توسعه روابط گردشگری ایران و اوکراین

۱۳۹۷/۰۷/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۹۸۵

همایش بین المللی اقتصادی «افق‌های تاوریا» با همکاری استانداری دولتی خرسون– اوکراین برگزار شد و احمد اصغری قاجاری رییس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران به عنوان نماینده پارلمان بخش خصوصی طی دیدارهای متعدد با مقامات اوکراینی توسعه روابط گردشگری دو کشور ایران و اوکراین را بررسی کرد.

توسعه گردشگری میان ایران و اوکراین از جمله مهم‌ترین موضوعاتی بود که اصغری قاجاری با حضور در همایش بین‌المللی افق‌های تاوریا و در دیدار با معاون اتاق بازرگانی اوکراین، رییس مرکز همکاری‌های تجاری بین‌المللی و رییس کمیته گردشگری و هتلداری اتاق اوکراین وعضو کمیته گردشگری اتاق اوکراین مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گفته او، با وجود قرار گرفتن استان خرسون در مجاورت شبه جزیره کریمه، سرمایه‌گذاری‌های خارجی در اقتصاد استان خرسون و همچنین تعداد پروژه‌های انجام شده در سال‌های اخیر رو به افزایش بوده است. به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، اصغری قاجاری با اشاره به اینکه روابط خوبی بین کشور اوکراین و ایران وجود دارد، گفت: بحث صدور ویزا برای گردشگران ایرانی به اوکراین مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر این اساس مسوول اوکراینی وعده داد ضمن هماهنگی با وزارت خارجه و سفارت اوکراین در تهران این مشکل را در سریع‌ترین زمان ممکن حل کند.

اصغری قاجاری افزود: خوشبختانه پس از صحبت‌های مطرح شده، معاون اتاق بازرگانی اوکراین علاقه‌مندی خود را جهت سرمایه‌گذاری در زمینه صنعت گردشگری، هتلداری و همچنین اعزام و پذیرش هیات‌های اقتصادی و توریستی اعلام کرد. او خبر داد: پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه میان کمیسیون گردشگری اقتصاد ورزش اقتصاد هنر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و کمیته گردشگری و بین المللی و همچنین اتاق بازرگانی اوکراین از دیگر موضوعاتی بود که مطرح و مورد استقبال طرفین قرار گرفت.

 

ارسال نظر