اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۳۳۴

مانتوهای جلوباز جمع‌آوری می‌شوند

ایسنا| رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک از ممنوعیت فروش مانتوی جلوباز خبر داد. ابوالقاسم شیرازی با اشاره به شرایط مطلوب در تولید پوشاک مناسب در کشور اظهار کرد: این وظیفه با محوریت ارشاد، مد لباس و اتحادیه در حال انجام است، ضمن اینکه مکان‌هایی توسط کارگروه مد لباس برای عرضه پوشش‌های کاملا اسلامی در نظر گرفته شده است. او با اشاره به فروشگاه‌های عرضه مانتوهای مناسب با رویکرد اسلامی افزود: آدرس ۲۰۰ فروشگاه مانتو با پوشش کاملا اسلامی در سطح شهر تهران برای دسترس عموم مردم در سایت اتحادیه پوشاک قرار گرفته است که این مانتوها کاملا جلوبسته، آزاد و طراحی‌شده‌ توسط کارگروه مد لباس است. شیرازی تصریح کرد: این طرح در بهمن سال گذشته انجام شد و مدل‌های طراحی‌ شده به تولیدی‌ها انتقال پیدا کرد. او افزود: در حال حاضر این مدل‌ها در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود. رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با انتقاد از عرضه برخی تولیدات داخلی با برند و مارک خارجی در کشور خاطرنشان کرد: در ارتباط با مانتو، وارداتی از خارج کشور صورت نمی‌گیرد و طی دو سال گذشته ۹۹ درصد از محصولات مانتو در داخل کشور تولید شده است، چراکه در زمینه طراحی پیشرفت‌های خوبی داشتیم به خصوص از زمانی که جشنواره فجر فعال شده است. شیرازی تصریح کرد: استفاده از نام برند خارجی در واقع اشتباه تولیدکننده است و هدف از نصب برند خارجی، ایجاد جاذبه برای مشتری است.

کاهش تب ارز در پی ایجاد بازار ثانویه

تسنیم| نایب‌رییس اتاق بازرگانی ایران در واکنش به ایجاد بازار ثانویه ارز گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود بخشی از بازار فعلی ارز که به‌طور کاذبی در کوچه و بازار و خیابان‌ها در جریان است با کاهش تب و تاب مواجه شود و نرخ ارز که حباب دارد کاهش یابد. کیوان کاشفی گفت: ایجاد بازار ثانویه می‌تواند نرخ ارز را به تعادل برساند اما باید چند روز به آن اجازه داد تا از عمرش بگذارد و صرافی‌ها دوباره باز شوند تا نوع دادوستدها مشخص شود. او افزود: بعد از این امر (کاهش نرخ ارز) ‌نیازمند وضع سیاست‌هایی توسط بانک مرکزی هستیم تا دیگر شاهد چنین پرش‌هایی در نرخ ارز نباشیم؛ این سیاست‌های میان‌مدت باید توسط این دستگاه به صورت مدیریت شده انجام شود. نایب‌رییس اتاق بازرگانی ایران یادآور شد: همچنین باید مابه‌التفاوت تورم داخلی و خارجی در مواقع مشخص اضافه شود با این شرایط می‌توان امیدوار بودکه ثبات نرخ ارز ادامه یابد. کاشفی در ارتباط با راه‌اندازی بازار ثانویه ارز اظهار کرد: اتاق بازرگانی از ابتدای امر اعلام کرده بود که با توجه به وضعیت منابع ارزی به نظر نمی‌رسد که بتوانیم ارز تک نرخی دست یابیم. او افزود: بازار ثانویه یکی از اقداماتی بود که از ابتدا باید انجام می‌شد اما در آن زمان توجه نشد و حال که بازار ملتهب و از ارز تک نرخی سوءاستفاده و روند صادرات و واردات کشور با یک اختلال عجیب مواجه شده است و حالا حالاها طول خواهد کشید تا به ثبات لازم برسد، حالا به این نتیجه رسیده‌اند که بازار ثانویه ایجاد شود. نایب‌رییس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: بازار ثانویه قطعا مورد نیاز است ما عقیده داریم که منابع ارزی کشور باید صیانت شود؛ به نظر می‌رسد که دشمنی امریکا با ایران ادامه خواهد داشت بنابراین با این روند باید حداقل پیگیری‌های لازم را برای مقابله انجام دهیم که یکی از ملزومات آن صیانت از منابع ارزی کشور است.

برنامه‌ای برای جذب نقدینگی وجود ندارد

ایسنا| رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق، مشکلات حال حاضر اقتصاد ایران و افزایش نقدینگی را نبود تعادل بین گردش اقتصاد و حجم پول دانست و اظهار کرد: بهترین راه برای ایجاد تعادل در این بخش، جهت‌گیری به سمت تولید است، چراکه اگر این حجم از پول به سمت تولید برود، باعث اشتغال و رشد تولید می‌شود که اجرای این راهکار نیازمند توجه ویژه دولت است. یحیی آل‌اسحاق گفت: در حال حاضر حجم نقدینگی و درصد رشد آن نسبت به چند سال گذشته و نسبت به رشد تورم بالاست. او افزود: این در حالی است که در ماه‌های اخیر نیز با شدت گرفتن نوسانات بازار ارز، سرگردانی نقدینگی و حجم بالای آن موجب شد تقاضا برای ورود به بازار ارز برای خرید دلار بالا رود و اقتصاد کشور در سمت‌وسویی نامناسب قرار گیرد. رییس سابق اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با بیان اینکه یکی از پایه‌های حوزه‌های مختلف اقتصاد نقدینگی است، اظهار کرد: طی چند سال گذشته نقدینگی چند برابر شده و از حدود ۵۶۰ هزار میلیارد تومان به ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران تاکید کرد: این حجم عظیم از نقدینگی باید در فضای اقتصادی کشور به ‌صورت متعادل در چرخش باشد و در سمت‌وسویی مناسب قرار بگیرد. او گفت: در غیر این صورت این نقدینگی هر روز به یک‌سو ازجمله بازار ارز، سکه، مسکن، خودرو و... کشیده می‌شود که آثار مخرب برجای می‌گذارد. رییس سابق اتاق تهران بیان کرد: از دیگر راهکارهای اساسی که باعث هدایت این حجم از نقدینگی‌ها به سمت‌وسوی درست می‌شود، این است که صنایع کوچک و متوسط که در آنها حداکثر ۵۰ نفر اشتغال دارند و ۹۴ درصد بخش صنعت را تشکیل می‌دهد، مورد توجه قرار گیرد. او افزود: این در حالی است که کمترین حجم نقدینگی در اختیار واحدهای کوچک قرار می‌گیرد؛ چراکه بانک‌ها ۸۰ درصد از حجم نقدینگی، اعتبارات و تسهیلات‌شان را به واحدهای بزرگ ارائه می‌کنند و این واحدها عمدتا با مشکل سرمایه در گردش روبرو هستند.

 

ارسال نظر