نگرانی از ضرب‌الاجل وزارت صنعت برای پوشاک

۱۳۹۷/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۲۳۶

عضو اتحادیه تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان نساجی و پوشاک، ضرب‌الاجل وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر شناسه‌دار کردن تولیدات داخلی آن هم در حالی که قاچاق پوشاک به راحتی در کشور صورت می‌گیرد و حجم عمده‌ای از تولیدات به صورت زیرپله‌ای انجام می‌شود را عاملی برای آسیب به وضعیت تولید‌کنندگان داخلی دانست.

سعید حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با ضرب‌الاجل وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ملزم کردن واردکنندگان، تولیدکنندگان، ‌توزیع‌کنندگان و فروشندگان کفش در راستای شناسه‌دار و تعیین تکلیف کردن کالاهای فاقد شناسنامه طی دو ماه آینده اظهار کرد: اجرای این تصمیم نیازمند تامین زیرساخت‌هاست و ما چندین جلسه با مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار کردیم و به آنها اعلام نمودیم که بخش عمده‌ای از تولیدات صنعت پوشاک زیرپله‌ای است و بخش دیگری به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، بنابراین هنوز صنعت کشور در این بخش آماده نیست و اجرای چنین تصمیمی تولیدکنندگان را با مشکلات اساسی روبرو خواهد کرد.

او ادامه داد: زمانی که بخش عمده‌ای از تولیدات به صورت زیرپله‌ای روانه بازار شود و بخش دیگر به صورت قاچاق و در سطح خرده‌فروشی عرضه گردد، به شناسه‌دار کردن کالا به تولیدکننده داخلی لطمه خواهد زد. باید در ابتدای امر از ورود کالای قاچاق به کشور جلوگیری شود و تصمیمات لازم برای جلوگیری از تولیدات زیرپله‌ای در دستور کار قرار گیرد.

این عضو اتحادیه تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان نساجی و پوشاک با بیان اینکه در بخش تولید داخلی صنایع پوشاک، تولیدکنندگان با مشکل تامین مواد اولیه روبرو هستند، اظهار کرد: شناسه‌دار کردن کالا نیازمند زیرساخت‌های لازم است. در ابتدای امر باید تولید فعال شود و پس از آن با کالای قاچاق و زیرپله‌ای مبارزه شود. پس از آن می‌توانیم در راستای شناسه‌دار کردن کالا گام‌برداریم.

 

 

ارسال نظر