اخبار

۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۹۲۸

بازار روغن به آرامش می‌رسد

محمد آقاطاهر درباره آخرین وضعیت بازار روغن اظهار کرد: با توجه به افزایش عرضه، بازار روغن طی روزهای آتی به آرامش خواهد رسید. وی با اشاره به اینکه عرضه روغن جوابگوی تقاضا نیست، افزود: اگرچه میزان عرضه نسبت به هفته‌های اخیر افزایش داشته است، اما هنوز جوابگوی تقاضا نیست. آقاطاهر در پاسخ به این سوال که آیا احتمال کاهش نرخ روغن در بازار وجود دارد، بیان کرد: کاهش قیمت به نرخ ارز بستگی دارد، از این رو نمی‌توان پیش بینی خاصی در این باره داشت. رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از افزایش ۷ تا ۱۰ درصدی نرخ حبوبات در بازار خبر داد و گفت: با وجود آنکه تا پایان فصل برداشت زمانی باقی نمانده است، از این رو قیمت حبوبات نوسان خاصی نخواهد داشت. وی از افزایش ۱۲ درصدی نرخ برنج ایرانی در بازار خبر داد و ‌گفت: این درحالی است که قیمت برنج خارجی به سبب اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی تغییری نداشته است. این مقام مسوول درباره تاثیر ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی بر نرخ رب گوجه گفت: اگرچه قیمت رب گوجه فرنگی در میدان مرکزی به ثبات رسیده است، اما به سبب قاچاق گوجه فرنگی، کاهش قیمت به حدی نرسیده که مردم آن را لمس کنند.

 

90 درصد ماشین آلات نانوایی‌ها فرسوده است

محمد جواد کرمی رییس اتحادیه نانوایان صنعتی و نیمه صنعتی با اشاره به اینکه عوامل مختلفی در کیفیت نان موثر است، اظهار کرد: مواد اولیه مرغوب و مناسب، ماشین آلات و نیروی انسانی ماهر و آموزش نانوایان در کیفیت نان بسیار موثر است.

وی افزود: اختلاط‌پذیری نادرست گندم تولیدی و عدم توزیع آرد کیفی به نانوایی استان تهران موجب شده کیفیت نان تولیدی تعریف چندانی نداشته باشد. کرمی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد ماشین آلات نانوایی‌ها در بخش حجیم و سنتی فرسوده است، بیان کرد: براین اساس دولت برای به روز رسانی ناوگان تولید باید تسهیلات ارزان قیمت در اختیار واحدهای تولیدی قرار دهد.  این مقام مسوول با اشاره به ضرورت آموزش کارگران بیان کرد: براساس پیگیری‌های صورت گرفته قرار است آکادمی نان جهت آموزش کارگران نانوایی تاسیس شود چرا که این امر در بحث ارتقای کیفیت تاثیر بسزایی دارد.

وی با انتقاد از ثبات نرخ نان در ۴ سال اخیر بیان کرد: اگرچه اخیرا رییس‌جمهور با افزایش ۱۰ درصدی قیمت نان در برخی استان‌ها موافقت کرده است، اما این رقم جوابگوی هزینه تولید نانوایان نیست و درنهایت موجب شده تا نانوایان برای جبران هزینه‌های خود، وزن چانه را کاهش دهند.

 

 

ارسال نظر