شوخی با مشکلات کلیدی !!

۱۳۹۷/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۰۳۵
شوخی با مشکلات کلیدی !!

حبیب‌الله  حداد

فعال  اقتصادی

داستان مسوولین ما در حل مشکلات کلیدی کشور بی‌شباهت به داستان آن پهلوانی که بر بازوی خود اراده خالکوبی نقش شیر داشت نیست، پهلوانی که با سوزش هر سوزنی از خالکوبی بخشی از شیر صرف نظر می‌کرد تا آنجا که خالکوب بیچاره سوزن خود را به کناری می‌اندازد و می‌گوید: شیر بی‌یال و دم و اشکم که دید اینچنین شیری خدا هم نافرید. سال‌هاست که ما سرمایه حال و آیندگان کشوریعنی سوخت را به ثمن بخس در داخل می‌فروشیم ودود می‌کنیم و بمحض اینکه اراده تصحیح و تعدیل قیمت می‌کنیم، جنجالی بپا می‌شود و دوباره برمی‌گردیم سرجای اولمان .

 نظام اداری ما به برکت پول باد آورده نفت هر سال از سال پیش متورم‌تر و ناکارآمدتر می‌شود.و هر بار که طرحی و بحثی در خصوص کوچک کردن و کارآمدکردن دولت پیش می‌آید، دادو قال عده‌ای در میآید و دوباره برمی‌گردیم سرجایی که بوده‌ایم .

نظام با نکی مان پر از فساد و مساله است و اراده جراحی در این نظام معیوب هربار تیرش بر سنگ می‌خورد. فساد درتمامی سطوح نظام فراگیر شده است و تصمیم‌گیران و دردمندان دامنه کارآمدیشان از حد حرف وطرح مشکل فراتر نمی‌رود، براستی چه باید کرد؟ آیا راه‌حلی وجود دارد؟ به اعتقاد حقیر مشکلات کلیدی کشور که‌ ام‌الامراض مصایب کشور هستند از 10 مورد تجاوز نمی‌کند. مسوولان کشور ابتدا می‌بایست روی این موارد و مشکلات توافق کنند، پس از آن یک به یک راهکارهای اجرایی و زمان‌بندی شده برای حل این مشکلات توسط نخبگان و دردمندان تدوین و به تصویب تمام ارکان نظام برسد، پس از این مرحله تمامی دستگاه‌ها اعم از نظامی، رسانه‌ای، اجرایی، تقنینی، قضایی و ... می‌بایست همسو و در کنار هم در جهت اجرای آن راهکارهای ارایه شده شجاعانه بایستند و بکوشند. همه اعم از چپ، راست، میانه‌رو و ... باید دریابیم که آینده و بهروزی کشور در گرو حل شجاعانه این مشکلات کلیدی است. باید بدانیم که تنها طرح مشکلات و تکرار مصایب مشکلی را حل نمی‌کند بلکه تنها زمان‌های مفید را می‌کشد و از بین می‌برد. بیاییم و بیشتر از این، فرصت‌های ذی‌قیمت را از دست ندهیم و با مشکلات کلیدی کشور بیش از این شوخی نکنیم.

 

 

ارسال نظر