اختفای کالا در بازار انجام می‌شود

۱۳۹۷/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۵۴۷

علی فاضلی رییس اتاق اصناف ایران روز گذشته در همایش کار آفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌یی با اشاره به کارگیری نیروهای دانشگاهی در اصناف، اظهار کرد: در راستای برنامه‌های آموزش پرورش و برای پیوند اصناف و دانشگاه و با توجه به گستردگی کار حوزه اصناف در سه سال گذشته قدم‌های خوبی در این حوزه برداشته شده و نخستین تفاهم‌نامه میان اصناف و وزارت آموزش پرورش منعقد شد.

رییس اتاق اصناف ایران، تصریح کرد: بحث اصلی مربوط به‌، به‌کارگیری توان دانش‌آموختگان دانشگاه علمی کاربردی و نیروی دانشگاهی در سطوح مختلف صنعت و اصناف است.

وی ادامه داد: با وجود ۱۸۵۰ واحد صنفی فعال در حوزه کارآفرینی، حوزه تجارت الکترونیک و استارت آپ‌ها کمی عقب هستیم.

فاضلی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته یکساله و دوساله رسته‌های صنفی که عمدتا در واحدها صنفی و فنی هستند باید برای کسب مجوز فعالیت، آموزش‌های لازم را دریافت کنند، چرا که در غیراینصورت از فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

فاضلی در پایان گفت: احساس نیاز به رابطه صنعت و دانشگاه در حال شکل‌گیری است که می‌تواند منشأ تحولات در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی شود. رییس اتاق اصناف ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به روند تخصیص ارز به اصناف اظهار کرد: بخشی از اتحادیه‌های کشور که دارای شرکت‌های تعاونی یا اقتصادی هستند، می‌تواند جهت تامین مواد اولیه، ماشین آلات و ابزار، ارز دولتی دریافت کنند که این فرایند در بسیاری از اتحادیه‌ها در حال اجراست. رییس اتاق اصناف با اشاره به جلسه امروز اتحادیه‌ها با معاون توسعه بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، تصریح کرد: اتحادیه‌ها تاکنون ضرورت احداث شرکت‌ها و تعاونی‌هایی برای دریافت ارز را احساس نکردند اما این موضوع، امروز در جلسه‌یی با معاون توسعه بازرگانی وزارت صمت مورد بررسی قرا می‌گیرد تا اصناف کالای مورد نیاز خود را به صورت دسته اول و بدون واسط تهیه کنند که حصول نتیجه، نیاز به زمان و صبوری دارد. وی با اشاره به اختفای کالا در بازار تصریح کرد: احتکار کالا در بازار کشور وجود ندارد، اما اختفا صورت می‌گیرد که این موضوع به دلیل عدم اطمینان صاحب سرمایه از تامین کالا با همان قیمت است و عمدتا در کالاهای لوکس و لوازم خانگی گزارش شده است و مشکلی در جهت تامین کالاهای اساسی و استراتژیک نیست. فاضلی با اشاره به نرخ ارز در کشور گفت: بازار ثانویه ارز در صورت مدیریت صحیح و جلوگیری از سوءاستفاده برخی افراد سودجو می‌تواند راهکار مناسبی برای تامین ارز مورد نیاز فعالان اقتصادی باشد.

 

ارسال نظر