اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۰۵۱

فروش اجناس تقلبی در بازار لوازم خانگی

تسنیم|در حالی که ‌بازار لوازم خانگی که با احتکار، کمبود و گران‌فروشی مواجه است، فروش اجناس تقلبی هم به‌جای نوع اصلی آن رونق گرفته است. «فروش مستقیم لوازم خانگی بانه» این عنوان تبلیغاتی است که در فضای مجازی و حتی در برخی از نشریات رسمی کشور خریداران را به دام خرید کالاهای تقلبی می‌کشاند. رییس اتحادیه لوازم خانگی با اعلام این خبر، اظهار کرد: فروش لوازم خانگی به‌اصطلاح «بانه» چند وقتی است که تبلیغ می‌شود اما این کالاها اغلب کالاهای بی‌کیفیت و تقلبی هستند. محمد طحان‌پور افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر واردات به‌صورت قاچاق، صرفه اقتصادی ندارند، خود گواهی بر تقلبی بودن این کالاها است، زیرا برای واردات مجبور هستند ارز مورد نیاز خود را با ارز آزاد وارد کنند.

رییس اتحادیه لوازم خانگی ادامه داد: با توجه به اینکه واردات کالای قاچاق گران تمام می‌شود، این سوال مطرح می‌شود که لوازم خانگی بانه چطور به‌قیمت کمتری از اجناس اصلی به‌فروش می‌رسد؟ او تصریح کرد: حقیقت آن است که این کالاها اصلا  از بانه نمی‌آیند و بطور معمول در تهران بسته‌بندی می‌شوند و با شابلون، نشان برندهای مختلف به‌روی محصول حک و به مردم فروخته می‌شود. طحان‌پور گفت: اتحادیه لوازم خانگی شکایات مردمی زیادی در این ارتباط دارد و افراد به‌خیال اینکه لوازم خانگی از برندهای معتبری را خریداری کرده‌اند پول داده‌اند، اما در واقع سرشان کلاه رفته است.

کاهش قیمت مرغ

خبرگزاری صدا و سیما|رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از کاهش قیمت مرغ آماده طبخ و عرضه آن با قیمت ۹ هزارو ۱۰۰ تومان در بازار خرده‌فروشی خبر داد. مهدی یوسفخانی با اشاره به روند کاهشی قیمت مرغ در بازار افزود: امروز مرغ در کشتارگاه با قیمت 8100 تومان به عمده‌فروشی‌ها عرضه شده است. او افزود: قیمت مرغ در مراکز عمده‌فروشی برای عرضه به واحدهای صنفی نیز 8300 تومان تعیین شده است. به گفته یوسفخانی، قیمت مرغ شمال در خرده‌فروشی 8600 تومان و در مرکز عمده‌فروشی میدان بهمن 7600 تومان عرضه شده است. رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: این قیمت‌ها با احتساب 10 درصد سود به مصرف‌کننده عرضه خواهد شد.

توزیع 70 کانتینر برنج احتکار شده در هرمزگان

شاتا|معاون امور بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از توزیع برنج کشف شده احتکاری، خبر داد. عبدالرضا پیروی منش اظهار کرد: توزیع 70 کانتینر برنج هندی که مدتی قبل کشف شد، مراحل پایانی اخذ رای را طی می‌کند. او افزود: توزیع این برنج در سطح استان به زودی انجام خواهد شد. پیروی منش در ادامه از برخورد با انبارهای منازل مسکونی خبر داد و گفت: گزارشاتی مبنی بر انتقال موجودی اقلام حساس و ضروری از انبارهای عمومی به انبار منازل مسکونی به سازمان واصل شده که مالکان باید سریعا نسبت به ثبت کد شناسه این انبارها اقدام نمایند.  معاون بازرسی و نظارت سازمان افزود: در صورت عدم ثبت انبار مذکور و احراز ماده 4 قانون تعزیرات حکومتی (احتکار) با هماهنگی اداره کل تعزیرات حکومتی استان نسبت به اخذ نیابت قضایی اقدام و از منازل مسکونی و متروکه که مشکوک به احتکار کالا هستند، بازرسی خواهد شد. پیروی منش از گزارشات مردمی به عنوان یک منبع موثق در این زمینه یاد کرد و افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک از انبارهای غیرمجاز در محلات و ... به سامانه 124 اطلاع دهند تا بازرسان سازمان و تعزیرات حکومتی در یک اقدام سریع آنان را کشف و ضبط نمایند.

رشد 15 درصدی تولید شیرخام

ایلنا|مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی کشاورزی دامداران ایران گفت: اگر شیرخشک وارداتی وارد مدار تولید کارخانجات شود، کارخانه‌ها از خرید شیر داخلی سر باز خواهند زد و قیمت شیرخام را تحت تاثیر قرار می‌دهد که این مساله به ضرر دامداران داخلی است. علیرضا عزیزاللهی در خصوص تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر واردات شیرخشک اظهار کرد: وزارت صنعت بر اثر پیگیری وسیعی که تعدادی از صنایع لبنی انجام داده‌اند و لابی‌گری‌هایی که انجام شده تدابیری را اندیشیده که این تدابیر در صورت شکل گرفتن صدمات بالایی را بر دامپروری کشور وارد خواهد کرد. او خاطرنشان کرد: برخی عنوان کرده‌اند تولیدشیرخام در کشور کم شده و به دست کارخانجات شیر و لبنی نمی‌رسد که باعث کاهش ذخایر کارخانجات شده و کشور دچار بحران خواهد شد. این بحث‌هایی که مطرح می‌شود بیشتر حکم جوسازی برای تامین منافع عده‌ای خاص در کارخانجات لبنی است. او افزود: از واحدهای بزرگ دامپروری صنعتی که 52 درصد تولید شیرخام را دارند اطلاعات جدید را دریافت کردیم که نشان‌دهنده این است که 15 درصد هم تولید شیرخام نسبت به سال گذشته رشد داشته است. عزیزاللهی اظهارکرد: در زمینه صادرات شیرخشک با 12 کشور بین المللی در دنیا بازار هدف صادراتی داریم و این می‌تواند یک تجارت مستمر و بلندمدت برای ما داشته باشند. اگر قرار باشد به خاطر محدود بودن منابع به سمت محدود کردن صادرات حرکت کنیم، با توجه به صادرات اندکی که محصولات لبنی دارد می‌توانیم آن بخش را ممنوع کنیم.

 

ارسال نظر