حمایت اتاق تهران از توسعه تولید محصولات ارگانیک

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۸۴۷

در راستای دیدارهای برنامه‌ریزی‌شده اتاق بازرگانی تهران با مدیران تشکل‌های بخش خصوصی، اعضای هیات مدیره انجمن ارگانیک ایران مهمان نشست اخیر هیات رییسه اتاق تهران بودند و گزارش مشروحی از شکل‌گیری، تعداد اعضا، اهداف، برنامه‌ها و اقدامات انجام شده طی 12 سال فعالیت این انجمن را ارایه کردند.

اعضای هیات مدیره انجمن، در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های اتاق تهران از این تشکل، به طرح مشکلات پیش روی تولید و توزیع محصولات ارگانیک و تعرفه بالای واردات مواد اولیه مورد نیاز برای تولید محصولات ارگانیک با کیفیت پرداختند.

رییس انجمن ارگانیک ایران با بیان اینکه بوروکراسی‌های اداری مانع بزرگی در مسیر اخذ مجوزهای لازم جهت سرمایه‌گذاری به ویژه در زمینه تولید محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی ارگانیک ایجاد کرده است، خواستار آن شد که دولت بودجه مناسبی برای تولید محصولات ارگانیک در کشور و ترویج این نوع محصولات اختصاص دهد.

به‌گزارش پایگاه خبری اتاق تهران، رضا نورانی سپس به اقدامات انجام شده توسط انجمن ارگانیک ایران در زمینه برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی از جمله کارگاه آبزیان، طیور و کارگاه گیاهان دارویی برای آموزش و ترویج بخش ارگانیک، فعالیت‌های پژوهشی، برگزاری همایش‌های تخصصی برای آشنایی تولیدکنندگان و صادرکنندگان و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های مختلف برای معرفی محصولات ارگانیک به آحاد جامعه اشاره کرد.   اعضای هیات رییسه اتاق تهران نیز با اشاره به اینکه میزان توجه مردم به محصولات ارگانیک روز به روز در حال افزایش است، انجمن ارگانیک را ایران نمونه‌ای بازر از فعالیت‌های استارت‌آپی موفق توصیف کردند. آنها همچنین حفظ انسجام در انجمن مذکور، توسعه ارتباطات مطلوب خارجی و برندسازی، تلاش برای بهبود وضعیت تولید محصولات غذایی سالم و برخورد با تقلب در عرضه مواد غذایی غیرارگانیک با نام ارگانیک را خواستار شدند.

نمایندگان بخش خصوصی در عین حال به این نکته اشاره کردند که پارلمان بخش خصوصی از توسعه ارتباط با تشکل‌ها استقبال کرده و در چارچوب آیین‌نامه‌های مصوب، بطور کامل از برنامه‌ها و فعالیت‌های تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی حمایت می‌کند. در پایان این نشست، اتاق تهران آمادگی خود را برای حمایت‌های لازم از انجمن ارگانیک ایران اعلام کرد.

 

ارسال نظر