اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۲۸ - ۰۰:۱۷:۴۰
کد خبر: ۱۳۲۰۰۹

طرح جامع مالیاتی و جلوگیری  از قاچاق

عباس آرگون عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی با بیان اینکه یکی از معضلات اقتصادی، به پدیده قاچاق معطوف می‌شود، اظهار کرد: برخی منابع در اختیار سیستم مالیاتی و خزانه داری کشور است که این امر می‌تواند به شفاف سازی اقتصاد کمک رسان باشد، بنابراین اجرای نظام جامع مالیاتی، از دیگر برنامه‌های مهم دولت در جلوگیری از ورود قاچاق به کشور است.

آرگون، تصریح کرد: مواد اولیه، انرژی و سوخت از جمله عواملی هستند که به آنها یارانه تعلق می‌گیرد و می‌توان آن را با قیمت بالاتری به فروش رساند. همین امر موجب شده که در حوزه صادرات قاچاقی صورت نگیرد. عضو اتاق بازرگانی گفت: رواج پوشاک قاچاق در بازار ایران در حالی است که صنعت پوشاک می‌تواند نقش مهمی در اشتغال‌زایی ایفا کند. براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه حمایت از تولید ملی لازم است مسوولان برای جلوگیری از افزایش روند قاچاق پوشاک اقداماتی اصولی انجام دهند. آرگون، گفت: بطور کلی تمام عرضه‌کنندگان برند‌های خارجی پوشاک پس از دریافت مجوز‌های لازم از کشور مبدا باید به مرکز امور اصناف و بازرگانی زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه و پس از ثبت برند، اجازه فعالیت در کشور را دریافت می‌کنند.

وی گفت: بنابراین بهتر است قانون دقیق اجرا شود.

تحریم‌ها و توسعه مکانیزاسیون

کامبیز عباسی رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی درباره آخرین وضعیت ماشین‌های کشاورزی اظهار کرد: طی 4 تا 5 سال اخیر بیش از 6 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه ماشین آلات کشاورزی اتفاق افتاد که بر این اساس حدود 98 هزار دستگاه انواع تراکتورهای کشاورزی و بیش از 25 تا 210 هزار دستگاه انواع ادوات، تجهیزات و لوازم بخش‌های مختلف وارد عرصه مزارع کشاورزی شده است. وی با اشاره به اینکه ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی به 1.7 اسب بخار در هکتار رسیده است، افزود: این امر بیانگر آن است که اتفاقات بزرگی در حوزه مکانیزاسیون بخش کشاورزی رخ داده است چرا که در تولید ماشین آلات، خوداتکایی 90 تا 95 درصدی به صنعت داخل را داریم. عباسی با اشاره به اینکه اعمال تحریم‌های جدید تاثیر چندانی در فرآیند توسعه مکانیزاسیون ندارد، بیان کرد: البته اعمال تحریم‌های جدید تا حدودی بر نوسان قیمت ماشین آلات تاثیرگذار خواهد بود. به گفته این مقام مسوول با توجه به وضعیت تولید و مباحث مدیریتی که در حوزه مکانیزاسیون صورت گرفته است، برآورد می‌شود که افزایش قیمت ماشین آلات داخل بیش از 20 درصد نباشد.

 

ارسال نظر