریکا نروند. سید محمدرضا مرتضوی افزود: اخراج کارگران از واحدهای صنعتی و تولیدی به دلیل تحریم‌ها، باید خط قرمز مدیران نهادهای اجرایی و فعالان اقتصادی کشور باشد. او خاطرنشان کرد: خانه صنعت، معدن و تجارت ایران همواره بر رونق تولید و رفع مشکلات معیشتی کارگران تاکید کرده است و در شرایط جنگ اقتصادی باید از اقشار آسیب پذیر جامعه بیشتر مراقبت کرد. دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ادامه داد: با اتخاذ راهکارهای متنوع می‌توان از این شرایط سخت به سلامت عبور کرد.

مرتضوی اضافه کرد: در سال گذشته بیش از 450 هزار شغل در بنگاه‌های اقتصادی کشور ایجاد شد اما برای سال جاری به دلیل شرایط موجود، انتظار ایجاد این تعداد شغل در این بخش از اقتصاد کشور وجود ندارد. دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تصریح کرد: دولت اکنون در شرایط اقتصادی نامطلوبی قرار دارد و اکنون نهادهای اجرایی برای رفع مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی و تولیدی کشور اقدام چندانی نمی‌توانند انجام دهند. مرتضوی افزود: باید بنگاه‌های اقتصادی کشور از رویکردهای اجتماعی و سیاسی فاصله بگیرند و تنها دغدغه این قشر اثر گذار جامعه رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی خود باشد.

سرمایه واحدهای صنعتی کاهش یافت

پایگاه خبری اتاق اصناف ایران| نایب رییس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: یکی از مشکلات افزایش نرخ ارز در کشور، کاهش سرمایه مردم است. جلال الدین محمد شکریه اضافه کرد: سرمایه واحدهای صنعتی در حالی کاهش یافته که ۹ میلیون اشتغال ایجاده کرده بودند. او با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم، افزود: بخشنامه‌ها متناقض و ظالمانه حوزه اصناف موجب شده تا اصناف روزبه‌روز متضرر شوند؛ همچنین راه‌اندازی فروشگاه‌های بزرگ اصناف را به ورطه نابودی کشانده که این مساله در کنار گسترش دست‌فروشی برای کشور یک معضل است. شکریه افزود: باید ارزش‌افزوده برخی از کالاها در سبد خانوار کاهش پیدا کند تا در شرایط فعلی قدرت خرید مردم کمی افزایش پیدا کند.

 

 

ارسال نظر