اخبار

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۷۶۸

ضرورت افزایش روابط تجاری ایران و مجارستان

پایگاه خبری اتاق ایران|عضو هیات رییسه اتاق ایران که برای حضور در همایش بین‌المللی اقتصادی-بازرگانی «اسلواکی» به «براتیسلاوا» سفر کرده بود، با هدف حل مشکلات تجاری میان فعالان اقتصادی ایرانی و مجارستانی، با سفیر ایران در مجارستان دیدار کرد. پیرموذن با حضور در سفارت ایران در کشور مجارستان، با غلامعلی رجبی یزدی سفیر ایران در مجارستان دیدار و بر ضرورت افزایش روابط تجاری ایران و مجارستان تاکید کرد. حسین پیرموذن در این دیدار، گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل به عنوان استان معین در امور بین‌الملل اتاق ایران آماده با هدف گسترش همکاری‌ها و روابط تجاری با کشور مجارستان و سفارت ایران در این کشور است.

پیرموذن در حضور سفیر ایران در مجارستان تاکید کرد: در حال حاضر مشکلات بانکی و انتقال ارز از مهم‌ترین مشکلاتی است که تجار ایرانی با بیشتر کشورهای دنیا دارند . اعزام هیات‌های تجاری از ایران به مجارستان و بالعکس، از دیگر موضوعاتی بود که با حضور عضو هیات رییسه اتاق ایران در سفارت ایران در تاجیکستان به آن پرداخته شد. به اعتقاد پیرموذن امکان افزایش میزان مبادلات تجاری میان دو کشور ایران و مجارستان تا سطح 80 میلیون یورو وجود دارد.

دلایل کاهش صادرات فرش

ایسنا|رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران از کاهش بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری ارزش صادرات فرش خبر داد و دلیل آن را ناشی از عوامل داخلی و خارجی دانست. معاون سازمان توسعه تجارت ایران اخیرا در نشست خبری سومین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران از کاهش ۱۴ درصدی صادرات فرش و صنایع دستی خبر داد که در این رابطه رضی حاجی آقامیری، رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران ضمن تایید این خبر اظهار کرد: ارزش سالانه صادرات فرش ایران حدود ۴۰۰ میلیون دلار بود که ۱۲۰ میلیون دلار آن به امریکا صادر می‌شد. او از اروپا، کشورهای عربی و خاور دور به عنوان دیگر مقاصد صادرات فرش ایران یاد کرد و گفت: در سال‌های گذشته ارزش صادرات فرش ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار بوده که رقم کمی است.

حاجی آقامیری با بیان اینکه وضعیت صادرات فرش پیش از توقف صادرات به امریکا نیز خوب نبود، اظهار کرد: کاهش صادرات فرش ایران ناشی از عوامل داخلی و خارجی است، چرا که از طرفی تقاضای فرش دستبافت به ویژه از سوی اروپا کم شده و در مواردی نیز رقبا در بازار جای ایران را گرفته‌اند.

 

ارسال نظر